مسمومیت گازی در چادر جان مسافران را گرفت

سخنگوی سازمان اورژانس ایران از مسمومیت ۴۹۵ نفر و مرگ ۱۷ تن به دلیل مسمومیت با گاز دی‌اکسید کربن در چادرهای مسافرتی خبر داد.
مسمومیت گازی در چادر جان مسافران را گرفت
کد خبر: ۲۶۸۱۷۳
۰۰:۲۲ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی سازمان اورژانس ایران از مسمومیت ۴۹۵ نفر و مرگ ۱۷ تن به دلیل مسمومیت با گاز دی‌اکسید کربن در چادرهای مسافرتی خبر داد.

آن‌ طور که مجتبی خالدی خبر داده، این افراد طی پنج روز از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا اول فروردین ۱۴۰۱ دچار مسمومیت شده‌اند.علت مسمومیت نیز «استفاده نادرست از وسایل گرمازا مانند اجاق‌های گازی در چادر‌های مسافرتی» عنوان شده است.
جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس نیز گفت: با توجه به بسته بودن فضای چادر‌های مسافرتی، «استفاده از وسایل گرما‌زای گازی و نفتی باعث تجمع گاز منو اکسید کربن می‌شود و فرد کم‌کم هوشیاری را از دست می‌دهد و فوت می‌کند.» وی از مسافران نوروزی خواسته یا از وسایل گازسوز در داخل چادر استفاده نکنند یا پنجره چادر‌ها را باز نگه دارند.
علاوه بر تلفات انسانی در چادرهای مسافرتی به دلیل مسمومیت با گاز دی‌اکسید کربن، طی هفت روز اخیر و همزمان با افزایش مسافرت‌های نوروزی، ۲۸۸ نفر نیز در تصادفات جاده‌ای در ایران کشته شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha