تماس پاپ با رئیس اسرائیل برای پایان‌دادن به جنگ

واتیکان اعلام کرد که پاپ لئو چهاردهم صبح جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۴ در گفت‌وگوی تلفنی با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، بر ضرورت بازگشایی همه کانال‌های ممکن برای گفت‌وگوی دیپلماتیک به‌منظور پایان‌دادن به درگیری شدید جاری و دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار در سراسر خاورمیانه تأکید کرد.
تماس پاپ با رئیس اسرائیل برای پایان‌دادن به جنگ
کد خبر: ۳۲۰۸۱۵
۰۹:۵۷ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۵

شیعه نیوز | پاپ لئو چهاردهم در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی، بر ضرورت استفاده از کانال‌های دیپلماتیک برای پایان‌دادن به جنگ علیه ایران تأکید کرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، واتیکان اعلام کرد که پاپ لئو چهاردهم صبح جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۴ در گفت‌وگوی تلفنی با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، بر ضرورت بازگشایی همه کانال‌های ممکن برای گفت‌وگوی دیپلماتیک به‌منظور پایان‌دادن به درگیری شدید جاری و دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار در سراسر خاورمیانه تأکید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی سریر مقدس، پاپ در این گفت‌وگو همچنین توجه ویژه‌ای به ضرورت حمایت از جمعیت غیرنظامی و تقویت احترام به حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه معطوف کرد.

این تماس تلفنی به مناسبت عید پاک انجام شد و واتیکان در روایت رسمی خود، محور اصلی گفت‌وگو را تلاش برای مهار بحران جاری از مسیر دیپلماسی و جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها در منطقه عنوان کرد.

پاپ لئو پیشتر نیز نسبت به تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، گسترش دامنه جنگ و پیامدهای انسانی آن هشدار داده و بر ضرورت توقف خشونت، حفاظت از غیرنظامیان و رجوع به راه‌حل‌های سیاسی تأکید کرده است.

 

 انتهای پیام | https://www.shia-news.com/ 

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha