۰

افزایش تهدیدات گروه های سلفی در لیبی

نگرانی‎ها از تهدیدات سلفیان علیه گروههای معتدل مذهبی و انتشار وسیع تفکر سلفیه در لیبی نگرانی جدید مردم لیبی است و برگزاری جشن‎های میلاد پیامبر(صلی الله علیه و آله) در لیبی در سایه تهدیدات گروه های سلفی بر ضد تصوف این کشور انجام می شود.
کد خبر: ۳۱۱۴۳
۱۸:۵۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، درآستانه اولین سالگرد میلاد پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) در لیبی بعد از سقوط معمر قذافی دیکتاتور لیبی، گروههای صوفیه جشن های باشکوهی را در لیبی برپا می‎کنند.

این در حالی است که گروههای سلفیه در لیبی برگزاری هرنوع مراسم جشنی را برای بزرگان دین از جمله میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را بدعت می‎شمارند با این حال درعربستان به عنوان مرکز اصلی سلفیان، مراسم‎های متفاوتی از جمله مراسم تحلیف پادشاه و ولیعهد و ترحیم برای آنان برگزار می‎گردد.

تنش‎ها بین صوفیه و سلفیانی که متأثر از تفکر وهابیت در عربستان هستند، عامل اصلی تفرقه‎ در میان گروه های مختلف در لیبی است.

در همین ارتباط "محمد اشهب" عالم و مدرس دینی اعلام کرد: حدود دو هزارنفر از سلفیان تندرو در لیبی حضور دارند که توده‎های مردم با افکار آنان به شدت مخالفند.

از ناحیه دیگر خبرها حاکی از هجوم وحشیانه سلفیان تندرو به برخی اماکن مذهبی و تخریب قبور بزرگان، عالمان دینی، نبش قبر و بیرون آوردن اجساد و بی‎حرمتی به اجساد بزرگان در بنغازی واقع در شرق لیبی است.

در همین زمینه "هشام كريكشي" معاون استانداری طرابلس نیز اعلام کرد: سلفیان تندرو طی بیانیه‎هایی تهدید آمیز حضور شهروندان لیبیایی را در مراسم میلاد پیامبراکرم (ص)حرام و بدعت خواندند.

با وجود تهدیدات سلفیان،اماکن مذهبی و مراکز صوفیه شاهد برپایی جشن‎های باشکوه به مناسبت میلاد پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) است.

البته بزرگان صوفیه نگرانی خود را از تهدیدات سلفیان و انتشار تفکر سلفی‎گری و تبلیغات آنان در شهرهای مختلف لیبی ابراز کرده‎اند.

آنچه که نگرانی را در انتشار و تبلیغ تفکر سلفی گری در لیبی افزایش می‎دهد، اختصاص دادن برنامه‎های تلویزیون و رادیو این کشور به سلفیان تندرو است.

منبع: ابنا

برچسب ها: لیبی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: