امام علی (علیه السلام): العدل خير الحكم.عدل بهترين حكمى است يعنى حكمى از روى عدل و انصاف ميانه خود و ديگرى يا ميانه دو كس بهترين حكمهاست، يا خير و خوبى حاكم بودن اين است كه حكم بعدلى ميانه دو كس بشود و حقّ مظلومى از ظالمى گرفته شود. غرر الحکم 302