سایر زبان ها

شهروند خبرنگار

صفحه نخست

سرویس خانواده شیعه

سرویس شیعه شناسی

دیدهبان شیعه

سرویس عکس

سرویس فیلم

پادکست

سردبیر

صفحات داخلی

حکم اقتدا به روحانیانی که از دولت ها حقوق دریافت می کنند چیست؟

آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر تشیع به پرسشی درباره اقتدا به روحانیانی که در برخی کشورهای اسلامی از دولت ها  حقوق دریافت می کنند، پاسخ داده اند.
کد خبر: ۳۱۶۷۱۱
۰۹:۰۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۴

به گزارش «شیعه نیوز»، در برخی کشورهای اسلامی، دولت برای امامان جماعت در مساجد حقوق ماهانه تعیین می‌کند و بخشی از آنان از روحانیون شیعه هستند. نظر شریف شما در این‌باره چیست؟

آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر تشیع به پرسشی درباره اقتدا به روحانیانی که در برخی کشورهای اسلامی از دولت ها  حقوق دریافت می کنند، پاسخ داده اند.
 
 متن پرسش و پاسخ به عربی و فارسی از این قرار است:
 
السؤال: في بعض الدول الإسلامية تخصص الحكومة راتباً شهرياً لأئمة الجماعة في المساجد وقسم منهم من رجال الدين الشيعة، فما هو نظركم الشريف بهذا الخصوص؟
 
الجواب: ننصح المؤمنين (أعزّهم الله تعالى) أن لا يصلوا خلف من يتقاضى راتباً حكومياً، وليس هذا للقدح فيه والطعن في عدالته، ولكن لتبقى هذه المواقع ومواقف أصحابها بمنأى تام عن أي تدخل حكومي محتمل ولو في مستقبل الأيام.
 
سؤال: در برخی کشورهای اسلامی، دولت برای امامان جماعت در مساجد حقوق ماهانه تعیین می‌کند و بخشی از آنان از روحانیون شیعه هستند. نظر شریف شما در این‌باره چیست؟
 
جواب: به مؤمنان (أعزّهم الله تعالى)  توصیه می‌کنیم پشت سر کسی که حقوق دولتی دریافت می‌کند نماز نخوانند. این نه از باب خدشه وارد کردن به او یا طعن در عدالت وی است، بلکه برای آن است که این جایگاه‌ها و صاحبانشان کاملاً از هرگونه دخالت احتمالی دولت ــ حتی در آینده ــ مصون بمانند.

 انتهای پیام | https://www.shia-news.com/ 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی:
انتشار یافته: ۵
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۰
خیلی از نمازهای جماعت شبهه دار میشود
ناشناس
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۰
بنابراین نماز جماعت در تمام ادارات صحیح نیست
ناشناس
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۱
فکر میکنم اتفاق مهمی نیافتاده است چرا که همه امام جماعت ها میگن ما از دولت حقوق نمیگیرم . دروغ که مالیات نداره
ناشناس
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
برای استقلال روحانیت و حفظ از دولتی شدن روحانیت فتوای عالی و محترمانه است
بله
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۲۷
با چه هزینه ای استقلال؟ بیوت مراجع عظام بهتر واقفن به میزان شهریه هایي که می پردازن ، مخصوصا دراین سال های اخیر وباتوجه به گرانی های کذایی؟ آیا زن وبچه ، معنی زي طلبگی را درک می کنن ؟