ماموگرافی

ماموگرافی
بسیاری از تومورهای پستان در مراحل اولیه، کوچک بوده و هیچ علامتی ایجاد نمی‌کنند و نقش اصلی بر عهده ماموگرافی است.
کد خبر: ۳۱۵۱۸۴    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۲۷

سن ابتلا به سرطان پستان در ایران به دلایل مختلف ازجمله ناآگاهی زنان، عدم غربالگری منظم سالانه پستان‌ها و تشخیص دیرهنگام این بیماری پایین‌ آمده و به زیر ۴۰ سال رسید البته هنوز در حد متوسط جهانی است اما آمار ابتلا به این سرطان در کشور در حال افزایش است. این در حالی است که در صورت تشخیص زودرس این سرطان در مراحل اولیه، احتمال بهبود و زنده ماندن بیمار بسیار بالا است.
کد خبر: ۲۸۴۳۳۹    تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۱

عارضه مرگباری که جامعه جهانی را بر آن داشته تا با پویشی فراگیر، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این خصوص را در دستور کار قرار دهند و با نماد «روبان صورتی»، در مسیر شناسایی زودهنگام و به موقع مبتلایان به این بیماری و درمان ایشان گام بردارند. پویشی که در کشورمان هم در دستور کار قرار دارد و تاسیس شبکه ملی پیشگیری و کنترل سرطان «معتمد» در زیرمجموعه جهاد دانشگاهی و برگزاری پویش سراسری سرطان در سال‌های اخیر، نتیجه این رویکرد است.
کد خبر: ۲۸۳۷۹۵    تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

یک متخصص رادیولوژی با اشاره به ضرورت شناسایی توده‌های سرطانی کوچک پستان در مراحل اولیه، گفت: برخی ضایعات پستان فقط با استفاده از MRI قابل شناسایی است.
کد خبر: ۲۵۷۲۳۵    تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۱

بانوان باید بیش از بقیه مراقب سلامت خود باشند برای اطمینان حاصل کردن از سلامت بدن خود باید برخی چکاب های متفاوت را انجام بدهند.
کد خبر: ۲۵۳۲۴۰    تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۴

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد بیماران مبتلا به سرطان سینه به کمک یک سری از عوامل می‌توانند به بهبود خود و بقای ناشی از آن کمک کنند.
کد خبر: ۲۲۸۴۱۳    تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۸

محققان انگلیسی تاکید دارند؛
مطالعه جدید نشان می دهد ماموگرافی منظم می تواند احتمال ابتلا به سرطان های پیشرفته سینه را کاهش دهد.
کد خبر: ۲۲۷۰۶۷    تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۵

متخصص ژنتیک سرطان گفت: زنان به طور معمول از چهل سالگی به بعد هر دو سال یکبار باید ماموگرافی کنند.
کد خبر: ۲۰۴۷۴۹    تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۵

متخصص زنان و زایمان درباره تاثیر ماموگرافی بر تشخیص سرطان و اهمیت این آزمایش توضیح داد.
کد خبر: ۱۹۵۶۷۰    تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۴

استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همه زنان بالای ۵۰ سال لازم است که حداقل دو سال یک بار نسبت به انجام ماموگرافی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۸۵۶۳۹    تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۸