۰

نماینده چین برای حل بحران سوریه به دمشق می‌رود

همزمان با افزايش درگیری‌ها در سوريه، چين مي‌گويد براي حل ناآرامي‌هاي جاري در اين کشور بحران‌زده، نماينده‌اي به دمشق می‌فرستد.
کد خبر: ۳۲۴۵۷
۲۲:۲۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، ليو ويمين سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز دوشنبه (۱۵ اسفند) در نشستي خبري در پکن گفت که لي هواکسين، سفير پيشين اين کشور در سوريه قرار است روز سه‌شنبه عازم دمشق شود.

ويمين افزود: "با وجود این که شرايط بسيار پيچيده و متشنج است، چين همچنين معتقد است که يک راه‌حل سياسي موجب برون‌رفت سوريه از بحران کنونی خواهد شد."

سوريه از اواسط ماه مارس سال گذشته صحنه ناآرامي‌ها بوده است. صدها تن از جمله نيروهاي امنيتي در اين ناآرامي‌ها کشته شده‌اند.

ليو همچنين گفت: "در حال حاضر شرايط در سوريه رو به وخامت است و بيشتر جدي مي‌شود. کشمکش‌ها ميان طرف‌هاي مختلف در سوريه شديد است و جامعه بين‌المللي ديدگاه‌هاي متفاوتي درباره چگونگي رفع فوري بحران سوريه دارد."

چين و روسيه ۱۵ بهمن (۴ فوريه) در نشست شوراي امنيت سازمان ملل پيش‌نويس قطعنامه ضدسوري را که از حمايت غرب برخودار بود، وتو و آن را "نامتوازن" توصيف کردند.

اين پيش‌نويس قطعنامه خواستار استعفاي بشار اسد، رييس جمهور سوريه و تسليم قدرت به رهبران مخالف بود.

در همين حال، وزارت امور خارجه چين روز شنبه در بيانيه‌اي از همه طرف‌هاي درگیر در جامعه بين‌المللي خواستار عدم مداخله در امور داخلي سوريه به بهانه‌هاي بشردوستانه شد و بر تعهد خود به حمايت از حق حاکميت، استقلال و اتحاد دمشق تاکيد کرد.

چين معتقد است بحران سوريه مي‌تواند از راه گفت‎وگوي مسالمت‌آميز حل شود.

گروه‌هاي مخالف و کشورهاي غربي، کشتارهاي اخير در ناآرامي­هاي سوريه را به نيروهاي مسلح اين کشور نسبت مي­دهند؛ اين در حالي است که دمشق شورشيان‌، خرابکاران و گروه‌هاي مسلح را عامل خشونت‌هاي خونين اين کشور مي‌داند.

منبع : پرس تی وی
برچسب ها: چین سوریه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: