۰

عطرفروشی، شغل جدید دختران تحصیلکرده!

اوایل از اینکه از مغازه خارج شوم و در پیاده روی به مردم اشانتیون عطر بدهم خجالت می کشیدم اما الان برایم عادی شده است!
کد خبر: ۱۵۸۴۴
۱۵:۱۱ - ۲۳ دی ۱۳۸۸
جهان: از یکی دو سال پيش تا به حال، که عطر فروشي ها از جرگه فروشگاه هاي كمياب خارج شده و به صورت قارچ گونه در سطح شهر رشد کرده اند، در همه نقاط پرتردد شهر می توانی فروشندگان این کالای آرایشی را ببینید.

این روزها به هر نقطه پرتردد شهر، از جمله ميادين و ايستگاه هاي مترو و ... كه سر مي زنيم، دائما با اين فروشندگان عطر مواجه مي شويم و افرادي را مي بينيم كه با دعوت مردم به تست عطر، كار تبليغات اين فروشگاه ها را انجام مي دهند.

در اینکه تبلیغات مناسب و بازاریابی، مهم ترين عامل موفقيت در فروشندگی محسوب می شود، شکی نیست اما نکته قابل تامل در مورد فروشگاههای عطر، استفاده از زنان جوان و زیبا با ظاهری کاملا آراسته برای دعوت مردم در تست کردن عطرهاست.

این زنان و دختران که معمولا در گروه های سنی 20 تا 26 سال هستند با ظاهری نامناسب در مترو و خیابان های پرتردید تهران به پخش کردن اشانتیون های عطر مبادرت می کنند.

یکی از این فروشندگان جوان که دستمزد ماهیانه خود را 80 هزار تومان عنوان کرده است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با اینکه یک سال با مدرک کاردانی کامپیوتر از دانشگاه علمی کاربردی، به دنبال کار گشتم اما موفق نشدم کار مناسبی پیدا کنم، به همین دلیل به عطرفروشی یکی از آشنایان آمدم و الان دو ماه است که این کار را انجام می دهم.

او ادامه داد: اوایل از اینکه از مغازه خارج شوم و در پیاده روی به مردم اشانتیون عطر بدهم خجالت می کشیدم اما الان برایم عادی شده است!

او در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا از شغلش راضی است یا خیر گفت: بابت مدرک کاردانی که گرفتم هزینه زیادی بر دوش خانواده ام تحمیل شد، می خواهم با کار کردن قسمتی از آن را جبران کنم، از کاری که دارم راضی نیستم اما چاره ای ندارم!

هر چند استفاده از زنان جوان برای فروشندگی انواع و اقسام کالاها، موضوعی است که به دلیل افزایش روبه رشد آن دیگر موجب تحیر و تعجب کسی نمی شود اما جای تاسف است که اغلب این فروشندگان دختران جوان و تحصیلکرده ای هستند که به دلیل بی توجهی مسئولان در اشتغالزایی آنها به چنین شغل هایی روی آورده اند.

به نظر می رسد افزایش بدون برنامه ریزی زنان و دختران در دانشگاه ها و تمایل آنها به داشتن شغل بعد از اتمام آن، یکی از مهمترین عواملی است که جامعه را به این سمت سوق داده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: