۰

تصویب اعطای کمک مالی جدید به یونان در پارلمان آلمان

پارلمان آلمان به منظور کمک به برقراری ثبات در کشور یونان و جلوگيري از ورشکستگي آن، اعطاي بسته دوم نجات اقتصادي به این کشور را با اکثريت آراء تصويب کرده است.
کد خبر: ۳۲۱۴۱
۱۱:۰۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، بر اساس اين گزارش نمايندگان پارلمان آلمان روز دوشنبه (۸ اسفند، ۲۷ فوريه) با ۴۹۶ راي موافق در برابر ۹۰ راي مخالف و ۵ راي ممتنع اعطاي بسته نجات اقتصادي به ارزش ۱۳۰ ميليارد يورو به يونان را تصويب کردند.

درست پيش از برگزاري اين راي گيري، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، در سخناني خطاب به "بوندستاگ"، پارلمان مرکزي آلمان، در خصوص عواقب ياري نکردن يونان، به نمايندگان این کشور هشدار داد.

مرکل خطاب به ۵۹۱ نماينده بوندستاگ گفت:"خطرات روي‌گرداني از يونان در حال حاضر قابل ارزيابي نيست."

مرکل افزود:"هيچ کس نمي‌تواند عواقب اين اقدام را بر اقتصاد آلمان، ايتاليا، اسپانيا ، کل منطقه يورو و نهايتا کل جهان، ارزيابي کند."

اعلام حمايت ۲ حزب سوسيال دموکرات‌ها و سبزها،اصلي‌ترين احزاب مخالف آلماني، از اين طرح موجب جلب اطمينان نمايندگان پارلمان و تصويب آن شد.

با اين وجود آلمان هنوز هم در خصوص يونان مردد است.

پيير اشتاين بروک، وزير دارايي پيشين آلمان و از اعضاي حزب سوسيال دموکرات‌ها با اشاره به اين‌که "بوندستاگ در آينده‌نزديک با بسته سوم (نجات اقتصادي) براي يونان مواجه مي‌شود"، افزود، رشد اقتصادي قدرتمند تنها راه ايجاد ثبات در يونان است.

هانس پيتر فردريچ، وزير کشور آلمان نیز صراحتا از يونان خواسته است به منظور کسب شانس بهتر براي رقابتي کردن اقتصاد اين کشور، حوزه يورو را ترک کند.

بر اساس نتايج یک نظرسنجي که روز يک‌شنبه (۷ اسفند، ۲۶ فوريه) منتشر شد، ۶۲ درصد از مردم آلمان با اعطاي بسته جديد نجات اقتصادي به يونان مخالفند.

اين نظرسنجي از سوي موسسه "امنيد" و به سفارش روزنامه "بيلد ام سونتگ" انجام شد.
برچسب ها: آلمان یونان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: