۰

رسوایی جنسی در یک کلیسا

افشای سوءاستفاده جنسی از دانش‌آموزان مدارس وابسته به کلیسای کاتولیک، که از یک مدرسه فرقه یسوعی در برلین شروع شد، پیوسته دامنه‌ وسیع‌تری پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۶۰۶۸
۲۰:۰۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۸
بی بی سی: کلیسای کاتولیک آلمان با رسوایی تازه‌ای روبروست که از آخر هفته گذشته رسانه‌های جمعی و افکار عمومی را مشغول کرده است.

افشای سوءاستفاده جنسی از دانش‌آموزان مدارس وابسته به کلیسای کاتولیک، که از یک مدرسه فرقه یسوعی در برلین شروع شد، پیوسته دامنه‌ وسیع‌تری پیدا می‌کند.

اورسولا راو، وکیلی که از سوی کلیسا (فرقه یسوعی) برای رسیدگی به رسوایی در دبیرستان "کالج کانیسیوس" مأمور شده است، به روزنامه "مورگن پست" چاپ برلین گفته است: "اول گمان می‌رفت که تنها ۲۲ دانش‌آموز قربانی هستند، اما حالا بیش از ۳۰ نفر از سوءاستفاده جنسی در زمان تحصیل در این دبیرستان شکایت کرده‌اند."

به گفته خانم راو هر روز عدۀ بیشتری با نامه و ای‌میل از موارد سوءاستفاده جنسی در مدارس وابسته به کلیسای کاتولیک گزارش می‌دهند.


رسوایی سوءاستفاده جنسی از دبیرستان یسوعی "کالج کانیسیوس" در برلین شروع شد، اما اینک به پدیده‌ای عمومی بدل شده است.

نشریه "اشپیگل" گزارش می‌دهد که در یک نظرخواهی در سراسر آلمان، به این نتیجه رسیده که پدیده سوءاستفاده جنسی از شاگردان در "تمام مدارس وابسته به کلیسای کاتولیک" رواج دارد.

به گفته اشپیگل از سال ۱۹۹۶ تا کنون ۹۴ کشیش حرفه‌ای یا داوطلب، مظنون به سوءاستفاده جنسی از کودکان بودند، اما فقط ۳۰ نفر از آنان مخاکمه شده اند.

بسیاری از شکایت‌ها سالها بعد به دادگستری ارائه شده و مشمول مرور زمان بوده است.

هانس لانگدورفر، دبیر "کنفرانس اسقف‌های آلمان" به اشپیگل گفته است: "این افشاگری‌ها چهره‌ سیاه کلیسا را نشان می‌دهد و ما را سخت متأثر می‌کند. ما تصمیم داریم با کل ماجرا به صورت باز و شفاف برخورد کنیم."

رسانه‌ها، شخصیت‌های سیاسی و به ویژه محافل انتقادی در کلیسای کاتولیک خواهان برخورد جدی مقامات کلیسا با شیوه‌ کار مدارس دینی شده‌اند.

در اجلاس آینده‌ "کنفرانس اسقف‌های آلمان" که در ۲۲ فوریه شروع می‌شود، موضوع سوءاستفاده از دانش‌آموزان مدارس کاتولیک یکی از محورهای اصلی بحث است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: