۲۱

تشکیل تیپ فاطمیون برای دفاع از حضرت زینب(سلام الله علیها) توسط شیعیان افغان

پیکر شهید ابراهیم رضایی و نجیب‌الله میرزایی از مهاجران شیعه افغانی که در دفاع از حرم مطهر در سوریه به شهادت رسیدند از مسجد امام حسن عسکری(علیه السلام) تا حرم مطهر حضرت معصومه تشییع و در قطعه شهدای مدافع حرم قبرستان بهشت معصومه(علیه السلام) به خاک سپرده شدند.
تشکیل تیپ فاطمیون برای دفاع از حضرت زینب(سلام الله علیها) توسط شیعیان افغان
کد خبر: ۶۴۵۸۰
۱۶:۴۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:


به گزارش «شیعه نیوز»، مراسم تشییع پیکر 10 تن از شهدای مدافع حرم مطهر حضرت زینب(سلام الله علیها) هفته گذشته در شهرهای قم، مشهد، اصفهان و تهران برگزار شد.

براساس اطلاعات بدست آمده پیکر شهید ابراهیم رضایی و نجیب‌الله میرزایی از مهاجران شیعه افغانی که در دفاع از حرم مطهر در سوریه به شهادت رسیدند از مسجد امام حسن عسکری(علیه السلام)  تا حرم مطهر حضرت معصومه تشییع شدند.

شهید رضایی اهل ولایت میدان در افغانستان است و چند سال پیش به ایران مهاجرت کرده بود و با پدر و مادرش زندگی می‌کرد. نجیب‌الله میرزایی هم که در این سال‌ها پدر و مادرش را از دست داده بود با خواهر و برادرش زندگی می‌کرد.

پیکر این دو شهید در قبرستان بهشت معصومه(علیه السلام) واقع در ابتدای اتوبان قم - تهران در قطعه شهدای مدافع حرم و در جوار مزار شهدای گمنام به خاک سپرده شدند.

براساس این گزارش شیعیان افغانی در کابل ـ پایتخت افغانستان ـ  اقدام به تشکیل تیپ "فاطمیون" برای دفاع از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) نموده اند.

هم‌زمان با تشییع این دو شهید در قم، پیکر 7 شهید مهاجر افغان دیگر نیز که در دفاع از حریم ولایت به سوریه رفته بودند، در شهرهای مشهد، اصفهان و تهران پس از تشییع به خاک سپرده شد.

پیکر یک شهید افغانی نیز  در بهشت‌زهرا(سلام الله علیها) تهران تشییع شد. پیکر سید علی محسنی، یک مهاجر افغان دیگر نیز تشییع و به خاک سپرده شد. سید علی محسنی، یک دختر 2 ساله دارد و ماه دومی بود که در سوریه حضور داشت.

منبع: ابنا
انتهای پیام/ ز.غ
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
نظرات بینندگان
ناشناس
Slovenia
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
با حضرت زینب محشور شید انشاءالله
علوی مصمم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
منتظر تشکیل لشکر مدافع حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیه هستیم تا در کنار سایر برادران از این حرم مطهر و حتی سایر حرم های مورد تهدید تکفیری های ملعون دفاع کنیم .
مشفق
Germany
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
افرین به شیعیان افغانستان باید گفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اجرتون با اباعبدالله كه دردفاع ازحرم بي بي زينب (س) سنگ تمام گذاشتيد وشيعه را روسفيد نموديد. انشاالله با شهداي كربلا محشور شويد.ما كه شرمنده شماييم ولي شفاعت مون يادتون نره .شادي ارواح شهدا صلوات
سیدمحمد
Singapore
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
نحن قادمون
محمد حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
انشاالله خود بی بی حضرت زینب سلام الله علیها از این برادرانمون شفاعت کنند
خوشا به سعادتشون
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
راستي ميدونستيد شيعيان افغانستان در زمان هشت دفاع مقدس هم شهيد دادند………!!!
javad
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
سلام برزينب كبري من هم ازافغاني هايي هستم كه تازه ازسوريه اومدم منطقه سيده زينب روخوب بلدم دوست دارم دوباره برم
حسن
United States of America
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
یا زینب (س)دوباره اسیر نمی شوی چون بچه شیعه های افغانی نمیذارن
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
کلنا عباسک يا زينب همه ما عباس توايم يا زينب
سیدحسین حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
شهداشمع محفل بشریتند.درود خدا برشما برادران افغان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
یازینب
هیات امام حسن مجتبی صالح اباد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
شهید در راه خدا مطهر وپاک است وفرقی نمیکند از چه قشر وقوم است. سلام ودرود خدا بر شهیدان مطهر وپاک افغانستان.
جزاکم الله خیرا
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
درود خداوند بر شیعیان اسلام ومبارزان فاطمیون /خوش به حال شهدا /ای کاش ما هم شهید می شدیم/ بیروز باد اسلام /محمد صابری
نرگس حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
مخاطب این دل نوشته امام زمان انشااله باشد سلام اقای من ای مهربان ترین فریاد رس می دانم چقدر این روز ها داغدار هستید می دانم که می دانی واز احوال این روزهای هزاران هزار انسان عاشق که براستی عاشق هستند باخبر هستید کجای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میدانم که شما ناظر و یاور این مدافعان حق هستید اما این روزها جای پرچم سبزتان بر علیه پرچم سیاه داعش بسیار خالیست ای عزیز فاطمه باز عاشورا شده سر از تن جدا می کنند دست می برند این انسان نما ها انقدر پست هستند که نمی شود به ان ها صفت حیوانی داد چرا که هیچ حیوانی به این پستی نمی باشد...........اسارت سخت است و هزاران غم به دنبال دارد اما این روز ها دوستدارانت ایستاده اند و نمی گذارند که دوباره حضرت زینب اسیر شود بیا .......... که انسانیت به حضور ت نیاز دارد بیا ای منجی هر چن گناهان من مانع امدنت می باشد اری من انسان مسول هستم در قبال نبودنت اما شما دعا کن به درگاه حق که می دانم دعا می کنی تا سربازت ویاورت بر عتیه باطل و شیاطین باشم. دلم برای هزا هزار انسان بی گناه می سوزد ای مهربان دنیا شما را کم دارد بیا به حق مادرت زهرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ای شهیدان! گوارای وجودتان باد سیراب شدن ازحوض کوثر به. دست مبارک امیرلمومنین(ع)!
اتباع درتیران اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
شرمنده شما شهیدا هستیم امیدوارم که مرا هم بطلبد
hasan
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
من عموم توسوریه هستش تولشکرفاطمیون منم اگه بخواد2ماه دیگه میرم برای فاطمیون دعاکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
ای شهیدان پاک شما رو به حضرت زینب قسم شفاعت مارو فراموش نکنید
محمدجواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
جانم فدای شیعیان مظلوم افغان .به عنوان یک ایرانی شرمندم که مهمان نواز خوبی برایتان نبودیم
reza
United States of America
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
بهتر بود اینها در همان افغانستان میماندند و از خاکشان در مقابل اجانب داخلی و خارجی دفاع میکردند که عین غیرت است نه در سوریه . این شهادتها افتخاری برای آنها نیست که شهدای اصلی افغانستان کسانی هستند که غیرت ملی دارند و از خاکشان دفاع میکنند.