۱

هشدار درباره سفر نوروزی ایرانیان به جمهوری آذربایجان

یک منبع آگاه با اشاره به اوضاع نامناسب فرهنگی و اجتماعی در جمهوری آذربایجان، گفت: پلیس این کشور عامدانه علاوه بر اخذ رشوه و باج، اقدام به بدرفتاری با ایرانیان می‌کند.
کد خبر: ۳۲۵۷۳
۱۸:۱۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، یک منبع آگاه از هموطنان خواست که با توجه به مخاطرات فراوان از سفر به جمهوری آذربایجان خصوصاً در ایام نوروز خودداری کنند.

این منبع آگاه از وضعیت جمهوری آذربایجان با اشاره به رواج گسترده فساد مالی و رشوه خواری در این کشور و نبود زیر ساخت‌های مناسب توریستی و اوضاع نامناسب فرهنگی و اجتماعی در این کشور، گفت: پلیس جمهوری آذربایجان عامدانه علاوه بر اخذ رشوه و باج اقدام به بدرفتاری با ایرانیان می‌کند.

وی در این مصاحبه با اشاره به تجربیات تلخ سال‌های گذشته سفرهای نوروزی ایرانیان به جمهوری آذربایجان تاکید کرد: بر خلاف سنت مهمان نوازی مردم جمهوری آذربایجان، پلیس و ماموران دولتی این کشور به انحاء مختلف به اخاذی از ایرانیان می‌پردازند.

این منبع آگاه با تاکید بر اینکه پلیس و ماموران دولتی جمهوری آذربایجان گاه با هدف رشوه گیری و گاه برای سیاهه نمایی و تبلیغات منفی علیه ایران در رسانه‌ها، در مبادی ورودی در جیب مسافران ایرانی مواد مخدر می‌گذارند، افزود: در حال حاضر ده‌ها ایرانی با این پاپوش در زندان‌های جمهوری آذربایجان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه سیاست رسمی جمهوری آذربایجان معرفی ایران به عنوان دشمن جمهوری آذربایجان است، افزود: بر اثر نفوذ رژیم صهیونیستی در ساختارهای جمهوری آذربایجان به ارگان‌های رسمی این کشور ابلاغ شده است که عامدانه با ایرانیان بدرفتاری کنند.

این منبع آگاه با اشاره به رشوه گیری که در زمان ارایه روادید جمهوری آذربایجان برای ایرانیان صورت می‌گیرد، گفت: محافل لائیک جمهوری آذربایجان علاوه بر اخاذی از ایرانیان در زمان سفرهای نوروزی، بنحو مضحکانه بهره برداری سیاسی نیز از این موضوع به عمل می‌آورند.

وی افزود: هر سال با سفر ایرانیان به جمهوری آذربایجان رسانه‌های مغرض این کشور از این سفرها به عنوان موج فرار و مهاجرت ایرانیان به آذربایجان بعلت قریب الوقوع بودن به اصطلاح حمله رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران نام می‌برند.

پیش از این میر قاسم مومنی رئیس انجمن حمایت از ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به سفر برخی ایرانیان با خودروی شخصی خود به جمهوری آذربایجان، گفت:‌ پلیس راه آذربایجان نیز به بهانه‌های گوناگون، جریمه‌های چند صد دلاری حتی تا دو هزار دلار از ایرانیان گرفته که این شیوه به روشی برای اخاذی از ایرانیان تبدیل شده است.

رئیس انجمن حمایت از ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان همچنین از افزایش شکایات اتباع ایرانی از گمرک آستارا و بیله سوار جمهوری آذربایجان درباره رشوه‌گیری و برخورد بد مسئولان و پلیس آذربایجان خبر داده و افزود: بر پایه بررسی‌های انجام گرفته، از هفتاد درصد این افراد در مرز گمرک آستارای آذربایجان توسط مأموران گمرک و پلیس به روش‌های گوناگون و بیرون از عرف، وجوهی گرفته می‌شود و شهروندان ایرانی در صورت خودداری از پرداخت رشوه با برخورد زشتی از سوی ماموران آذربایجانی روبه‌رو می‌شوند.

منبع : فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
خاک بر سر ایرانیهایی که خفت این عقب مانده ها را تحمل میکند.