۰

جایزه اوباما به فرمانده جنگ هوایی در لیبی

رئیس‌جمهوری آمریکا یکی از دریاداران ارتش این کشور را که نقش مهمی را در جنگ لیبی ایفا کرده بود، در رأس فرماندهی آمریکا در منطقه اقیانوسیه منصوب کرد.
کد خبر: ۲۹۷۲۴
۱۵:۵۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: "باراک اوباما"‌ رئیس‌جمهوری آمریکا یک دریادار را که نقش مهمی در جنگ هوایی اخیر علیه لیبی ایفا کرد، به عنوان رئیس جدید فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه اقیانوسیه منصوب کرد.

بنا بر این گزارش، چنانچه این انتصاب توسط سناتورهای آمریکایی در کنگره نیز تأیید شود، دریادار "ساموئل لاکلیر" به عنوان فرمانده ارشد بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای ارتش آمریکا در فرماندهی منطقه اقیانوسیه آمریکا و همچنین یک ناوگان دریایی آمریکا که از سواحل غربی این کشور تا مرزهای غربی هند گسترده شده است، به این منطقه اعزام خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین در بیانیه‌ خود تأکید کرد: لاکلیر در حال حاضر بر نیروهای دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا نظارت دارد و فرماندهی مشترک نیروهای ناتو در ناپل را نیز رهبری می‌کند.

این گزارش در ادامه تأکید کرد: از آنجایی که فرماندهی منطقه اقیانوسیه ارتش آمریکا در هاوایی مستقر شده است، وظیفه لاکلیر پس از اعزام به این منطقه تمرکز بر اقتصاد و همچنین ارتش به سرعت رو به رشد چین خواهد بود.

بنا بر این گزارش، لاکلیر جایگزین "رابرت ویلارد" فرمانده کنونی نیروهای آمریکایی در منطقه اقیانوسیه می‌شود. ویلارد در ماه اکتبر سال ۲۰۰۹ به این سمت منصوب شده بود.

بر اساس این گزارش، انتصاب فرماندهی جدید ارتش آمریکا در منطقه اقیانوسیه یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که دولت اوباما بر اهمیت استراتژیک منطقه آسیا-اقیانوسیه تأکید کرده بود و متعهد شده بود تا حضور نظامی این کشور در این منطقه را افزایش دهد. اوباما چندی پیش از استقرار ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی جدید آمریکایی در استرالیا خبر داد.

منبع : فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه
برچسب ها: لیبی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: