۱۲

حکم "گردن زدن با شمشیر" برای شیخ نمر

نمر النمر که در عربستان به مرگ محکوم شده، قرار است از طریق "گردن‌زدن با شمشیر" به مجازات برسد. این واعظ به اتهام "اغتشاش در میان شیعیان و کمک به کشورهای خارجی برای دخالت در امور عربستان" محاکمه شده است.
حکم
کد خبر: ۸۰۰۳۱
۱۴:۳۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»،  دادستان کل عربستان سعودی، در دادخواست خود علیه رهبر مذهبی شیعیان عربستان تقاضا کرده بود که اعدام نمر باقر النمر به شیوه‌ فجیع‌تری صورت گیرد: این که ابتدا سر از بدن او جدا ‌شود و سپس پیکر بی‌سرش، در چهارراه‌های اصلی شهر به نمایش همگان در آید. 

 قضات "دادگاه ویژه جزایی عربستان"، ولی به بریدن سر این واعظ با شمشیر رای دادند. در دادخواست دادستان، از این واعظ به عنوان "یاغی" و رهبر جنبش اعتراضی شیعیان در مناطق سنی‌نشین شرق این کشور، نام برده شده است. 

 پس از صدور رای، صدها تن از هواداران النمر در شهر زادگاه این واعظ، به خیابان‌ها رفتند و دست به تظاهرات زدند. نمر النمر، در میان جوانان شیعه عربستان که بیشتر در مناطق نفت‌خیز شرق این کشور ساکن هستند، از نفوذ چشمگیری برخوردار است. 

 شیعیان تنها ۱۵ درصد کل جمعیت مسلمان سنی‌مذهب این شیخ‌نشین را تشکیل می‌دهند. در عربستان سعودی، برپایی تظاهرات ممنوع است. 

خواست‌های رهبر شیعیان عربستان 

 نمر النمر فعالیت‌های انتقادی خود را پس از آغاز موج اعتراضی در کشورهای عربی موسوم به "بهار عربی"، شدت بخشید و شیعیان را به تظاهرات علیه خاندان پادشاهی آل سعود در این جزیره فراخواند. او در سخن‌رانی‌های خود همواره از اعمال تبعیض شدید در مورد شیعیان در این کشور انتقاد ‌کرده و خواهان برابری حقوق میان شیعیان و سنی‌ها است. 

 به گزارش دویچه‌وله، مسلمانان شیعه در عربستان سعودی، از دست‌یافتن به مقامات ارشد دولتی، سیاسی و امنیتی محرومند. در ماه‌های گذشته، شمار درگیری میان شیعیان و گروه‌های دیگر که اغلب به دستگیری و زندانی‌شدن معترضان حتی کودکان شیعه‌مذهب می‌انجامد، افزایش یافته است. 

"انتخابات آزاد" 

 نمر النمر که در شرق این کشور زندگی می‌کند، در سخنرانی‌ خود در فوریه‌ سال ۲۰۰۹ به مقامات سعودی هشدار داد که اگر «شان و حیثیت ما به ما بازگردانده نشود، من شیعیان را به جدایی از عربستان فرا می‌خوانم. کرامت ما مهم‌تر از تمامیت کشور است.» 

 او در این سخن‌رانی خواهان برگزاری یک "انتخابات آزاد" شد. برای خاندان وهابی آل سعود، پادشاهی و وحدت عربستان از اهمیت زیادی برخوردار است. وهابی‌ها بیم آن دارند که موج اعتراضات در خاورمیانه، به مرزهای این شبه جزیره‌ شیخ‌نشین هم برسد. 

 به گفته‌ کارشناسان سیاسی، این خطر به دلیل آن که شیعیان عربستان از سوی هم‌مذهبان خود در کشور همسایه‌ آن، بحرین پشتیبانی می‌شوند، منتفی نیست. در بحرین، یک اقلیت سنی مقتدر، بر اکثریت شیعه‌مذهب این کشور حکومت می‌کند. 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ز.ح

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
نظرات بینندگان
سعید
Germany
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
لعنت خدا به آل سعود ...
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج
خردمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
کسانیکه به تعجیل در ظهور حضرت منفی میدن شرح حالشونو از مادرشون سوال کنند!!
فاطمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
شیعه مکتب شهادت است و این جنایات هرگز نتوانسته و نخواهد توانست شیعه را از پیگیری اهدافش و پایبندی به اصولش مانع شود مسیر شیعه مسیر کربلاست ؛ مسیر بدر و حنین و احد است
بسم الله الرحمن الرحیم
قل هل تربصون بنا الا احدی الحسنیین و نحن نتربص بکم ان یصیبکم الله بعذاب من عنده او بایدینا فتربصو انا معکم متربصون
بگو آیا در باره ما جز یکی از این دو نیکی را انتظار دارید ؟! (یا پیروزی یا شهادت ) ولی ما انتظار داریم که خداوند ؛ عذابی از سوی خود (درآن جهان ) به شما برساند ؛ یا (در این جهان ) بدست ما( مجازات شوید ) اکنون شما انتظار بکشید ما هم با شما انتظار می کشیم
سیدلارستان
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
ظهورنزدیک است شیعیان غصه ازدل بدربرید
المهدی
Germany
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
چرا باید چند میلیون شیعه در حجاز زیر ظلم حکومت وهابی ال سعود زندگی کنند .
مسلمان
Germany
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
همانگونه که خون امام حسین ریشه ی بنی امیه را کند شاید خدا اراده کرده خون شیخ نمر ریشه ی ال سعود را بکنه .
شیعه علی
Italy
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
خون شیخ سند نابودی آل سعود و زمینه ساز ظهور حضرت حجت ع خواهد شذ ان شالله
ناشناس
United States of America
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
اسلام به خون زنده است و خون باید با ارزش باشد و هر که خونش ریخته شد پس شهید است و در نزد پروردگارش روزی میخورد و عند ربهم یرزقون برای شیخ نمر این یک محبت و لطف الهی است و برای قاتلینش رنج و عذاب الهی
اللهم ارزقنی شهادت فی سبیلک
ایرانی
Germany
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
حکومت سعودی عقب افتاده ترین رژیم حکومتی دنیاست و فقط عقب افتاده های ذهنی از ان حمایت میکنن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
اگر خون شیخ نمر بر زمین بریزد نسل سعودی منقزض خواهد شد . شیعیان عربستان چگونه میتونند تحمل کنند این حکومت ننگین را
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
بنام خدا
لعنت خدا برآل سعود و لعنت خدا بر دشمنان شیعه و دشمنان اهل بیت (ع) ، چه اون دشمنان سنی ها و فلسطین ها باشه ، چه دشمنان از نوع کفار ، یهود ، اسرائیل و ...