۰

سازمان‌های حقوقی، نقض حقوق بشر در امارات متحده عربی را محکوم کردند

تداوم برخوردهای نادرست مقامات اماراتی با معارضان و افزایش موارد نقض حقوق بشر در این کشور، نگرانی و محکومیت این اقدامات توسط سازمان‌ها و مراکز حقوق بشر را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۳۲۵۸۴
۲۲:۴۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، ادامه تعامل و برخوردهای نادرست مقامات امارات متحده عربی با معارضان این کشور و افزایش موارد نقض حقوق بشر نگرانی و محکومیت اینگونه اقدامات توسط سازمان‌ها و مراکز حقوق بشر را به دنبال داشته است.

در همین راستا مرکز عربی اطلاعات حقوق بشر حمله به "جمعه الفلاسی"، یکی از معارضان دولت امارات هنگام رانندگی و ضرب و جرح او و سپس  انتقال وی به مرکز پلیس را محکوم کرد.

مرکز عربی اطلاعات حقوق بشر همچنین از حمله به کارکنان این مرکز به علت انتقاد از وضعیت امنیتی و اقتصادی حاکم بر امارات و سرکوب مخالفان نظام نیز انتقاد کرده است.

نیروهای پلیس امارات همچنین با یورش به منزل "صالح الظفیری"، فعال سیاسی اماراتی به بهانه ترویج افکاری که به گفته مسئولان اماراتی  فتنه‌انگیزی در کشور و ضربه به وحدت ملی و امنیت اجتماعی خوانده شده، وی را بازداشت کردند.

این اقدامات و نحوه تعامل با معارضان نظام امارات موجب شده، فعالان سیاسی اماراتی با ارسال نامه‌های علنی و سرگشاده به مسئولان نظام حاکم اقدام نیروهای امنیتی امارات در سرکوب مردم و مخالفان را به اقدامات نیروهای رژیم های دیکتاتوری سرنگون شده درتونس، یمن، عراق و مصر تشبیه کنند.

در این رابطه " راشد عبد الواحد احمد آل علی"، وبلاگ نویس اماراتی نامه‌ای اعتراض‌آمیز به مسئولان سرویس‌های امنیتی امارات نوشت که انتقاد از نظام حاکم را ایجاد فتنه در کشور می‌خوانند.

راشد عبد الواحد از اینکه مقامات سیاسی و امنیتی امارات حضور مردم  در مساجد را فتنه‌انگیزی و ارتباط موسسات فرهنگی و فکری اماراتی با موسسات مشابه در کشورهای دیگر را وابستگی به بیگانگان می‌خوانند، انتقاد کرد.

همچنین "راشد الشامسی"، دیگر وبلاگ نویس اماراتی سوالاتی بر حاکمان امارات سوالاتی درباره دموکراسی و سیاست و دلیل ترس انها از جوانان اماراتی که مبادا درباره سیاست صحبت کنند و خط قرمز بودن دموکراسی در امارات، مطرح کرد و خواستار پاسخگوی آنها به این سوالات شد.

وی همچنین این سئوال را مطرح کرد که چرا هر کس در امارات خواهان مشارکت در روند سیاسی شود، با اتهاماتی مانند خیانت و وابستگی به خارج و بیگانگان مواجه می‌شود.

این سئوالات و ده‌ها سئوال دیگر همچنان نقل محافل سیاسی و اجتماعی امارات است و فعالان حقوق بشر و آزادی‌ها همواره آنها را مطرح می‌کنند، بدون اینکه پاسخی برای آنها بیابند.

منبع: فارس
برچسب ها: حقوق بشر امارات
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: