سایر زبان ها

شهروند خبرنگار

صفحه نخست

سرویس خانواده شیعه

سرویس شیعه شناسی

دیدهبان شیعه

سرویس عکس

سرویس فیلم

پادکست

سردبیر

صفحات داخلی

چرا سالمندان حافظه شان را از دست می دهند؟

دکتر ولادیمیر مارتینوف، متخصص مغز و اعصاب گفت که با افزایش سن فعالیت مغز کاهش می یابد، بیماری های عروقی ظاهر می شوند و کمبود ویتامین مشاهده می شود که همه این ها بر عملکرد مغز تاثیر منفی دارند.
کد خبر: ۳۰۶۰۷۴
۰۹:۵۱ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۳

شیعه نیوز | بسیاری از افراد ممکن است در سالمندی، حافظه خود را از دست بدهند.

به گزارش «شیعه نیوز»، دکتر ولادیمیر مارتینوف، متخصص مغز و اعصاب گفت که با افزایش سن فعالیت مغز کاهش می یابد، بیماری های عروقی ظاهر می شوند و کمبود ویتامین مشاهده می شود که همه این ها بر عملکرد مغز تاثیر منفی دارند.

دکتر ولادیمیر مارتینوف می‌گوید: «اندازه و فعالیت مغز با افزایش سن کاهش می‌یابد و می‌تواند بر حافظه تأثیر بگذارد که طبیعی است.»

مارتینوف اشاره می کند افرادی که سکته کرده‌اند، اغلب از حافظه ضعیف رنج می‌برند. همچنین بعید نیست که در سنین بالا دچار زوال عقل شوند که علاوه بر از دست دادن حافظه، ضعف و اختلال در گفتار را نیز به دنبال دارد.

دکتر ولادیمیر مارتینوف می گوید: «افراد مسن اغلب از کمبود ویتامین رنج می برند که بر عملکرد سیستم عصبی و حافظه تأثیر می گذارد؛ به همین دلیل از دست دادن حافظه در افراد مسن که از داروهای کاهش دهنده فشار خون یا داروهای خواب آور استفاده می کنند، مشاهده می شود.»

به گفته دکتر ولادیمیر مارتینوف، علاوه بر این، انزوا از دیگران و اضطراب می تواند بر سطح میزان حافظه تأثیر بگذارد.

 

منبع: نووستی

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: