۶۵

روایتی خواندنی از قبر و قیامت + تصاویر دیده نشده از قبر یک عالم

امام صادق(عليه السلام) فرمودند: هر كس در فاصله ميان ظهر روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه از دنيا برود، خداوند او را از فشار قبر ايمن می دارد.(ثواب الاعمال، ترجمه انصارى، ص ۳۷۵)
روایتی خواندنی از قبر و قیامت + تصاویر دیده نشده از قبر یک عالم
کد خبر: ۴۴۸۰۷
۲۳:۳۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، برخي روزها مثل شب جمعه داراي بركات معنوي هستند شايد در اين ايام، حوادثي در بين زمين و آسمان اتفاق مي افتد كه در چيزهايي مثل فشار قبر تاثير گذار است. بنابراين خداوند با حساب و كتاب خود برخي بندگان مومنش را كه مي خواهد از فشار قبر مصون نگه دارد در شب جمعه مي ميراند.


تصویری از قبر بهجت العرفا، آیت الله بهجت(ره)

اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَ مِنْ ضِیقِ الْقَبْرِ وَ مِنْ ضَغْطَةِ الْقَبْر.
(مكارم الأخلاق،قسمتی از دعای هر صبح وشام از امام صادق ص ۲۷۹)
خداوندا از عذاب قبر و تنگى و فشار قبر بتو پناه میبرم.


تصویری از قبر بهجت العرفا، آیت الله بهجت(ره)

به محض ورود میت به قبر، شب اول قبر آغاز می شود که ممکن است تحمل همان سختی های اولیه، جهت آشنایی با جهان آخرت، پذیرفتن حقایق هولناکی چون حساب و کتاب، نکیر و منکر، برزخ و قیامت و... باشد. لذا سخت ترین شبی است که میت تجربه می کند و گریزی از آن نیست اما چون به شدت متاثر از اعمال و نیات افراد است می توان کیفیت آن را به دست خود تغییر داد و از وحشت و فشار آن کاست و بزرگانی چون ائمه معصومین را به فریادرسی طلبید. لذا هر چند شب اول قبر حتی برای مومن هم سخت است اما با وجود فرشته های الهی و اعمال نیک خود مومن و حضرات معصومین، می تواند برای مومن بسیار آسانتر و بلکه غیر قابل مقایسه با شب اول قبر کافر و فاسق باشد.
برچسب‌ها: تصاویر قبر قیامت بهجت
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار: ۱۷
نظرات بینندگان
شیعه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
قبر ایشون رو برا چی باز کردن؟
سوسن
Germany
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
توقبر ایشون چی بود؟
عسلی
-
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
ان شائ اله خداوند مارا ختم بخیر کند باوجود گناهانی که مرتکب میشویم
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
خداوند عاقبت همه ما را ختم بخیر گرداند .
گنهکار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ازتاریکی قبر هراس دارم
مهمان
Turkiye
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
قبر تاریک نیست این دل تو که تاریکه
فاطی
Germany
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
من که خیلی میترسم ازمردن وقبر............واییییییی خدای من
الناز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
بچها من یه مدت بود خیلی گناه می کردم تا اینکه مریض شدمم . من الان یه پشیونم . دعا کنید خدا منو ببخشه مریضم همراع با تمام شدن عمرم نشه / توروخدا دعام کنید تا بخشیده نشدم نمیرم / دعام کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
استغفار کنید و توبه بدرستی که خداوند توبه پذیر است
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
به آقا صاحب الزمان متوسل شو دوست عزیز
قادر گوهری
Germany
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
قادر
Germany
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
خدایا بحق خودت که جز توفریاد رسی نیست خدایا بحق محمد وال محمد توفیق بده تا از گناهان دور شویم تا پس از مردن شرمنده نباشیم خدایا جز تو امیدی نداریم خدایا ترسانم بکن خدایا یاریم بکن خدایا تنهام نزار خدایا000خدایا ببخشای هر انچه کردمو خواهم کرد0
ليلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
خدايا منو وا نگذار خدايا زياد گنا كردم من ازينكه توو اين دنيا نباشم نميترسم از اون دنيا وحشت دارم خدايا تو رو ب حق حضرت علي و حضرت محمد ببخشم
بنده گنهکار
Germany
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
با سلام .امشب که این را مینویسم شب دوم ماه مبارک رمضان 1393 هست واز خدا میخواهم که که به حق این ماه مبارک که خوابیدنش و بیداریش عبادت هست اول اینکه یک ذره ای هم از گناهانمان را بدون بخشش نگذارد و دوم اینکه روزی برای همه خواهد امد که از این دنیای فریبنده و فانی برویم "خدایا به بزرگی وجلالت قسم میدیم که ما را پس از مردن سر افکنده مگذار.
تقی زاده
United States of America
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
دوستان توبه کنید اگه توبه واقعی کنید تمام گناهان تون پاک می شود خداوند بخشنده و مهربان هست هرکس گناه نداشته باشد تو قبرش نورانی خواهد بدون هیچ ترسی وارد بهشت می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
برای همدیگه دعاکنیم شایددل شماپا ک باشه خدا ماروببخشه,,مخصوصا برای اموات وخواهرمن که فوت کردن توروخدادعاکنید,
haniyeh
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
هرکس واقعا دلش با خدا باشه هم این دنیارو داره هم اون دنیا
ناشناس
Germany
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
فقط خدا را از یاد نبریم و به گوشو چشمو زبانمان یاد بدهیم که خدا در هر زمان ومکان می بیند و می شنود . برای هم دعا کنیم تا از خدا دور نشویم/اللهم عجل لولیک الفرج
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
خدایش ترس داره یا علی جان به دادمون برس با اینهمه گناهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههها
پریییا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
پرم از گناه همینوبس
محمد مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
انقدر گناه نکن توبه کن خدا میبخشه ولی دیگه گناه نکن
بنده گنهكار
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
خدايا من ببخش بيامورز دعايم كنيد خواهش ميكنم
بنده کوچک خدا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
از خدا میخوام بحق پنج تن ال عبا ما وهمه شیعیانو اول ببخشه بعد از دنیا ببره وعاقبتمونو ختم بخیر کنه اقامونم هر چه زودتر برسونه.یااباصالح ادرکنی
توبه
Germany
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
صد بار توبه شکستی باز توبه بکن خدا از ما دور نیست خودمان هستیم که از خدا دور میشیم خدا همه را هدایت کند
حسنم خدایا احسنم کن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
دوستان مرگ زیباست روز وصل یاران روز دیدن ۱۴ معصوم روز در آغوش یار رفتن و خداوند بسم الله الرحمن الرحیم است ?!?تاکی پرسی از جبر و اختیار اختیار ان به که باشد دست یار ?!?
بنده خطا کار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
خدایا خودت میدونی چند ساله ک از کاری ک قبلا میکردمو غافل بودم پشیمونم..وچند ساله ک توبه کردم خواهش میکنم توبه ام رو قبول کن و منو ببخش..ومنو از فشار قبر نجات بده و گناهه منو همه مومنین روببخش
هراس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
خدایا همه را به سزای عملش برسان و همگی را از فشار قبر مصون ننمار!
امید به خدا
Germany
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
خدایا همه را در این دنیا هدایت کن به اخرت مگذار
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
من واقعا ازین شب میترسم دعا کنید خدا بهمون رحم کنه بچه ها...واعا دعا کنید
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
خدایا گناهانمان را ببخش وبه ما کمک کن توبه کنیم از عذاب قبر در امان باشیم من خیلی میترسم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
خداکنه اون دنیا حضرت زهرا به فریادمون برسه
من خانمم تو دوران نامزدیمون با 1 پسر دوست شد که امیدوارم تو اون دنیا جوابشو ببینه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
خدایا اول پاکم کن بعد خاکم کن
هدی
France
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
وای خداجون به این بدن های ضعیف ونحیف رحم کن
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
بیاین عادت کنیم همیشه ذکر بگیم
استغفرالله ربی و اتوب الیه
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
الله و اکبر
الحمدالله
سبحان الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
قسم به کسی که قران میخواند خداوند را قسم میدهم که همه همه و همه ومن را هم ببخشه و همه با چشم باز زندگی کنیم. الهی امین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
پناه برخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
انشالا خدا مارو به خاطر گناهامون ببخشه یاعلی دستمونو بگیر.
ساواش
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
الکی نگو
ناشناس
United States of America
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
پناه میبرم به خدا
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
انشالله خدا از گناهامون و اشتباهامون بگذره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
خدایا تا مارا نیامرزیدی ازدنیا مبر
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
از خدا می خایم کمک مان کند اشا الله
پهلواني
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
انشالله كه خداوندبه حق محمد وآل محمد عاقبتمان را ختم به خيرگرداند.وائمه عليه السلام را به فريادمان برساند وشب اول قبرخيلي محتاج به ائمه معصومين(ع) هستيم خدايا همه مارابه حق ائمه ببخشد.پدر ومادرمان هم از ما راضي باشند.هم دراين دنيا وهم در آخرت. ائمه معصومين يا وجيهاعندالله اشفع لنا عندالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
خدایا گناهکارم ولی جز تو پناهی ندارم. خدایا خودت عاقبت همه جوانها را ختم به خیر کن.
شراره
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
خدایا منو ببخش من خیلی می ترسم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
خدا خودش به حق حسین رحم کنه.
ساتیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
خدایا مارو ببخش با این همه گناه
نیلوفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
جالب اینجاست هرکدوم از ما گناه زیاد میکنیم ولی هممون مثل ی بچه دوست داریم به تگیه گاه و امیدمون که خداست پناه ببریم
سید الهادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
سلام..عذاب قبر فقط اعمال مارا نشان می دهد متوسل شید به اهل بیت ع....ومادر سادات وحضرت عباس ع...سخت ترین حالت بعد مرگ است..خدایا بحق مادر پهلو شکستم شب اول قبر بر ما اسان بگیر....کاش مردم می دانستند که اعمال زشت وپلیدشان در شب اول قبر بر انها عرضه می شود.خدایا کمکم کن من سید هادی کمک کن.....حسن زهرا زیارت خوتو نصیب همه کردی..پس نصیب اولاد خودتم کن.منم دل دارم منم حسینی ام منم عاشقتم منم محبتم منم شیعه توام...السلام علیک یا ابا عبدالله
یونس
United States of America
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
'گناه نکن التماس نکن باگناه نکردن آسمانی شوید .نماز اول وقت روزه کمک به فقرا وایتام حق نگهدار.
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
سلام من عجیب از تنهایی و تاریکی میترسم و هر شب چرتغ روشن میکنم گاهی خواب ترسناک مردی رو میبینم که چشماش به طور وحشتناکی و من رو از خواب میپرونه نمیدونم تو قبر میخوام چکار کنم و فقط همین رو میدونم که امیدم به علاقه ای که به ابلفضل دارم دو بار حج رفتم و دو بار کربلا اما حس میکنم که ثواب اونها رو از بین بردم اولین باری که حج رفتم اطمینان داشتم که حتی یک گناه هم نداشتم و از خدا میخواستم که بمیرم چون اطمینان داشتم که بهشتیم اما حالا از خدا میخوام حالا که تو سن 18 من رو نبرد وقتی ببره که همون حس قشنگ 18 سالگی رو بدست بیارم التماس دعا
نسرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
خدایا عاقبت همه را ختم به خیر کن . قضا وقدر را از خانواده هایمان به دورکن.
M yasin nori
Afghanistan
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
الهی بحق محمدوال محمد ص تامرونبخشیدی ازین دنیا مبرخداوندا ازتمام اعمال زشت وگنا هان که کردم بتوپناه میبرم الهی درعالم قبروقیامت دست ماراازدامان اهلبیت عصمت وطهارت کوتامفرما خدایا ازکرده های زشت خود پشیمانیم خدایا تاامرزنده وروفی به لطف قلم عفو برتمام اعمال ناشایسته مادرکش ..........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
بسم الله الرحمن الرحیم
خدایا با این همه گناه به تو پناه میبریم الهی العفو الهی العفو.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
حضرت علي ميفرمايند: اگر مردم میدانستند. در قبر چه میگذرد حتی یک گناه هم نمی کردند خدایا مرگ مارا شهادت در راه خودت قرار ده
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
خدایا به هممون کمک کن گناه نکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
بچها نماز اول وقت بخوانیم وزیارت عاشورا تلاوت کنیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
سلام من ازاینکه درقبرزنده بشم راهی برای نجات خود نداشته باشم وحشت دارم لطفا راهنمایی کنید
نازنین ترسو
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
من میترسم خیلی
بخشوده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
مرگ خیلی شیرینه ، دوبار در دوحادثه متفاوت تجربه کردم و برای من ک شیربن بود ! و از مرگ هم نمیترسم. اگر گناهکار نباشی خیلی خوبه ، حالا اگه نیکوکار هم باشی کِ صلِّ علی ست.
سیده
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
من تعجب میکنم که چرا شیعه از قبر میترسه...
همه دلشون میخواد برن بهشت ولی هیچکس نمخواد بمیره
جاهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
سلام قبر آیت الله بهجت نیست.
کافیست یکبار به حرم حضرت معصومه بروید وشکل قرار گرفتن قبرایشان را ببینید....
همه جهت و سمت قبر اشتباه است وهم اینکه چسبیده به قبر ایشان قبر آقای منتظری هست که قبلا دفن شده و مرتفع نیز می باشد که در اینجا این قبر هم مشاهه نمی شود.
علی احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
شب اول قبر نصیب همه انسانها میشود باید قبل از آن شب خود سازی و آماده باشیم پناه بر خدا
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
خداوند مهربون تر از این حرفاست
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
منم مثل همه از قبر میترسم ولی یه چیزی رو لمس کردم داخل زندگیم هر موقع خطایی میکنم بد جور جوابشو میبینم با تمام وجود به خدا عقیده دارم و میدونم خدا همه چیزهارو با حساب و کتاب آفریده خدایا خودت راه انسان ماندن رو نشونمون بده آمین