۳۲

واکنش BBC به افتتاح خیابان امام خمینی نجف + تصویر

در چهارمین دهه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی‌ایران، به واسطه خدماتی که امام خمینی(ره) به دو کشور ایران و عراق داشته است، چند روز پیش یکی از خیابان‌های مهم شهر نجف با نام امام (ره) نامگذاری شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۲
۱۷:۳۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش «شیعه نیوز»،  خیابانی که به نام امام خمینی(ره) نامگذاری شده، ۶ بانده و به طول ۶ کیلومتر است و شهر نجف را به فرودگاه این شهر متصل می‌کند. این خیابان به نام «شارع الامام الخمینی» نامگذاری و تصویر بزرگی از بنیانگذار جمهوری اسلامی‌در ورودی خیابان نصب شده است.

در مراسم افتتاح این خیابان مسئولان ایرانی و عراقی و جمعی از مردم عراق حضور داشتند.

واکنش BBC به افتتاح خیابان امام خمینی نجف+تصویر

این اقدام فرهنگی عراقی‌ها با همت جمعی از علما و روحانیون نجف و پیگیری‌های سرکنسولگری و بعثه مقام معظم رهبری در این شهر و با هدف تقدیر و تجلیل از زحمات امام(ره) و بزرگداشت یاد و خاطره ایشان صورت گرفته است.

خیابان امام خمینی (ره) در نجف
واکنش BBC به افتتاح خیابان امام خمینی نجف+تصویر

اما «بی‌بی‌سی فارسی» که همواره ادعای بی‌طرفی دارد، گویا از این اتفاق خوشحال نشده است. «مهرداد فرهمند» خبرنگار این شبکه انگلیسی در حالی که از نزدیک‌شدن روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق ناراحت به‌نظر می‌رسید، در صفحه فیسبوکش در واکنش به این اتفاق عقده‌گشایی کرد و نوشت: "تصور بکنین که امروز جرثقیل می‌آوردن و مراسم می‌گرفتن و مثلا اسم خیابان منتهی به فرودگاه اهواز رو طی مراسمی‌می‌ذاشتن خیابان صدام حسین و یه عکس گنده هم ازش می‌ذاشتن. بعد می‌تونین حال و روز و روح و روان مردم عراق و ربع قرن بعد از جنگ تا حدی درک کنین و با مردم ایران مقایسه کنین.”

این خبرنگار شبکه دولتی انگلیس، با مقایسه نادرست و غیرعادلانه عملکرد نیروهای ایرانی و بعثی در دوران دفاع مقدس را یکسان دانست و در توهینی وقیحانه امام خمینی(ره) را با صدام حسین مقایسه کرد.

تصویر از صفحه فیسبوک «مهرداد فرهمند»
واکنش BBC به افتتاح خیابان امام خمینی نجف+تصویر

مقایسه جنایتکاری مانند صدام‌حسین با امام خمینی(ره) قیاس مع‌الفارق است؛ بدین معنی که محبوبیت امام(ره) و امام خامنه‌ای در عراق زبانزد خاص و عام است و این حقیقت را به‌ویژه پس از حمله گروهک تروریستی داعش به این کشور و حمایت ایران از ملت عراق، می‌توان از تصاویر امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای در خیابانها و مکانهای عمومی‌و خصوصی این کشور متوجه شد.

در مقابل، پس از سقوط صدام مجسمه‌ها و تصاویر وی نابود شد و تنفر مردم از رژیم بعث علنا هویدا گردید. اگر خبرنگار «بی‌بی‌سی فارسی» به یاد بیاورد، در دروان هشت سال جنگ تحمیلی، بسیاری از مردان و جوانان عراقی از جبهه جنگ با ایران فرار می‌کردند و حتی تعداد زیادی از آنها برای مقابله با ارتش بعث به جمع نیروهای ایرانی می‌پیوستند و در قالب تیپ یا گردان‌های مختلف به مبارزه با ارتش رژیم صدام‌حسین می‌پرداختند. همچنین صدام در بین جامعه ایرانی نه تنها هیچ‌گونه محبوبیتی ندارد بلکه همه اقشار و گروه‌های ایرانی با افکار مختلف از وی متنفرند.

«بی‌بی‌سی فارسی» و عوامل خودفروخته آن مانند شیوه و رسم تاریخی دولت مطبوعشان یعنی انگلیس، در این مورد نیز به دنبال اختلاف‌افکنی بین مردم دو کشور دوست و برادر ایران و عراق هستند و نمی‌توانند دوستی و برادری موجود بین دو ملت را ببینند.

منبع: افکار نیوز


انتهای پیام/ س.ع
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
اللهم عجل لولیک الفرج....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
لطفا زنگ بزنید به آتش نشانی چون که خبرنگار شبکه bbc(جاسوس) داره می سوزه.
شیخ طاها فاطمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
خـَـر چه داند قیمتِ نقل و نبات ....؟!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
حرص بخورید واز این حرص بترکید سگان دست آموزانگلیسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
بسوز عزیزم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
به این( مهرداد فرهمند) باید گفت اخر مرتیکه نفهم مگر ما در تهران بزرگراه های زیبایی را بنام ایت الله حکیم و شهید صدر نامگذاری نکردیم؟ این چه قیاسیت که تو میکنی بیچاره بد بخت؟
محمد بوشهر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
به مهرداد بگید ما این کار رو کردیم تا کورشه چشم خودتو امثال شما وطن فروشای بزدل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
تا مغز استخوانشان مي سوزد
تا باد . چنين بادا
سید مهدی
Netherlands (Kingdom of the)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
یک کلام جواب ابلهان خاموشی است
ایرانی
Mexico
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
وطن فروش
افشین
Mexico
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
فرهمند بیچاره فکر کردی خیلی بلدی صحبت کنی
سروش
Mexico
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
دلم برات میسوزه فرهمند که انقدر حقیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
تا چشتون در آد!!!
حیف که منتشر نمی کنید وگرنه میخواستم یه چیزی علیه این یارو بگم.
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
بسوز بسوز بسوز بسوز........
بابا
Germany
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
به قول بعضی ها خبرنگار عزیز آب رو بریز همونجایی که میسوزه
ميثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
زنده باد ايران اگر ايران نبود عراقي هم وجود نداشت خودتون ديديد كه داعش در عرض 24 ساعت نصف عراق رو گرفت يه خيابان كه چيزي نيست اسم امام خميني رو گذاشتن بايد هر خياباني تو عراق رو به اسم يكي از فرماندهاي ايران بزارن كه اگر نبودن معلوم نبود كه چي بشه مخصوصا سردار سليماني
سروش
Germany
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
ازت خوهش مینمایم تصاویر خ‌وشحالی مردم عراق را ببین که از اعدام صدام شادمانی میکنند انتظارداشتي اسم خيابان را جرج بوش قاتل يا اوباماي خونوار بگذارند یا شاید اسم توی وطن فروش را اگه خیلی میسوزی برو خودت را در تایمز غرق کن
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
ایران و و عراق ' هر دو مدیون ولایت حضرت علی و اولاد معصوم حضرت فاطمه هستند.
لبیک یا خامنه ای
احمد
United States of America
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
چ ربطی داره وطن فروش
ستار
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
از نوکر انگلیس بیشتر از این توقع نیست دوستان
هاني
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
دولت ومردم انگليس حتي بي بي سي حرفي نزده تونامردوطن فروش حرف ميزني توكاسه ازاش داغتري برعكس به عنوان يك ايراني بايدخوشحال باشي پس به قول بچه هابسوز
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
غرب زده های بد بخت.برید بسوزید
سیدیاسر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
یک لقمه نون اینقدر ارزش داره بدبخت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
خاک تو سر وطن فروشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
بدبخت خائن نفهم
شین نون
United States of America
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
ما را رها بکن با درد و رنج خویش
ای گرگ مهربان در پوستین میش
فریاد و بغض مان از خون و خستگیست
ما را چه به صدای دولت متبوع انگلیس

ما مثل تو هیچوقت بی طرف نیستیم
لختیم شکل باد اما بی شرف نیستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
جاسوس روباه پیر انگل ستان یک بچه شغال صغیر شده پس تعجبی ندارد که از این غلط ها بکند
فدایی وطن وولایت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
گیاه هرزه ی بزرگ شده در لجن زار ها..چه داند ارزش گلهای داوودی را.......؟؟؟؟؟؟؟؟ درود بر امام ویاران باوفایش درود بر سردار اسلام سردار یل شکن :سلیمانی شیر کش.....
سید حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
ما مسلمانیم وباعراقیها برادریم توی نامرد بسوز وآتش بگیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
به کوری چشم صدامیان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
تا بسوزد آنجا که باید بسوزد ........آخه از این فرهمند کله گچی همچین غلطهایی بر میاد دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
کاری که به دست خدا باشد همین است : ورفعنا لک ذکرک