۰

اعزام 12 هزار سرباز آمریکایی به لیبی

رسانه های خبری آمریکا چند روز پیش به نقل از «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کردند که "دیگر وقت جنگ های خارج از آمریکا پایان یافته و بهتر است توان خود را در داخل کشور متمرکز کنیم".
کد خبر: ۳۴۷۶۸
۰۹:۴۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از تابناک ، به رغم انتشار این خبر، اما «سینثیا مکینی» روزنامه نگار آمریکایی در شماره اخیر نشریه "گلوبال ریسرش" فاش کرد که «باراک اوباما» با اعزام 12 هزار سرباز آمریکایی به لیبی موافقت کرده است.

به گفته این روزنامه نگار آمریکایی، این سربازان قرار است از پایگاه "مالتا" راهی لیبی شوند تا به اصطلاح با وضعیت نابسامان داخلی لیبی که بیشتر شبیه به یک جنگ داخلی است، مقابله کنند.

«سینثیا مکینی» در ادامه مطلب خود افزود: شورای انتقالی لیبی از گروهک های مسلح که دارای سلاح و قدرت زیادی هستند و در مناطق مختلف این کشور منتشر شده اند، رنج می برد و عملیات های این گروهک ها، فعالیت شورای انتقالی را مختل کرده و این شورا را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

وی همچنین می افزاید: هدف این گروه های مسلح، دستیابی به قدرت است و تحرکات آنان، لیبی را به کشوری مانند عراق و افغانستان تبدیل کرده است.

گفته می شود از دیگر اهداف اعزام این 12 هزار نیروی آمریکایی به لیبی، حفاظت از تأسیسات نفتی این کشور است که از چند ماه پیش زیر سلطه آمریکایی ها قرار گرفته است. البته ناگفته نماند که بیشتر بنادر نفتی لیبی که در شهر "مصراته" قرار داشته، بر اثر بمباران هوایی نیروهای ناتو به طور کامل منهدم شده اند.

چندی است که تعداد زیادی مهندس آمریکایی که در قطر و امارات متحده عربی مستقر بوده اند راهی لیبی شده اند تا به بازسازی تأسیسات نفتی لیبی بپردازند.
برچسب ها: لیبی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: