چوار

چوار
دو شرکت پتروشیمی در استان مشغول به فعالیت هستند. یکی پتروشیمی ایلام و دیگری ارغوان گستر که در چوار قرار دارد و بیش از 100 کارگر در رشته‌های مختلف تخصصی مثل برق و داربست که هر کدام چهار الی 5 سال در این پروژه کار کرده‌اند و تعدادی از این کارگران به امید داشتن کار، تسهیلات گرفته و قسط بدهکارند.
کد خبر: ۳۰۰۲۸۸    تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۱۵

بومیان داشتن کار در کارخانه را حق خود می‌دانند و می‌گویند برای ما که زمین‌های کشاورزی‌مان را در همجواری با پتروشیمی از دست داده‌ایم، تنها راهِ امرار معاش، کارگری کردن در پتروشیمی است. می‌گویند حتی کارگری کردن در «چوار» هم پارتی می‌خواهد؛ استادکار، نزدیکان خود را برای کارگری انتخاب می‌کند و دیگران هیچ راهی برای پول درآوردن ندارند.
کد خبر: ۲۹۵۸۱۱    تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۴