امام على عليه السلام :
الحسد شرّ الامراض.
حسد بدترين امراض است زيرا كه امراض صورى كه بيماريهاى بدنى باشد اگر بحسب دنيا الم و تعبى دارند منشأ ثواب اخروى گردند و ساير امراض معنوى از اخلاق ذميمه و افعال قبيحه اگر باعث زيان و خسران آخرتند پاره از آنها بحسب دنيا لذّتى دارند و پاره ديگر اگر لذّتى نداشته باشند چندان تعب و المى هم ندارند بخلاف حسد كه با وجود زيان و خسران آن در آخرت لذّتى ندارد و هميشه اين كس را در غم و اندوه دارد نعوذ باللّه منه.
غرر الحکم 332