غمباد

غمباد
حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند فلانی از شدت غم و اندوه زیاد، غمباد گرفته و بیمار شده است. معمولا افرادی که دچار غمباد می‌شوند، حس می‌کنند لقمه‌ای در گلوی آنها گیر کرده و پایین نمی‌رود، بعضی‌ها آن را به بغضی تشبیه می‌کنند که راه گلویشان را بسته و بلعیدن و حتی قورت دادن آب دهان را برایشان سخت کرده است.
کد خبر: ۲۹۳۷۱۸    تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۵