خودبرتر‌بینی

خودبرتر‌بینی
یکی از ویژگی‌­های اخلاقی مثبت هر انسانی آن است که در مقایسۀ خویشتن با افرادی که - حتی با درصد کوچکی از احتمال - ممکن است از او برتر باشند، خود را برتر از آنان نبیند، اما آنچه از بررسی و جمع‌بندی منابع اسلامی به دست می‌آید، ما را به این نتیجه نمی‌رساند که یک انسان عاقل و اندیشمند لازم است خود را پست‌‌تر از تمام دیگر انسان‌ها و موجودات بپندارد، حتی اگر یقین به خلاف هم داشته باشد!
کد خبر: ۲۱۰۴۱۶    تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۹