۱

نویسنده مسیحی: در غم امام سجاد(علیه السلام) گریه کردم

نویسنده و اسلام شناس مسیحی گفت: متاسفانه بسیاری از جنبه های زندگی امام سجاد (علیه السلام) هنوز ناشناخته مانده است.
کد خبر: ۲۹۳۵۵
۲۱:۲۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، «میشل کعدی» اسلام‏شناس مسیحی عصر چهارشنبه در نخستین همایش انوار عرفانی اخلاقی امام سجاد(علیه السلام) در بندرعباس اظهار داشت: برای اطلاع کامل از سیره و زندگی امام سجاد(علیه السلام) 19 کتاب را مطالعه کرده ام که حاصل و خلاصه آن در کتابی به نام امام سجاد نوری از چشمان امام علی جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: در تحقیقات درباره امام بزرگواری مانند امام سجاد(علیه السلام) آنچه مهم است اهمیت ایشان به عنوان نور هدایت و الگوی انسانیت است.

کعدی ادامه داد: آشنایی با این شخصیت بزرگوار موجب شد مانند یک مسلمان در غم ایشان گریه کنم.

این اسلام شناس مسیحی با اشاره به محتوای کتاب خود درباره امام سجاد(علیه السلام) اظهارداشت: در کتاب خود به سه فصل تقسیم شده سجایای الهی و انسانی امام چهارم شیعیان به تفصیل بیان شده است.

وی عنوان کرد: دومین فصل نیز به نقش ایشان در تبلیغ و داعیه داری دین اختصاص داشته و جایگاه ایشان در رهبری نیز در فصل جداگانه ای مورد بررسی قرار گرفته است.

این نویسنده مسیحی اظهار داشت: در پایان تحقیقات خود به این نتیجه رسیدم که امام سجاد(علیه السلام) در تمام رفتارهای خود وارث امام حسین است.

کعدی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از جنبه های زندگی این امام هنوز ناشناخته مانده که از جمله آن ها می توان به تلاش ایشان برای آذوقه رساندن به مستمندان اشاره کرد که تا زمان وفات ایشان و مشاهده زخم و آثار حمل کیسه های سنگین بر دوش مبارک کسی از این حقایق مطلع نشد.

کعدی با اشاره به روایتی درباره حزن همیشگی امام سجاد(علیه السلام)اظهارداشت: وقتی از ایشان درباره این اندوه سئوال شد پاسخ دادند حضرت یعقوب در فراق یک فرزند خود که آن هم زنده بود بینایی خود را از دست داد و من چگونه می توانم در حالی که عمو و پدر و برادر و 17 نفر از اهل خانواده ام را در راه اسلام از دست داده ام غمگین نباشم.

شایان ذکر است که همزمان با 25 محرم‌الحرام (سالروز شهادت امام سجاد زین العابدین علیه السلام) نخستین همایش بین‌المللی انوار عرفانی اخلاقی امام سجاد (علیه السلام) با حضور علمای شیعه و سنی و سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) صبح امروز چهارشنبه 30 آذر 1390 در بندرعباس آغاز به کار کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: امام سجاد
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
چطور اين بنده خدا هنوز اسلام را نپذيرفته است ؟