در پاسخ به این سؤال باید گفت؛ حتی اگر نامی از ایرانیان در میان فرمانداران و استانداران امام علی(ع) وجود نداشته باشد، اما با توجه به شواهد و قرائن، ایرانیان مسلمان در حکومت امام علی(ع) دارای نفوذ زیادی بودند و یا در کنار آنحضرت(ع) حضور فعالی داشتند، به گونهای که برخی از افراد در مورد این سطح از نفوذ به امام(ع) اعتراض کردند. به عنوان نمونه:
کد خبر: ۲۵۵۷۹۰ تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
اشعث بن قيس ـ كه از سردمداران منافقان و از دشمنان سرسخت حضرت على عليه السلام بود ـ به خيال اينكه با دادن چشم روشنى، تحت عنوان هديه، مى تواند به على عليه السلام نزديك شود، حلوايى را شب هنگام به درب منزل على عليه السلام مى رساند. حضرت از او ...
کد خبر: ۱۶۶۵۲۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۶