۱

کلمه‌ای که علامه طباطبایی زیاد بیان می کردند

آیت الله سبحانی گفتند: ما یک مرتبه هم از مرحوم علامه طباطبایی(ره) کلمه «أنا» را نشنیدیم؛ اما کلمه «نمی دانم» را فراوان بیان کرده اند.
کلمه‌ای که علامه طباطبایی زیاد بیان می کردند
کد خبر: ۱۳۳۱۳۹
۱۲:۴۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
کلمه‌ای که علامه طباطبایی زیاد بیان می کردندبه گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام)، اظهار داشتند: در این روایت آمده است: «عَلِيّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللّهِ ع مَا حَقّ اللّهِ عَلَى خَلْقِهِ فَقَالَ أَنْ يَقُولُوا مَا يَعْلَمُونَ وَ يَكُفّوا عَمّا لَا يَعْلَمُونَ فَإِذَا فَعَلُوا ذَلِكَ فَقَدْ أَدّوْا إِلَى اللّهِ حَقّهُ/ هشام گويد: به امام صادق عليه السلام عرض كردم: حق خدا بر مردمان چيست! فرمود اينكه آنچه دانند بگويند و از آنچه ندانند باز ايستند، چون چنين كنند حق خدا را به او پرداخته‏ اند. (از علم خود مضايقه نكنند و ندانسته چيزى نگويند).

ایشان با اشاره به احوالات علامه طباطبایی(ره)، ابراز داشتند: ما یک مرتبه هم از مرحوم علامه طباطبایی(ره) کلمه «أنا» را نشنیدیم؛ اما کلمه «نمی دانم» را فراوان بیان کرده اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: در اینجا کلمه «نمی دانم»، فخر است و معلوم می شود که این انسان، واقع بین و واقع گراست.

معظم له تصریح کردند: گفتن کلمه نمی دانم، اشکالی بر انسان نیست؛ بلکه از محاسن می باشد.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
نظرات بینندگان
مسلمان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
خدای تعالی این علامه بزرگوار را با اجداد مطهّرش در جنّات عدن همنشین گرداند