۱

طالبان بدون دلیل شیعیان را از ادارات استان غزنی اخراج می‌کند

یک منبع از شهر غزنی به خبرنگار ابنا گفت که شیعیان در چهار ماه اخیر از ادارات مختلف طالبان در این استان بدون دلیل موجه از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.
طالبان بدون دلیل شیعیان را از ادارات استان غزنی اخراج می‌کند
کد خبر: ۳۰۶۰۶۵
۰۹:۱۵ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۳

شیعه نیوز | به گفته برخی از شهروندان استان غزنی افغانستان، مدتی است که طالبان شیعیان را از ادارات دولتی این استان بدون دلیل اخراج می‌کند.

به گزارش «شیعه نیوز»، به گفته برخی از شهروندان استان غزنی افغانستان، مدتی است که طالبان شیعیان را از ادارات دولتی این استان بدون دلیل اخراج می‌کند.

یک منبع از شهر غزنی به خبرنگار ابنا گفت که شیعیان در چهار ماه اخیر از ادارات مختلف طالبان در این استان بدون دلیل موجه از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.

خانم «مرسل» یکی از شهروندان شیعه شهر غزنی ابراز داشت که شوهرش حدود چهار ماه پیش از ریاست دادگستری طالبان در این استان بدون هیچ‌گونه دلیل موجهی از وظیفه‌اش برکنار شده است.

او گفت: شوهرم سمت مهم و بالایی در این اداره نداشت و فقط کارهای خدماتی انجام می‌داد، اما او را برکنار کردند و یک غیر شیعه به جایش استخدام کرده‌اند.

خانم مرسل همچنان بیان کرد که این چالش فقط مربوط به اداره دادگستری نیست، بلکه از سایر ادارات نیز طالبان تلاش دارد که تعداد شیعیان را به حداقل کاهش دهد.

به گفته این خانم، شوهرش که در چهار ماه اخیر بیکار است، با گرم شدن هوا تصمیم دارد که برای کار و تامین مخارج زندگی مهاجرت کند و در حال حاضر تصمیم دارد که به ایران برود.

مسئولان محلی طالبان در استان غزنی در چنین مواردی اظهار نظر نمی‌کنند.

گفتنی است طی سه سال گذشته بارها از استان‌های مختلف افغانستان گزارش شده است که طالبان، شیعیان و اقوام غیرپشتون را از ادارات دولتی برکنار و نزدیکان و بستگان خودشان را استخدام می‌کنند.

 

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
نظرات بینندگان
عطیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۶
اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه