۲
امام جمعه قطیف:

استبداد سیاسی در منطقه در برابر حرکت تاریخ استمرار نمی‎یابد

تاریخ، مسیر آزادی بشری را دنبال می‎کند و استبداد سیاسی در منطقه عربی در برابر حرکت تاریخ استمرار نمی‎یابد. شیخ صفار مشکلاتی که مردم کشورهای مصر، لیبی، عراق و یمن با آن مواجه شده‎اند را قابل پیش بینی دانست وآن را سیر طبیعی انتقال از مرحله استبداد به مرحله آزادی دانست.
کد خبر: ۳۱۰۹۰
۱۶:۳۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ،"شیخ حسن صفار"  در خطبه های نمازجمعه دیروز شهر قطیف رهاشدن از استبداد را منوط به هوشیاری مردم و گذر طبیعی زمان دانست.

وی با بیان اینکه مردم عرب از واقعیت خود آگاه گشته اند و به نظر می‎رسد به سمت زندگی آزاد و مستقل مانند مردمان دیگر مناطق جهان و کشورهای پیشرفته پیش خواهند رفت، افزود: مردم وارد مرحله مطالبه سرنوشت خود شده‎اند، و در راستای تغییر واقعیت با ابزارمسالمت آمیز قدم برمی‎دارند.

خطیب نمازجمعه قطیف خاطر نشان کرد : چشمان توده مردم به روی حقیقت بازشده است و از بازگشت به دوره‎های قبل بدون تغییر حقیقی که ملموس باشد، خودداری می‎کنند.

شیخ صفار افزود: تاریخ، مسیر آزادی بشری را دنبال می‎کند و استبداد سیاسی در منطقه عربی در برابر حرکت تاریخ استمرار نمی‎یابد.

وی خاطر نشان کرد: بشر از استعمار، فئودالیسم و تجارت برده که میلیون‎ها انسان را در بر می‎گرفت، رهایی یافته است و این دوره، دوره ریشه کن کردن ظلم و استبداد می‎باشد.

روحانی شیعه ی عربستانی  تصریح کرد:اکثریت مردم ازبند استبداد سیاسی آزاد و تنها برخی از حکام عرب بر استبداد باقی مانده‎اند و آنان نیز در حال حاضر نگران بیداری مردم عرب می‎باشند.

شیخ صفار مردم را به اعتماد نفس و اطمینان به آینده دعوت و نسبت به آینده ملت و ریشه کن شدن استبداد سیاسی ابراز امیدواری کرد.

خطیب نماز جمعه قطیف در پایان اظهار داشت: منطقه خاورمیانه بعد از انقلاب های عربی وارد مرحله تحول بزرگ شده‎ و این به دنبال گذر از مشکلات و موانع بسیار حاصل گشته است و البته تغییرات بدون سختی و مشکلات به ویژه در مرحله انتقال از استبداد به آزادی به دست نمی‎آید.

شیخ صفار مشکلاتی که مردم کشورهای مصر، لیبی، عراق و یمن با آن مواجه شده‎اند را قابل پیش بینی دانست وآن را سیر طبیعی انتقال از مرحله استبداد به مرحله آزادی دانست.

منبع: ابنا

برچسب ها: قطیف
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
با سلام
صحبت های آیت الله خامنه ای در نماز جمعه این هفته ی تهران را منتشر نمی کنید؟
واقعا ایشان باعث فخر تشیع هستند.........
موافق
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
با عصاره مطالب ايشان که در تيتر امده کاملا موافقم .