سایر زبان ها

شهروند خبرنگار

صفحه نخست

سرویس خانواده شیعه

سرویس شیعه شناسی

دیدهبان شیعه

سرویس عکس

سرویس فیلم

پادکست

سردبیر

صفحات داخلی

تاثیر كشمش بر سيستم گوارش

يك متخصص تغذيه گفت: خوردن كشمش هيچ مشكلي گوارشي ايجاد نمي‌كند و حتي سيستم گوارش را تقويت كرده و براي آن مفيد است.
کد خبر: ۴۳۱۴۵
۰۹:۰۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، دكتر دردانه حسين در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: كشمش ميوه‌اي مغذي است كه ويتامين و مواد معدني زيادي دارد. علاوه بر اين، ‌اين ميوه با داشتن مقدار زياد كربوهيدرات حاوي انرژي بسيارزيادي است.

وي افزود: اين ميوه كم‌ چرب بوده و براي افرادي كه مشكل چربي دارند ميوه خوبي است. سديم آن نيز كم است و حاوي آنتي‌اكسيدان، ويتامين‌هاي B و D نيز است كه آنتي‌اكسيدان براي بيماري‌هاي قلبي و عروقي و بسياري بيماري‌هاي ديگر مفيد است. هم‌چنين اين ميوه مي‌تواند در تقويت اعصاب و حافظه مفيد باشد.

حسين تصريح كرد: كشمش به دليل شيريني زياد ممكن است براي افراد ديابتي زياد مفيد نباشد، ولي قند آن نسبت به شيريني‌هاي ديگر كم‌‌ضررتر بوده و درصورت استفاده كم در افراد ديابتي حتي مي‌تواند مفيد باشد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: اين ميوه سرشار از مواد معدني نظير كلسيم، آهن و پتاسيم است. هر 100 گرم كشمش دو ميلي‌گرم آهن دارد و اگر روزانه 50 گرم كشمش مصرف شود بدن يك ميلي‌گرم آهن دريافت مي‌كند كه ميزان زيادي است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد