غلامرضا تختی، کشتیگیر معروف ایرانی بود که در سال ۱۳۴۶ در تهران خودکشی کرد. تختی دارندهی مدال طلا از بازیهای المپیک ملبورن بود. او تمایلات سیاسی نزدیک به جبهه ملی داشت. حزب زحمتکشان، حزب سوسیالیست خط سوم و جبهه ملی دوم، سه مجموعهای هستند که تختی در آنها از ۱۳۳۰ فعالیت سیاسی میکرد. وی در این تصویر در کنار آیت الله طالقانی دیده میشود.
کد خبر: ۲۹۵۱۹۴ تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
شیخ حسین انصاریان در کتاب خاطرات خود ماجرایی از یکی از مواجهاتش با غلامرضا تختی را آورده است.
کد خبر: ۲۴۸۲۹۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷