۴

جوابیه شهرداری مهران به خبر دریافت اجباری وجه از زوار حسینی + توضیح شیعه نیوز

شوراهاي اسلامي شهر و شهرداري ها (مواد 71-77-80) اين شهرداري با سير كليه مراحل قانوني و فرجه‏هاي زماني اقدام به برقراي عوارضي تحت عنوان بهاي خدمات بر شركت‏هاي فعال در موضوع اعزام زائرين نمود، كه اين عوارض پس از سير كامل مراحل كارشناسي تصويب بنا به اختيارات تفويضي دولت به استانداران به تأیيد و تنفيذ مقام محترم استانداري استان جهت اجرا رسيده است
کد خبر: ۱۸۳۰۲
۰۱:۳۲ - ۰۶ تير ۱۳۸۹
به گزارش «شیعه نیوز» به دنبال در ج خبری با عنوان زورگیری ماموران شهرداری مهران از زورار حسینی شهر داری مهران با ارسال جوابیه ای به برخی سایتهای خبری توضیحاتی را در این خصوص ایراد داشته است .
در این جوابیه امده است :
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
سلام عليكم
 
به استحضار عالي مي‏رساند همانطور كه مطلعيد شهرداري‏ها از جمله مؤسسات و نهادهاي خدمت‏گذاري بوده كه بصورت كاملا مستقل و خودگردان درامر ارائه ضروري‏ترين و سخت‏ترين خدمات به شهروندان هر شهر مشغول بوده و (نبود و عدم ارائه خدمت آنها زماني تجلي مي يابد كه يك روز را بدون وجود شهرداري تجسم و در نظر بگيريم) ؛ كه به تبع شهرداري مهران هم از اين قاعده مستثني نيست.
 
همانطور كه مستحضريد شهرداري‏ها از جمله نهادهاي عمومي خدمات‏رساني بوده كه با سيستم كامل درآمد و هزينه مستقل و بدون دريافت هرگونه كمك مالي از دولت، اداره و به امر خدمات‏رساني مشغولند. در اين راستا شهرداري مهران هم خارج از اين مقوله نبوده و بنا بر وضعيت خاص شهر مهران كه با فروپاشي نظام بعثي و خونخوار صدام و بازگشائي مرز زميني كه به لحاظ امنيت و مؤلفه‏هاي فرهنگي هر دو طرف مرز آن را به كانون تردد زائرين عتبات عاليات از هردو كشور ايران و عراق وحتي ديگر همسايگان تبديل نموده است.
 
اين امر كه روزانه تا بيش از دو برابر جمعيت ثابت شهر، زائر تردد مي‏نمايند موجب افزايش هزينه‏هاي خدماتي شهرداري بصورت بي‏سابقه‏اي گرديده است؛ و همچنين توجه ويژه كليه نهادهاي حاكميت و دولت را به خود معطوف داشته است؛ لذا مي‏طلبد در اين وضعيت و بستر افق‏ها و نگاه بلند برنامه‏ريزي و ارائه خدمات بيشتر و بهتر با مد نظر داشتن همان مؤلفه خودكفایي مالي شهرداري و خدمت‏رساني پايدار و با پشتوانه جهت ارائه خدمت به اين خيل عظيم ترددها و مسافرت‏ها داشت.
 
در اين راستا در سنوات قبل با برنامه‏ريزي‏هاي بعمل آمده و كارشناسي شده و برابر قوانين و مقررات موجود مربوط به تشكيل شوراهاي اسلامي شهر و شهرداري ها (مواد 71-77-80) اين شهرداري با سير كليه مراحل قانوني و فرجه‏هاي زماني اقدام به برقراي عوارضي تحت عنوان بهاي خدمات بر شركت‏هاي فعال در موضوع اعزام زائرين نمود، كه اين عوارض پس از سير كامل مراحل كارشناسي تصويب بنا به اختيارات تفويضي دولت به استانداران به تأیيد و تنفيذ مقام محترم استانداري استان جهت اجرا رسيده است و حتي مراتب مصوبه مذكور توسط ديوان محترم عدالت اداري مورد تأیيد قرار گرفته و حكم قانون را دارد، كه با همكاري و همدلي ديگر مسئولين محترم شهرستاني در محيطي كاملا با آرامش و برنامه‏ريزي‏شده و هماهنگ و با سعه صدر و متانت، از متوليان اعزام وصول و كليه وصولي‏هاي ناشي از اين رديف بودجه‏اي شهرداري، صرف هزينه‏هاي خدمات‏رساني و عمراني به زائرين عزير در لحظه ورود به شهر تا خروج از مرز و بالعكس مي‏گردد كه زائرين عزيز و مسئولين خدوم و مردم شريف مهران بر فعاليت گسترده و بي‏دريغ و شبانه‏روزي اين شهرداري واقف و آگاهند.
 
از جمله این فعالیت‏ها مي‏توان به (ساخت و احداث بيش از 200 چشمه سرويس بهداشتي ـ حمل و دفن زباله‏هاي پايانه مرزي و بازارچه ـ ساماندهي ماشين‏الات شاغل در اين امر ـ احداث پارك ها و المان‏هاي شهري ـ نظافت و پاكيزگي محل‏هاي استقرار زائرين و مسافرين ـ احداث بيش از 40 واحد سوئيت اقامتي با همكاري مديريت محترم ميراث فرهنگي و گردشگري استان؛ و ديگر امور مربوط به تردد و اسكان آنها در شهر ...) اشاره نمود.
 
پس از اين توضيح خلاصه، لازم است در خاتمه اين مطلب را اضافه نمايم كه نگاه شهرداري در وصول عوارض مذكور فقط كسب درآمد نبوده و نيست؛ بلكه بر اين ايده استوار است كه هر فرد جامعه، بايستي هزينه‏هاي زندگي خود را پرداخت نمايد.
 
 مبلغ وصولي در مقابل مبالغي كه زائرين عزيز به شركت‏هاي اعزام‏كننده پرداخت مي‏نمايند قابل قياس نبوده و مطمئن باشند كه كليه وصولي هاي ناشي از اين موضوع فقط جوابگوي بديهي‏ترين موضوع خدماتي (مانند جمع‏آوري وحمل زباله‏هاي ناشي از تردد و اسكان آنها) مي باشد.
 
حال چگونه است كه اكنون عده‏اي بدون درنظر گرفتن سوابق خدمات‏دهي شهرداري، اجراي مصوبه‏اي كه حكم قانون را دارد و در ديگر مبادي خروجي به عتبات، عملي قانوني است توسط عوامل اين شهرداري عملي غيرقانونــي قلــمداد مي نمايند ؛ كه جاي سؤال آن براي افكار عمومي و اين شهرداري باقي است.
 
در خاتمه متذكر مي‏شويم روا نمي‏باشد كه مردم شريف مهران پس از سال‏ها استقامت و پايداري درايام جنگ تحميلي، هم‏اكنون هم هزينه‏هاي خدماتي زائرين عزيز بر عهده آنها باشد و سود و بهره آن را شركت‏هاي ذيربط در اين زمينه ببرند. هرچند اين مردم با ديده منت خاك پاي اين عزيزان را توتياي چشم خود نموده و با تمام وجود از آنها پذيرایي و استقبال مي‎نمايند.
 
علی‎ايحال اين شهرداري آمادگي دارد با استفاده از نظرات كليه عزيزان، برنامه‏ريزي هاي لازم را در جهت بهبود خدمات ارائه شده اعلام نماید. همچنین در صورت ارائه گزارش مستند، با هرگونه رفتار خارج از شئون همكاران شاغل در حوزه كاري مذكور، برخورد لازم را به عمل آورد؛ هرچند تا كنون گزارشي دال بر رفتار غيرقانوني متوليان مذكور با احدي از زائرين به اين شهرداري ارائه نشده است.
 
با تقديم احترام
محمدي ـ شهردار مهران
 
جناب اقای شهردار
 
ضمن با  ارزوی توفیق خدمت به زوار عتبات عالیات برای جنابعالی و همکاران محترمتان لازم است توجه شما را به چند نکته جلب نماییم .
 
1. بر هیچ فردی پوشیده نیست که تردد گردشگر به هر نقطه از جهان ثمرات مادی و معنوی بسیاری را برای ان مناطق به همراه دارد . شهر مهران و استان ایلام پس از بازگشایی مرز و اعزام زوار به عتبات به شدت مورد توجه گردشگران و زوار قرار گرفت و از لحاظ اشتغال زایی رشد چشمگیری را به همراه داشته اشت به طوری که مردم مهران بارها به خبرنگاران اظهارداشته اند بازگشایی این مرز نور امید به اینده و رشد وسیع اقتصادی را برای انان به همراه داشته است . ولی جنابعالی بدون در نظر گرفتن این مهم تنها از هزینه های زوار بر این شهر سخن به میان اوردید !
 
2. شایسته است میزان خدمت رسانی به زوار و رضایت انان از خدمات رسانی شهرداری را بر عهده زوار و گردشگران بگذارید تا اینکه خود از اقدامات انجام شده اعلام رضایت فرمایید . در این خصوص شیعه نیوز بزودی خبرنگاری را جهت مصاحبه و تصویر برداری از وضعیت مرز به انجا اعزام و نتیجه را به اطلاع هموطنان خواهیم رساند .
 
3. در بخشی دیگر از این جوابیه امده است : شهرداري با سير كليه مراحل قانوني و فرجه‏هاي زماني اقدام به برقراي عوارضي تحت عنوان بهاي خدمات بر شركت‏هاي فعال در موضوع اعزام زائرين نمود كه اين عوارض پس از سير كامل مراحل كارشناسي تصويب بنا .....
 
این در حالیست که مامورین شهرداری در محل خروجی شهر که زوار انفرادی با خودروهای زرد رنگ به طرف مرز حرکت میکنند  با در دست گرفتن قبض هایی که بر روی ان نوشته شده : شهرداری مهران جهت بوجود اوردن فضای مناسب نیاز به همیاری و همکاری شما عزیزان دارد . افرادی که به این اقدام اعتراض میکنند را با لحن زننده ای تهدید میکنند چنانچه این عوارض را پرداخت نکنند از خروجشان از شهر جلو گیری خواهند کرد ایا شما با تهدید زوار ابا عبدالله انان را وادار به همکاری و همیاری مینمایید ؟!
 این اقدام شهرداری مهران باعث دلزدگی و گاه توهین به مقامات را به همراه دارد .
این برخوردها شایسته  این منطقه که جوانان بسیاری خون پاکشان را نثار راه حضرت سیدالشهداء علیه السلام نمودند نیست !
 
شایان ذکر است تعداد زیادی از زوار حسینی از اقشار کم در امد جامعه میباشند و برای این افراد سخت است هم عوارض خروج از کشور  را در مرز پرداخت نمایند و هم عوارض خروج از شهر ! را به شهرداری پرداخت نمایند و اینست که گاه درگیری های لفظی میان مامورین شما و مردم بروز میکند .شهرداری و استانداری مهران شایسته بود جهت تامین بدوجه مورد نیاز اقدامی اصولی و ارزشی را بررسی مینمودند که نتایجی این چنین به همراه نداشته باشد .
 
انچه هدف ما از این گزارش است بر خلاف انچه در این جوابیه خواسته شده به مخاطب منتقل گردد سربلندی و عزت استان شهید پرور ایلام و شهر مهران است و مایل هستیم همه مردم ایران اسلامی وقتی نام ان استان به زبان می اید از مهمان نوازی مسؤلین این شهر زبان به قدر دانی بگشایند  پر واضح است شجاعت مردم ایلام در دفاع از ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست بهتر است همه ما عملکرد خویش را شفاف در انظار عمومی به نمایش بگذاریم و برای نواقص احتمالی خود از مردم و احساسات انان مایه نگذاریم .
 
در پایان شیعه نیوز با بررسی حقوقی و قانونی نکات یاد شده در جوابیه فوق و انعکاس ان به مقامات مسؤل ، نتیجه ان را بزودی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد داد .
 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
تماشا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۶
سلام
هم جوابیه شهرداری را با دقت خواندم و هم پاسخ شیعه نیوز را. شیعه نیوز به نکات دقیقی اشاره کرده است که واقعیت خارجی دارد. تردد توریست به شکل کلی و در مورد ما زایران عتبات عالیات، یکی از مهم ترین منابع مالی در تمام کشورهاست. همه جای دنیا سعی می کنند بهترین خدمات را به توریست ارائه کنند تا از این راه جذب بیشتری برای توریست ایجاد کنند. مسلم است که زایران عزیز وقتی به مهران می روند، باعث ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای مردم منطقه می شوند یعنی وظیفه ی نهادهای دولتی را که ایجاد اشتغال برای مردم است، در حقیقت زایران انجام می دهند و به این دلیل باید از آنان ممنون بود نه این که باری اضافه بر گردن آنها نهاد.
شهرداری مهران باید تلاش کند با ایجاد تسهیلات بیشتر رفت و آمد زایران را به مهران رونق بخشد تا از این رهگذر موجب رونق اقتصادی منطقه گردد نه این که در مسیر زایران مانع تراشی کند که این باعث رکود خواهد بود.
این را بدانید که باعذر و بهانه کار نادرست قابل توجیه نیست گرچه به امضای هر مقامی رسیده باشد.
جای امیدواری هست که شهرداری محترم از توجیه دست بردارد و زمینه ی رفت و آمد بیشتر و راحت تر زایران عزیز عتبات عالیات را فراهم سازد و بداند که مردم به درآمدزا بودن رفت و آمد مسافر به هر شهری توجه دارند و نمی توان آنان را به بهانه های نادرست فریب داد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۷
همه ی شهر ها و شهرداران دنیا می خواهند گردشگران را به شهر خود جذب کنند و در این راه حتی هزینه هایی زیادی هم می کنند نه اینکه عوارض هم از آن ها بگیرند و اینطور زننده بر خورد کنند.
بینا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۰
باتوجه به رفتار نامناسب شهر مهران که در تمام سالهای گذشته تکرار شده باید لا اقل مدتی به احترام زوار مرز خروجی به خسروی تغییر کند. مردمی که از مرز عبور می کنند بسیار بیشتر از مردم مهرانند و باید در سنجیدن مصلحت عموم را در نظر گرفت. گویی مهران به شهر های آن طرف مرز و رفتارهای عراقی شباهت بیشتری دارد تا ایرانی
من لااقل ده بار از این مرز خارج گشته ام
ahmad
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۲
من استاد دانشگاه هستم ونظر حقوقی خود را بازگو مینمایم:استناد شهرداری مهران جنبه حقوقی ندارد ودر صورت شکایت به دیوان یا مراجع قضایی قطها احتمال ابطال مصوبه وجود دارد.ضمنا اهل قم هستم و به شهرداری قم و همچنین مشهدو..... که روزی هزاران زایر راخدمات میدهند توصیه میکنم عمل مشابه شهرداری مهران انجام دهند!!!!! انموقع وضع کشور را تصور کنید که چه خواهد شد.....