۱

انگلیس درباره مصاحبه با عاملان حمله تروریستی اهواز تحقیق می‌کند

یک روزنامه انگلیسی نوشت این کشور درباره مصاحبه شبکه وابسته به سعودی‌ها با عاملان حمله تروریستی اهواز تحقیق می‌کند.
کد خبر: ۱۷۰۹۷۲
۱۶:۳۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، موسسه «آفکام» در انگلیس در حال تحقیق درباره یک شبکه تلویزیونی مرتبط با سعودی‌ها و مستقر در انگلیس است.

روزنامه «گاردین» در مطلبی نوشت، شبکه ایران اینترنشنال اولین شبکه فارسی زبان بود که با گروهک تروریستی «الاهوازیه» بعد از حمله تروریستی در شهر اهواز، مصاحبه کرد.

یک منبع که برای «محمد بن سلمان» شاهزاده سعودی کار کرده است، به گاردین گفته است که بودجه ایران اینترنشنال از سوی دادگاه سلطنتی سعودی تامین می‌شود که ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

موسسه «آفکام» تایید کرده است که درباره مصاحبه ایران اینترنشنال با گروهک الاهوازیه تحقیقات انجام می‌دهد و افزود «ما در حال ارزیابی این برنامه تلویزیونی به عنوان یک اولویت هستیم و [آن را] درتقابل با قواعد پخش برنامه خود می‌دانیم».

بعد از مصاحبه شبکه ایران اینترنشنال با سخنگوی گروهک الاهوازیه، «حمید بعید‌ی‌نژاد» سفیر ایران در لندن در صفحه توئیترش با اعلام اینکه «سفارت ایران در لندن ضمن تسلیم شکایت رسمی خود به آفکام برای بررسی اقدام غیرقانونی شبکه ایران اینترنشنال در پخش مصاحبه با سخنگوی گروه تروریستی «الاهوازیه» ... به طور جداگانه از دولت انگلیس نیز درخواست کرد که با شناسایی اعضای این گروه تروریستی، فعالیت آنها را ممنوع و از این کشور اخراج کند».

گاردین ادامه دادT ایران اینترنشنال یکی از شبکه‌های مستقر در لندن است که با نفوذ افرادی در خاورمیانه حمایت می‌شود، افرادی که سعی در تاثیر بر هزاران بیننده دارند. از همین رو، سوال‌هایی درباره منبع مالی این شبکه و ارتباطش با عربستان سعودی در ذهن ایجاد می‌شود.

گزارش گاردین افزود، ایران اینترنشنال در ماه می سال ۲۰۱۷ اندکی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ در ایران راه اندازی شد. دو شبکه فارسی زبان دیگر در انگلیس، «بی.بی.سی فارسی» و شبکه «من و تو» هستند . ایران اینترنشنال حقوق‌های سخاوتمندانه‌ای به کارکنانش می‌دهد که به گفته یکی از کارکنان دو برابر حقوق پیشنهادی رقبا است.

گاردین افزود، «راب بِینون» رئیس ایران اینترنشنال درباره منابع مالی این شبکه صحبتی نکرد و گفته است سرمقاله و کارهای فنی شبکه ایران اینترنشنال بوسیله شرکت رسانه‌ای «دی.ام.اِی» که یک شرکت خبری انگلیسی است، مدیریت می‌شود.

در ادامه گزارش گاردین آمده است، این اولین بار نیست که ایران اینترنشنال به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. این تلویزیون پیش از این گزارش زنده گسترده‌ای از نشست منافقین پخش کرده بود در حالی که این یک گروهک برانداز و متصل به عربستان سعودی است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مصمم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
ببینیم چاقو دستة خود را می برد یانه ؟