سایر زبان ها

شهروند خبرنگار

صفحه نخست

سرویس خانواده شیعه

سرویس شیعه شناسی

دیدهبان شیعه

سرویس عکس

سرویس فیلم

پادکست

سردبیر

صفحات داخلی

ساخت دومین خط لوله برای دور زدن تنگه هرمز

امارات متحده عربی روز جمعه اعلام کرد ساخت دومین خط لوله را که امکان صادرات نفت بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز را فراهم می‌کند، تسریع خواهد کرد.
کد خبر: ۳۲۲۴۳۲
۱۰:۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۵

شیعه نیوز | امارات در حال ساخت دومین خط لوله نفت دور زدن تنگه هرمز است.

به گزارش «شیعه نیوز»، امارات متحده عربی روز جمعه اعلام کرد ساخت دومین خط لوله را که امکان صادرات نفت بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز را فراهم می‌کند، تسریع خواهد کرد.

خط لوله نفت دوم به مانند خط اول از جنوب تنگه هرمز و در خاک امارات می گذرد. هر دو خط لوله، میدان های نفتی امارات در خلیج فارس (غرب امارات) را از مسیر زمینی به بندر فجیره در شرق این کشور و در ساحل دریای عمان متصل می کنند.

امارات ؛ ساخت دومین خط لوله نفت برای دور زدن تنگه هرمز

خط لوله اول در سال 1391 شمسی افتتاح شد و قرار بود 75 درصد از صادرات نفت امارات را انجام دهد.

تنگه هرمز از زمان آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران در 9 اسفند گذشته عملاً توسط تهران بسته شده است.

دفتر رسانه‌ای دولت ابوظبی گزارش داد ولیعهد ابوظبی (شیخ خالد آل نهیان) در دیدار با مقامات شرکت ملی نفت ابوظبی (ادونوک)، در جریان آخرین تحولات مربوط به پروژه "خط لوله جدید غرب-شرق 1" قرار گرفت.

 این پروژه قرار است ظرفیت صادرات شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) را از طریق امارت فجیره دو برابر کند. انتظار می‌رود این خط لوله تا سال ۲۰۲۷ اجرایی شود.

امارات متحده عربی در حال حاضر یک خط لوله ۳۶۰ کیلومتری دارد که میدان نفتی حبشان در ابوظبی را به بندر فجیره در دریای عمان متصل می‌کند و ظرفیت آن انتقال ۱.۸ میلیون بشکه در روز است.

در شرایط فعلی که ایران تنگه هرمز را بسته است امارات توانست با استفاده از خط لوله اول، صادرات نفت خود را در حجم کمتری ادامه دهد. برخلاف کشورهایی مثل کویت که صادرات نفت آنها کاملا متوقف شد.

امارات قصد دارد ظرفیت تولید خود را تا سال آینده به 5 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.
امارات همچنین با خروج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و اتحاد اوپک پلاس در اوایل این ماه، جنجالی به پا کرد.

تأسیسات نفتی فجیره (شرق امارات) در جریان درگیری‌های خاورمیانه هدف چندین حمله  ایران قرار گرفت. در آخرین حمله که در ۴ مه رخ داد، سه هندی زخمی شدند.

امارات متحده عربی در حال حاضر بیشتر تولید نفت خود را از طریق تنگه هرمز صادر می‌کند.
بسته شدن تنگه هرمز باعث کاهش صادرات نفت امارات و سایر کشورهای خلیج فارس شده است.

 

 انتهای پیام | https://www.shia-news.com/ 

منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
غیر قابل انتشار:
در انتظار بررسی:
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
منصف
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۶
این خط انتقال هم بعد از افتتاح باید مورد اثابت موشک ناشناس قرار بگیرد ( ومن نصر إلا من عند الله العزيز الحکیم )


















0