۰

برنامه جنجالی الجزیره نیمه کاره ماند

برنامه جنجالی سه شنبه شبهای شبکه الجزیره که در آن از کارشناسان موافق و مخالف در یک موضوع استفاده می شود، شب گذشته با درگیری فیزیکی کارشناسان حاضر نیمه کاره ماند.
کد خبر: ۳۱۰۱۸
۱۳:۳۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، برنامه "الاتجاه المعاکس" (جهت مخالف) شبکه الجزیره که سه شنبه هر هفته پخش می شود شب گذشته در آستانه نشست شورای امنیت درباره سوریه به تحولات این کشور اختصاص داشت.

"محی الدین اللاذقانی" از اعضای شورای مخالفان سوری و "ژوزف ابوفاضل" تحلیلگر و نویسنده لبنانی دو مهمان برنامه این هفته بودند که همواره با اجراهای جنجالی "فیصل قاسم" مجری الجزیره دنبال می شود.

ابوفاضل که به عنوان کارشناس موافق سیاستهای اصلاحات "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در برنامه حضور داشت، در نهایت پس از توهینها و تمسخرهای ادامه دار مخالف سوری چاره جز درگیری با وی نیافت و به سمت وی حمله برد.

مخالف سوری در ابتدای برنامه به دخالت کشورهای همسایه در سوریه اشاره کرد که این موضوع با وکنش کارشناس لبنانی همراه شد. اللاذقانی ادعا کرد که زائران ایرانی که اخیرا در سوریه بازداشت شده اند نظامی هستند اما ابوفاضل تاکید کرد که آنان برای زیارت به سوریه سفر کرده و از سوی گروههای مسلح به گروگان گرفته شدند.

کارشناس و نویسنده لبنانی در ادامه با اشاره به اصلاحات موثر اسد در ماههای اخیر افزود: کسانی که خواهان کناره گیری اسد هستند نمی دانند در صورت کناره گیری وی از قدرت سوریه به سوی بحران پیش می رود.

اما مخالف سوری که از ابتدا تا انتهای برنامه با لحنی تمسخرآمیز صحبت می کرد و به اظهارات ابوفاضل می خندید در پاسخ ادعا کرد: اصلاحات اسد در بازداشت مخالفان و تبدیل مدارس به بازداشتگاه بوده است و زندانیان در دوران حکومت وی بسیار بیشتر شده اند.

اللاذقانی در ادامه به مسئله ای خارج از موضوع گفتگو اشاره کرد که اصلا به مذاق ابوفاضل کارشناس لبنانی موافق سیاستهای نظام دمشق خوش نیامد. وی با اشاره به دوران پس از جنگ ۳۳ روزه در لبنان که قطر کمکهایی مالی برای بازسازی لبنان داشت، افزود: پس از این جنگ لبنانی ها و شخص آقای ابوفاضل پارچه نوشته "از قطر ممنونیم" و پرچم قطر را به اهتزار درآوردند.

پس از این اظهارات ابوفاضل از جای خود برخاست و به سوی کارشناس سوری حمله ور شد و پس از رد و بدل شدن چند مشت و سیلی و برخی الفاظ زشت برنامه نیمه کاره رها شد.

نکته قابل توجه اینکه فیصل قاسم مجری برنامه جهت مخالف الجزیره که همواره تلاش می کند درگیریهای لفظی میان کارشناسان را متوقف کند، در این برنامه تلاشی برای توقف درگیریهای لفظی و حتی فیزیکی نکرد تا جایی که به نظر می رسید بدش نمی آید برنامه وی با این کتک کاری پربیننده تر و جنجالی تر شود.

منبع : مهر

برچسب ها: الجزیره
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: