۰

بلند پايه‌ترين مقام زن پنتاگون استعفا كرد

مقامات دولت آمريكا اعلام كردند كه بلندپايه‌ترين مقام زن پنتاگون قصد دارد از سمت خود كناره‌گيري كند.
کد خبر: ۲۸۹۷۳
۱۴:۵۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريكا در بيانيه‌اي گفت: ميشله فلورنوي، معاون وزير دفاع آمريكا در امور سياست‌گذاري امروز (سه‌شنبه) تصميم خود را براي استعفا به منظور بازگشتن به زندگي شخصي خود اعلام كرد.

در اين بيانيه نوشته شد: فلورنوي، كه تا چند روز ديگر 51 ساله مي‌شود، تصريح كرد كه تنها امور شخصي و ملاحظات خانوادگي انگيزه وي براي استعفا هستند.

سخنگوي وزارت دفاع آمريكا اعلام كرد، هم فلورنوي و هم همسر وي كه مقام معاون وزير در امور كهنه سربازان را عهده‌دار بود، از زمان به رياست‌جمهوري رسيدن باراك اوباما در سال 2009 به اين مناصب در دولت آمريكا رسيدند و حاضر بودند تا با اختصاص زمان بيشتري به سه فرزند خود تعادل را در زندگي خود ايجاد كنند.

به گفته وزير دفاع آمريكا، فلورنوي پذيرفته تا اوايل سال آينده به كار خود ادامه دهد تا فرصتي ايجاد شود تا براي سمت خود كه در رده سوم مناصب غيرنظامي پنتاگون است، جانشين مناسبي پيدا شود.

لئون پانه‌تا خاطرنشان ساخت: فلورنوي يك مشاور ارزشمند بوده كه كمك زيادي به راهنمايي باراك اوباما درخصوص رويكرد در قبال جنگ‌هاي عراق و افغانستان و همچنين فرآيند بازبيني استراتژي كه به كاهش‌هاي بودجه دفاعي شكل مي‌دهد، كرده است.

از ميشله فلورنوي اغلب به عنوان يكي از گزينه‌هاي رسيدن به مقام وزارت دفاع آمريكا ياد مي‌شد و ممكن بود در صورت پيروزي اوباما در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده و استعفاي لئون پانه‌تا، به اين مقام دست پيدا كند.

منبع : ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه
برچسب ها: پنتاگون
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: