- فرهنگی و اجتماعی
- حوزه و مرجعیت
- دین و اندیشه
- سياسی
- اقتصادی
- بیوگرافی
- فناوری
- تاریخی
- حوادث
- عکس
- رپورتاژ
- صوت
- طنز
- روانشناسی و مشاوره
- بهداشت و سلامت
- آشپزی و آشپزخانه
- تکنولوژی و فناوری
- مباحث زناشوئی
- کودک و خانواده
- اخلاق اهل بیت
- احکام اسلامی
- سبک زندگی
- دین و مذهب
- گردشگری
- اجتماعی
- گوناگون
- علمی






کاش کمی اهل اندیشه بودید ... انوقت حق را تشخیص میدادید ...
امان از تعصب ....
چه تحملی کردند پیامبر با جهل برخی.....
این از زمان پیامبر(ص) تا کنون اسمش بقیع بوده به این دلیل که در زمان آن حضرت بارگاه و مقبره های زیادی آنجا بوده به این اسم مشهور شده است
بقیع یعنی بقعه ها جمع بارگاهه
حالا از شما که خودتو پیرو سنت پیامبر میدونی سوال میکنم اگر این کار اشتباهه و شرکه پس چرا در زمان پیامبر این اتفاق افتاده و حضرت دستور برای تخریب نداده
وحالا یه کسایی پیدا شدن نعوذبالله از پیامبر عالمتر شدن و میگن شرکه و به پیامبرم نسبتش میدن
بجای پیروی کور کورانه برید تحقیق کنید و به پیامبر خدا دروغ نبندید و اسمشو نذارید سنت بذارید بدعت
هر جا که علی باشد حق آنجاست و هر جا که حق باشد علی در آنجاست و هر دو در کنار یکدیگرند.
حالا برادران شیعه و سنی سوره و العصر رو خوندید آیه پایانی چی گفته دیگه این قرآن هستش شکی در اون نیست (و تواصو بالصبر و تواصو بالحق ) حالا صبر چیه بماند حق رو هم بارها پیامبر (ص) بارها این رو گفته.
حالا یه روایت از امیرالمومنین امام علی (ع) : پیامبر صبر و من صلاه هستم
حالا آیه قرانی رو داشته باشید
(وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ ) بقره آیه 45
معنی :از صبر و صلاه يارى جوييد و به راستى اين [كار] گران است مگر بر فروتنان.
حالا چرا خداوند توی قران میگه از صبر و صلاه یاری جویید مگه اینکه صبر پیامبر میباشد و صلاه امیرالمومنین هستند.
حالا صبر سختره یا صلاه توی جوابش همه میگن صبر ولی جواب اصلی صلاه است چون تا پیامبر رو خیلیها قبول کردند ولی ولایت امام علی رو فقط افراد خاص مورد قبول قرار دادند چون پیامبر بارها و مهمترینش غدیر خم هست که شیعه و سنی شکی در اون ندارن که ولایت حق امام علی بود.
حالا سوره مائده آیه 55
(إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ
ولى شما تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آوردهاند همان كسانى كه نماز برپا مىدارند و در حال ركوع زكات مىدهند)
این آیه شیعه و سنی شکی ندارن که در شان امام علی هست یعنی اینکه کسی که توی رکوع نماز زکات داد کسی نبود غیر از امیرالمومنین.
از این آیه ها تا دلتون بخواد توی قران زیاده حتی چهارده معصوم و پنج تن.
وقتش نشده که برادران و خواهران شیعه و سنی چشمون رو باز کنیم و با تحقیق درست واقعیت رو قبول کنیم از ما گفتن بود شیعیان شکی نیست که به اینا اعتقاد داره نوبت شما برادر اهل سنت هست بدون تعصب به این دلایل نگاه کنی و تصمیم بگیری از این آیه ها توی قران زیاده.
پس توی اذان حی علی خیر العمل رو بگیم چون در زمان پیامبر هم بود و عمر این رو حذف کرد.
از طرف دیگه تو عربستان وهابیت رو ترویج کردند و تا جایی تونست این فرقه ضاله پیشروی کنه که وهابیت در رأس حکومت عربستان قرار گرفت! اون هم دلیلش مشخصه چون اهلبیت ع رو کنار گذاشتند. تخریب قبور از زمانی شروع شده که این وهابیت رو سر کار اومده وگرنه وقتی نیت ساختن قبر شرک نباشه چه دلیلی داره به بهونه شرک قبور را تخریب کنن؟
الان هم مشرک واقعی حکومت آل سعوده که بله قربان گوی صهیونیست ها و امریکایی هاست؛ نه شیعه ای که هیچ قدرتی رو بالاتر از قدرت خدا نمی دونه و تنها کشور مستقل تو دنیاست.
امان از.......
وگر نه خیلی القاب واسمها شایدخیلی مورد رضای خدا نباشه
البته من نمی دونم محمد اولی همون دومی هست یا نه. ولی با محمد آخری باید گفت که:
آقا اگه تو پیرو خدا و کتاب او بودی اونوقت شما سنی ها برای خدا شکل در نظر نمی گرفتید. نمی گفتید خدا پادارد. و جهنم که پر شد خدا پایش را در آن فرو می برد و ... . اگه پیرو احادیث خودتون و کتاب خدا بودید نمی گفتی حضرت عمر. چون خودت خوب میدونی داستان سقیفه و شهادت حضرت زهرا(س)را در کتب خودتان.بعد ابن ابی الحدید که از دانشمندای خودتونه در جواب به این بحث گفته او گناه کبیره نکرده و معصوم نیست. در حالی که توی کتب شما اومده فاطمة بضعة منی. این حدیث از پیامبر(ص)هست. در ادامه ی حدیث اومده که هرکه اورا بیازارد مرا آزرده . و تویی که ادعا میکنی پیرو قرآن کتاب خدا هستی(آری همین شما که سنی ها را پیرو کتاب خدا دانسته اید)پس چرا این آیه که میگه ان الذین یوذون .... تا آخر که معنی آن یعنی : کسانی که خداوند و پیامبرش را آزار میدهند قطعا عذاب سختی خواهند داشت. حالا چه میگویی ؟ به نظر من بگو این آیه را نیز مانند آیه ی تطهیر(احزاب33)نخوانده ام. و اما اگه شما پیرو پیامبر خدا(ص)هستید. برایتان متاسفم. چون بقول خودتون پیامبر(ص)که معصوم نبودند و به همین دلیل هم برای خود خلیفه انتخاب نکردند. (ناستجیر بالله به این اعتقادات شما). سوال دیگر من اینه که شما که ایشان(ص) را معصوم نمی دانید پس چرا پیغمبر میدانید؟ چرا از او اطاعت میکنید. او ممکن است (نعوذبالله ) اشتباه کند.ممکن است در ابلاغ وحی اشتباه کند چون به قول شما او معصوم نیست. سنی واقعی اصلا مسلمان نیست. چون با این استدلالات اصلا به پیامبر اسلام (ص)دیگر نباید اعتقاد داشته باشد.
آقای محمد آخری من احتمال 99٪ میدهم که شما جواب مرا به صورت عقلی نخواهید داد. مثل بقیه ی سنی هایی که میان تو این سایت نظر میدن. بعد هم شیعیان عزیز جوابشون رو میدند و اونا کم میارند. ولی من منتظر کامنت بعدی شما هستم.
شیعه نیوز درسته که یکم تند حرف زدم. ولی این ها که گفتم واقعیت بود. تمامی سعی را نمودم که توهین آمیز ننوشته باشم. پس لطفا بدون ویرایش چاپش کنین.
والسلام علی من التبع الهدی
هرکس که بگوید ز تبری ضرر است
او را نه ز دین و نه ز ایمان خبر است.
تمام.
حالا مثال بزنم یه سوال از برادران اهل سنت در اذان چرا (حی علی خیر العمل) رو نمیگید چون همین خیلفه که سنگش رو به سینه میزید حذفش کرد می دونستید که دست رو قلاب می کنید چقدر کراهت داره از نظر ائمه و چون امام علی حق هست اینکار رو نمیکرد پس دستها انداخته بشه بهتره اسلام از اول نژاد پرستی رو منسوخ کرد ولی همین آقای عمر این کار رو باب کرد و عجم رو که بهتر بگیم ایرانی ها رو جزء پست ترین افراد جامعه قرار داد اصلا دلیل اصلی حب اهل بیت و امام علی همین بود که گفت عرب بر عجم و سفید بر سیاه هیچ فضیلتی نداره و همه باهم برابر و برادرند اگه از عمر دفاع کنید یعنی روبروی اسلام ایستاده اید چون عمر نژادپرستی رو باب کرد وقتی انقلاب شد امام خمینی روابطش رو با اسرائیل و آفریقای جنوبی قطع کرد چون نژاد پرستی میکردند و دلایل بیشتر هر کاری که عمر کرد خلیفه ی سوم از اون بیشتر پیروی کرد.
بسيار متشكر
اميدوارم به دست با كفايت مولايم مهدي عجل الله تعالي فرجه هدايت شوند...
این مکانهای مقدس برای ترویج اسلام است
عقلتو بکار بندازی میفهمی که درآمد حرم خرج ساخت مکانهای فرهنگی و تبلیغ اسلام میشه
متاسفانه همه فکر خودشونن و خودخواهی باعث میشه نفهمن دینم برای ترویج هزینه میخواد
یا میره تو شکم ابن آل خلیفه ملعون یا میفرستن با هاش سلاح میخرن واسه کشتار شیعه!!!!
و پیامبرشان به آنها گفت: «نشانه حکومت او، این است که (*صندوق عهد*) به سوی شما خواهد آمد. (همان صندوقی که) در آن، آرامشی از پروردگار شما، و یادگارهای خاندان موسی و هارون قرار دارد؛ در حالی که فرشتگان، آن را حمل میکنند. در این موضوع، نشانهای (روشن) برای شماست؛ اگر ایمان داشته باشید.»
یک سوال آیا ضریحی که محمد و آل محمد در آن هستند باعث آرامش نمیشود؟؟؟
یعنی وهابی ها میدانند و نعوذ بالله خدا نمیداند این که آیه قرآن است این را که نمیتوانید انکار کنید
جوابش مشخص است . برای اینکه وقتی مزار شریف امام مجتبی {ع} و امام زین العابدین{ع}و سایر ایمه اطهار یک طرف باشد و قبر سایرین هم در نزدیکی انها و بنا به سیره نبی اکرم {ص} زیارت قبور هم ممنوع نباشد ایا مسلمانان اعم از شیعه وسنی به زیارت قبر خلفا می روند یا امام حسن مجتبی قبر سایرین زیارت می شود یا مولای متقیان ؟معاندین وخصوصا بنو امیه برای اینکار سه هدف را دنبال کردند یکی ایجاد سد و مانع برای جلوگیری از اتفاق جامعه مسلمین دوم پیشگیری از گسترش نفرت عمومی مسلمین علیه بنی امیه و حامیان انها برای باقی ماندن شکاف و عمیق کردن اختلاف در امت اسلام سوم مهجوریت اهل بیت رسول الله بعنوان رکن محوری اتحاد مسلمین
و احتمالا این قبر مربوط به پسر یزید است که از پدر و خاندانش برائت جست
دوستان عزیز سایت شیعه نیوز
مقایسه بین عکسهای بالا قیاس صحیحی نیست چون از بین تمام فرقه های اهل سنت برداشت سلفی آن که تندروهای مذهب حنبلی هستند که متاسفانه در ایران به اشتباه وهابی نامیده می شوند . هر نوع بارگاه را حرام میدانند مطمئن باشید اگر عراق هم به دست این فرقه بیافته همان بارگاه ابوحنیفه رو هم ویران می کنند . در ضمن فقط بقیع قبور ائمه شیعه نیست که به این صورت هستند .بلکه قبور خلیفه سوم و بسیاری از صحابه پیامبر و همسران پیامبر در قبرستان بقیع به همین صورت است . در ضمن عدم قرار دادن گنبد و بارگاه دلیل بر دشمنی نیست امیدوارم با این توضیحات قانع شوید و کمتر دم از کینه و دشمنی به اصطلاح وهابی ها با اهل بیت شوید . باور کنید با این کارها شما به جای خدمت به شیعیان بیشتر به آنها ضربه می زنید . در ضمن لطف کنید کامنت هایی که حاوی مطالب توهین آمیز است رو انتشار ندید .تا کمتر تخم کینه و عداوت بین مذاهب پاشیده شود . به خدا سوگند در صورت وقوع جنگ فرقه ایی که شاهد شعله ور شدن آن متاسفانه در خاورمیانه هستیم تر و خشک با هم می سوزند .
با تشکر
به همان خدای که تو فسم خوردی ومن هم به آن اعتقاد دارم ،، جنگ را کسی شروع نکرد مگر آن گروه خبیث وهابی که خط قرمز شیعه را نادیده گرفت و اقدامات خصمانه و وحشی گری را پیشه خود کرده است
قصد بنده از ارایه این مطالب دفاع از دین و مذهب خاصی نیست .
نظر من این است که متاسفانه جرقه های جنگ فرقه ایی روشن شده . هیچ انسان ، دقت بفرمایید انسان که عرض می کنم از هر دین و ایمانی که باشه حکم کشتار رو به نام دین تایید نمی کنه خدا شاهده بنده به عنوان یک سنی مطمئن هستم که تمام عوامل انتحاری تا ابد در دوزخ خواهند بود .
همانا بهترین شما با تقواترین شماست .
امیدوارم که دین وسیله ایی برای سعادت و رافت و مهربانی بنده و دیگر بندگان باشد نه وسیله ایی برای تفرقه و ... فقط از مسئولین محترم درخواست داشتم که از ارایه مطالب توهین آمیز به ویژه نسبت به خلفا در کامنتها خودداری شود تا مستمسکی برای این عملیات کشتار و بی تدبیری ها و ... نشود .
وهابيت به وسيله انگليس ساخته و پرو بال داده شده و ماموريت دارد تا تمام آثار و ابنيه اسلامي را به مرور نابود كند و آثار شيطاني و فراماسونري به جاي آنها بسازد. شما برو به كنار مسجدالحرام تا ببيني و يا تغيير نوع رمي جمره و نابودي ابنيه مقدس و تاريخي اسلامي
وهابي ها تقريبا همون ناصبي ها و خوارج اند ولي اهل سنت هيچ بغضي نسبت به آل علي ندارند . لطفا همه را به يك چوب نزنيد . با افراط و تفريط ها دشمن تراشي بي سبب ميكنيم .
دشمني واقعي جهان اسلام صهونيست و وهابيته .
البته هميشه گوش به فرمان رهبريم .
محدوده این مساجد عبارت است از: 1- مسجد صادقیه، واقع در فلکهی دوم صادقیه ... 2- مسجد تهران پارس، واقع در خیابان دلاوران ... 3- مسجد شهر قدس، واقع در کیلومتر 20 جادهی قدیم ... 4- مسجد خلیج فارس، واقع در بزرگراه فتح ... 5- مسجد النبی، واقع در شهرک دانش ... 6- مسجد هفتجوب، واقع در جادهی ملارد ... 7- مسجد وحیدیه، واقع در شهریار ... 8- مسجد نسیم شهر، واقع در اکبرآباد ... 9- مسجد رضیآباد، واقع در سه راه شهریار ...
http://javantoday.mihanblog.com/post/1562
می دانم جرات پخش نظر را ندارید ولی بگذارید بگویم:
آخرت تعیین می شود که چه کسی در بهشت و چه کسی در جهنم است و مطمئن باشید که اگر توبه نکنید در آتش جهنم خواهید سوخت.
تعصب شما نه به خاطر دین است فقط به خاطر ایرانی بودنتان است که سیف الله المسلول سردار رشید اسلام و خلیفه رسول الله عمر ابن خطاب دودمان امپراتوری ایران را بر باد داد.
خالد ابن ولید اون رو کشت و همون شب با زنش زنا کرد!
آخه چرا فکر می کنید هر کی کنار رسول خدا صل الله و علیه و آله باشه آدم خوبیه؟!
یه کم مطالعه کنید خواهشا
خواهش میکنم...
خلیفه اونیه که پیغمبر بگه تو جانشین من هستی:پیغمبر که عمر رو تعیین نکرده بود.
به زور خلیفه شد.
جنگ نهروان هم میدونید قضیه از چه قرار بود ولی بازم میگم زبیر از یارهای با وفای پیامبر به امام علی پشت کرد مگه زبیر هم از صحابه نبود چرا پشت به امام علی کرد و خالد ابن ولید لعنت الله علیه از این دسته بود
پیامبر (ص): علی مع الحق و الحق مع علی
http://www.shirazi.ir/librari/shia-va-ettehamat/01.htm
به دوستای دیگه هم عرض کنم خداییش کی خبر داره این همه پول و نذوراتی که واسه امام زاده ها و حرم امام رضا و حضرت معصومه جمع میشه دست کی میره و کجا خرج میشه ،
ای کاش یه نظارتی هم رو این مسایل بشه تا دهن خیلی ها رو ببندیم
از نظر اهل سنت صحابه یعنی کسی که پیامبر صلی الله عیله و آله و سلم را در حالت ایمان دیده است و در حالت ایمان از دنیا رفته یا شهید شده است.
ثانیا پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم لقب سیف الله را به خالد ابن ولید رضی الله عنه داده است.
ثالثا از نظر اهل سنت هیچ کدام از صحابه و اهل بیت پیامبر اعم از زنان، فرزندان و آل علی رضوان الله علیهم اجمعین معصوم نبوده اند ولی بعد از ارتکاب اشتباه یا گناه به درگاه خدا توبه می کردند.
رابعا هرکسی در آن دنیا با کسی که دوستش دارد محشور می شود و ما رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، اهل بیت رسول و صحابه کرام خصوصا خلفای راشدین رضوان الله علیهم اجمعین را دوست داریم.
خامسا الحمدالله سواد دارم و علاوه بر کتاب های خودمان، کتاب های شما را نیز مطالعه کرده ام البته بدون تعصب و توصیه می کنم شما نیز کتاب های هر دو مذهب را بدون تعصب و البته با تفکر و تعقل بخوانید تا درک بهتری از صدر اسلام داشته باشید.
در پایان این نکته را یادآوری می کنم که خدا در قرآن اصحاب پیامبر راستوده است و از آن ها راضی شده است و برخی افراد نعوذ بالله خود را از خدا بالاتر می دانند.
برو بخون بفهمی که آیه تطهیر در مورد اهل بیته و به وضوح میگه که اونا معصومند
پس تا اینجا که معلومه چطور قرآن خوندی
از همین قرآن خوندنتم معلومه وضع اطلاعاتت
آیا سعد بن عباده - رییس قبیله خزرج - را می شناسید؟ او با تعریف شما قطعا از اصحاب پیغمبر بود. همان کسی که خلافت ابوبکر را نپذیرفت و بیعت نکرد. حالا جواب دهید اگر کسی بگوید بنا بر اقتدای به سعد بن عباده ابوبکر را خلیفه نمی داند کافر است؟؟ شمایی که مدعی هستید پیامبر فرموده« ان اصحابی کالنجوم فبایهم اقتدوا تهتدوا!» چه خواهید کرد؟
حدثني إِبْرَاهِيمُ بن الْمُنْذِرِ الْحِزَامِيُّ حدثنا محمد بن فُلَيْحٍ حدثنا أبي قال حدثني هِلَالُ عن عَطَاءِ بن يَسَارٍ عن أبي هُرَيرَةَ عن النبي
كه پيامبر (ص) مي فرمايد:
در روز قيامت ميبينم كه صحابه را مرا گروه گروه به سوي جهنم ميبرند، ميگويم:
فقلت أَيْنَ
كجا مي بريد صحابه مرا
قال إلى النَّارِ
به سوي جهنم
والله قلت وما شَأْنُهُمْ
مگر چه گناهي كرده اند؟
قال إِنَّهُمْ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ
گفته مي شود: اين ها بعد از شما مرتد شدند
على أَدْبَارِهِمْ القهقري
بر گشتند به همان دوران زمان جاهليت.
فلا أُرَاهُ يَخْلُصُ منهم إلا مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ
ج 5، ص 2407، حديث 6215
سوره بقره آیه 177
نيكوكارى آن نيست كه روى خود را به سوى مشرق و [يا] مغرب بگردانيد بلكه نيكى آن است كه كسى به خدا و روز بازپسين و فرشتگان و كتاب [آسمانى] و پيامبران ايمان آورد و مال [خود] را با وجود دوست داشتنش به خويشاوندان و يتيمان و بينوايان و در راهماندگان و گدايان و در [راه آزاد كردن] بندگان بدهد و نماز را برپاى دارد و زكات را بدهد و آنان كه چون عهد بندند به عهد خود وفادارانند و در سختى و زيان و به هنگام جنگ شكيبايانند آنانند كسانى كه راست گفتهاند و آنان همان پرهيزگارانند
بقره 265
بقره 271
و از همه مهمتر بقره 274 که میفرماید: كسانى كه اموال خود را شب و روز، و نهان و آشكارا، انفاق مىكنند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براى آنان خواهد بود؛ و نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مىشوند.
و مثال های فراوان در دیگر سوره ها
ویک نکته دیگر سوره مائده آیه 51 می فرماید:
اى كسانى كه ايمان آوردهايد يهود و نصارى را دوستان [خود] مگيريد [كه] بعضى از آنان دوستان بعضى ديگرند و هر كس از شما آنها را به دوستى گيرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را راه نمى نمايد.
در این آیه دشمن شناسی کرده عربستان در جنگ 33 روزه سوخت جنگنده های اسرائیل رو میداد این رو من نمیگم بلکه اخبار خودشون میگه و خود اسرائیل این رو اعتراف کرده مگه عربستان نمیگه ما مسلمانیم پس چرا از این آیه که میگه با یهود و نصارا دوست نشید پس چرا عمل نمیکنند.
ولی همین قران دوستان شما رو در بقیه ی آیات معرفی میکنه
مائده آیه 54 و 55 و 56:
اى كسانى كه ايمان آوردهايد هر كس از شما از دين خود برگردد به زودى خدا گروهى [ديگر] را مىآورد كه آنان را دوست مىدارد و آنان [نيز] او را دوست دارند [اينان] با مؤمنان فروتن [و] بر كافران سرفرازند در راه خدا جهاد مىكنند و از سرزنش هيچ ملامتگرى نمىترسند اين فضل خداست آن را به هر كه بخواهد مىدهد و خدا گشايشگر داناست 54
ولى شما تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آوردهاند همان كسانى كه نماز برپا مىدارند و در حال ركوع زكات مىدهند (55)
و هر كس خدا و پيامبر او و كسانى را كه ايمان آوردهاند ولى خود بداند [پيروز است چرا كه] حزب خدا همان پيروزمندانند (56)
دیگه این آیات نیاز به توضیح نداره بخصوص که آیه 55 شیعه و سنی شکی ندارن که اون فرد امام علی هست و هر کی با امام علی و ولایت ائمه رو قبول کنه پیروزی نهایی با اونهاست پس خودتون قضاوت کنید می خواید پیروز میدان بشید پس باید ولایت امام علی و یازده امام بعدش رو قبول کنید و در اینجا ما یا خودی داریم یا نا خودی یا این طرف با امام علی و یازده امام یا اون طرف با شیطان یا خودی یا ناخودی ، نخودی نداریم فقط دو تا
برای ظهور آقا امام زمان (عج) صلوات بفرستید.
اگر باور ندارید قرآن را مطالعه کنید.
در ضمن به آقای سعید هم عرض کنم که حاضرم در دفاع از امهات المومنین و اصحاب پیامبر حاضرم در هر سایتی که معرفی کند مناظره کنم.
ذکر شده. بعد خودت هم دقت کن اینکه آیات قرآن با این ترتیب و این شکل شروع و انتهای آیات نازل نشده - بلکه به دست کریم پیامبر اکرم و به فرمان خداوند متعال دوباره ترتیب شده- اما وجود (نون النسوة) در اول آیه که خطاب مال زنان پیامبر - یا نساء النبی لستن- و در آخر آیات نیز از این حکایت دارد که این بخش ها از آیه مربوط به زنان پیامبر - البته لهجه خطاب هم مناسب آنهاست- ولی در آیه تطهیر خطاب شد با (میم ذکور) زیرا عرب ها وقتی در جمعی مردها بیشتر از زنها باشند آن جمع را با (میم ذکور) خطاب میکند - یذهب عنکم - قرآن نگفت - یذهب عنکن- پس این بخش از آیه مال زنان نیست. البته یه خورده عربی راهنمای را دقت می کردی متوجه می شدی چیزی معضلی نبود. بعد ناشناس جان مگر نماز ستون دین نیست پیش اهل تسنن؟؟ کجا در قرآن حرفی از چگونگی برگزاری آن ذکر شده؟؟؟ تعصب بی جا نکن اینها اهل بیت پیامبرند صحابه هم هستند.
يعني عائشه همواره خوشحال بود و در اين فكر بود كه در خانه خودش در كنار رسول خدا (ص) و ابوبكر دفن شود
فقالت إني أحدثت بعد رسول الله صلى الله عليه وسلم حدثا
من بدعت هاي بعد از رسول خدا گذاشتم
ادفنوني مع أزواجه
من را كنار پيامبر (ص) دفن نكنيد مرا ببريد در قبرستان بقيع در كنار همسران پيامبر (ص) دفن كنيد
فدفنت بالبقيع
بعد حاكم نشابوري مي گويد :
هذا حديث صحيح على شرط الشيخين ولم يخرجاه
اين حديث صحيح است وشرايط صيح بخاري وصحيح مسلم را دارد
المستدرك على الصحيحين ، ج 4 ، ص7 ، ح 6717
1 - در آيات ياد شده وقتي سخن از زنان پيامبر اکرم (ص) به ميان آمده ، ضمير جمع مؤنث به کار رفته مانند:
من يات منکن - و من يقنت منکن - لستن - ان اتقيتن - تخضعن - وقرن - بيوتکن و ....
ولي وقتي به آيه تطهير رسيده ضماير جمع مذکر به کار رفته مانند:
ليذهب عنکم - ويطهرکم .
پس معلوم مي شود مخاطب در آيه تطهير غير از مخاطب در آيات قبل و بعد از آيه تطهير است.
2 - زنان پيامبر گرامي (ص) متعدد بودند و در خانه هاي مختلف زندگي مي کردند و لذا در آيه 32 جمله (وقرن في بيوتکن) آمده است و اگر چنان که آيه تطهير نيز شامل آن ها مي شد بايد جمله (اهل البيوت) مي آمد و حال آن که (اهل البيت) آمده است.
3 - طبق روايت صحيح مسلم و غيره وقتي آيه تطهير نازل شد رسول اکرم (ص) حضرت علي و فاطمه و حسن و حسين را زير کساء قرار داد و آيه شريفه قرائت فرمود روايت صحيح مسلم:
قَالَتْ عَائِشَةُ خَرَجَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم غَدَاةً وَعَلَيْهِ مِرْطٌ مُرَحَّلٌ مِنْ شَعْر أَسْوَدَ فَجَاءَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ جَاءَ الْحُسَيْنُ فَدَخَلَ مَعَهُ ثُمَّ جَاءَتْ فَاطِمَةُ فَأَدْخَلَهَا ثُمَّ جَاءَ عَلِيٌّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ قَالَ (إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا).
صحيح مسلم: 7 /130 ح 6414.
4 - در صحيح مسلم آمده که از زيد بن ارقم سؤال شد آيا به زنان پيامبر (ص) اهل بيت پيامبر گفته مي شود يا خير؟ پاسخ داد همسر يک مرد از اهل بيت آن به حساب نمي آيد زيرا چه بسا زني با مردي يک عمر زندگي مي کند ولي در آخر عمر طلاق گرفته و به خانه پدرش رفته و جزء اهل بيت پدر محسوب مي شود:
إنّ زيد بن أرقم سئل عن المراد بأهل البيت هل هم النساء ؟ قال: لا / وأيم اللّه ، إنّ المرأة تكون مع الرجل العصر من الدهر ، ثمّ يطلّقها ، فترجع إلى أبيها وقومها.
صحيح مسلم: ج 7 ص 123، (رقم 6381)، كتاب فضائل الصحابة، باب فضائل علي بن أبي طالب (ع).
5 - زنان پيامبر هيچيک ادعا نکرده اند که آيه تطهير شامل ما نيز مي شود بلکه خلاف آن را نقل کرده اند مانند ام سلمه که مي گويد پس از نزول آيه تطهير و تکريم حضرت رسول گرامي علي و فاطمه و حسن وحسين عليهم السلام را ، من جلو رفته و از حضرت پرسيدم آيا من هم عضو اهل بيت هستم ؟ حضرت پاسخ داد تو آدم خوبي هستي و عضو اهل بيت نيستي بلکه از همسران پيامبر هستي :
صحيح ترمذي:
عن أمّ سلمة، أنّ النبي صلى الله عليه وسلم جلل على الحسن والحسين وعلى وفاطمة كساء ثمّ قال : «اللهم هؤلاء أهل بيتى وحامّتي أذهب عنهم الرجس وطهّرهم تطهيراً». فقالت أم سلمة : وأنا معهم يارسول الله ؟ قال: إنّك على خير. هذا حديث حسن صحيح . وهو أحسن شئ روى في هذا الباب.
سنن الترمذي: ج 5 ص 361.
رواه الحاكم قائلا: هذا حديث صحيح على شرط البخاري ولم يخرجاه. المستدرك: 2/ 416، 3/ 146. وقال بعد نقل رواية اخرى بعد ذلك: هذا حديث صحيح على شرط مسلم ولم يخرجاه. المستدرك: 2/ 416.
وروى أيضاً عن عن عمر بن أبي سلمة قال: (لما نزلت هذه الآية على النبي (صلى الله عليه وآله): (إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا) في بيت أم سلمة، فدعا فاطمة وحسناً وحسيناً، فجللهم بكساء وعلي خلف ظهره، فجلله بكساء، ثم قال: اللهم، هؤلاء أهل بيتي، فاذهب عنهم الرجس وطهرهم تطهيراً، قالت أم سلمة: وأنا معهم يا رسول الله؟ قال: أنت على مكانك وأنت إلى خير).
سنن الترمذي 5: 328. قال عنه الألباني: صحيح. صحيح سنن الترمذي، الألباني 3: 306 ح 3205.
در روايتي که سيوطي و طبراني و احمد بن حنبل نقل کرده اند آمده که ام سلمه مي گويد من جلو رفته و طرف کساء را گرفته تا داخل شوم حضرت رسول گرامي (ص) کساء را از دست من گرفت و کشيد و به من اجازه ورود به درون عباء را نداد:
عن أمّ سلمة أنّها قالت: «فرفعت الكساء لأدخل معهم فجذبه من يدي وقال: إنّك على خير .
مسند أحمد ج 6 ص 323، المعجم الكبير للطبراني ج 3 ص 53،الدر المنثور ج 5 ص 198.
پس بنا بر اين اگر کسي بخواند بگويد که زنان پيامبر نيز داخل اهل بيت هستند و آيه تطهير آنان را نيز شامل مي شود بايد عبا را از دست پيامبر گرفته و به زور زنان حضرت را داخل آن نمايد .
و حالا آیات رو بخون ببین میگه ما به ابراهیم مقام امامت دادیم تا اون موقع خلیل الله بود ولی از اون به بعد امام شد از این دلیل واضح تر که امامت مقامش بالاتر از نبوت است و تازه آیات بعدش حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل از خدا درخواست کردند که از نسل آنها هم امام قرار بده حتی توی تورات هم دوازده امام اومده که وعده اش رو به ابراهیم داده.
و بارها پیامبر فرمودند که ای علی رابطه تو به من به منزله هارون به موسی است با این تفاوت که هارون پیامبر بود و تو امام هستی از این دلیل بالاتر این حدیث جای تفکر داره چون از حضرت موسی نسلی به وجود نیومد بلکه از نسل حضرت هارون پیامبر اومد و تازه اسم پسرهای حضرت هارون شبر و شبیر بود به معنی حسن و حسین این همه شباهت و دلیل کافی نیست پس منظور پیامبر این است که نسل من از طریق امام علی تداوم پیدا میکنه.
چطور 1000 سال در سامرا در شهر سنی ها حرم امام ما بود و هیچ مشکلی هم نبود . بیدار شوید دشمن واقعی ما مسلمانان جای دیگه است .