این روایت از أبی الحسن الأول(امام کاظم) نقل شده است:سفرهاى که در آن نمک نباشد، بیبرکت است. آغاز کردن غذا با نمک، براى تندرستى، بهتر است.اگر چه در مورد اصل مفید بودن نمک، نوعی تواتر معنوی در روایات وجود دارد، و در برخی منابع حدیثی مانند «کافی» سرفصلی با عنوان «فضل الملح» وجود دارد، و از نظر دانش پزشکی جدید، مصرف به اندازه نمک مفید بوده.
کد خبر: ۲۱۱۸۵۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
بکر بن صالح رازی از موالی(بندگان یا همپیمانان) بنی ضَبّه (بنی ضبة بن أدّ بن طابخة) بود. او از امام کاظم( علیه السلام ) روایت نقل کرده است. او دارای کتاب «نوادر» است که محمد بن خالد برقی از بکر به واسطه این کتاب، روایت نقل کرده است. همچنین گفته شده است ابراهیم بن هاشم قمّی از او روایت نقل کرده است.
کد خبر: ۲۱۱۷۴۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۷