۱

مفتی سعودی شفا از قرآن را برای غير مسلمانان هم جايز دانست

در حالی كه به اعتقاد شيعيان، قرآن كريم كتاب هدايت همه بشريت بوده و برای همه انسان‌‌ها و نه قوم و نژادی خاص، شفا و رحمت است، يكی از مفتيان سعودی طی نشستی در مدينه منوره، شفاگرفتن غيرمسلمانان از قرآن را نيز جايز اعلام كرد.
کد خبر: ۳۴۲۸۳
۱۹:۳۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، «علی بن غازی التويجری»، از علمای سعودی، طی نشستی با عنوان «شفاگرفتن از قرآن» كه روز دوشنبه، 23 آبان‌، دانشگاه اسلامی مدينه منوره اعلام كرد: شفاگرفتن غيرمسلمانان از قرآن نيز جايز و اين كتاب الهی برای غيرمسلمانان و مسلمانان شفاء و رحمت است.

علی بن غازی التويجری در ادامه افزود: برای مسلمان شايسته است كه به قرآن تمسك كرده و از اين كتاب الهی طلب شفا و با تلاوت قرآن كريم به اجر و پاداش دست پيدا كند، زيرا قرآن كريم شر و بدی را از انسان دور می‌كند.

التويجری درباره شرعی‌بودن درمان بيماران با قرآن، تصريح كرد: درمان با قرآن كريم از سنت‌های نبوی(صلی الله علیه و آله) است و علما نيز آن را يك سنت می‌دانند و شفاگرفتن با كلام وحی يك نقص نيست، بلكه نشان‌دهنده كمال ايمان است.

وی در پايان تصريح كرد: قرآن كريم سراسر شفاء است كه با استناد به متون قرآن كريم و سنت نبوی(صلی الله علیه و آله)، اين كتاب مقدس بيماری‌های جسمی و روحی را شفا می‌دهد.

اين فتوا در حالی صادر می‌شود كه ائمه معصومين(علیهم السلام) و علمای شيعه با استناد به آيات و سوره‌های قرآن كريم بر شفابخش بودن كلام وحی همواره صحه گذاشته و اين شفابخشی را منحصر به قوم يا گروهی خاصی ندانسته‌اند.

همچنين پيش از اين «پروفسور واندرهوون»، روانشناس و دانشمند هلندی، پس از تحقيق و بررسی چند ساله خود اعلام كرده‌ بود كه نام خدا و قرائت قرآن در سلامتی انسان تأثير مثبتی دارد.

اين پروفسور غيرمسلمان هلندی، اظهار داشته بود كه بسياری از بيمارانی كه با روش من تحت درمان قرار گرفتند، غيرمسلمان هستند و نمی‌توانند به زبان عربی تكلم كنند اما با شنيدن آياتی از قرآن و معانی آن به زبان هلندی و يا انگليسی به آرامشی خاص دست می‌يابند. اين روش درمانی تأثير زيادی در رفع مشكلات روانی و يا فشارهای اجتماعی دارد.

منبع : ايكنا به نقل از روزنامه «اليوم السابع» چاپ مصر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
India
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
حالا چرا اینجا نمینویسید یکی از علمای وهابی؟؟؟