سایر زبان ها

شهروند خبرنگار

صفحه نخست

سرویس خانواده شیعه

سرویس شیعه شناسی

دیدهبان شیعه

سرویس عکس

سرویس فیلم

پادکست

سردبیر

صفحات داخلی

واکنش وزارت خارجه به افشای اطلاعات حمله اسرائیل به ایران

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در بحث مبارزه‌ با تروریسم ادامه داد: یکی از موضوعاتی که همیشه در دستورکار ایران و ترکیه بوده تقویت امنیت مرزها و مبارزه با تروریسم بوده و در دیدار اخیر وزرای خارجه دو طرف هم این موضوع محسوب شده است. ما با ترکیه در چارچوب روند آستانه با طرف ترکی در ارتباط بودیم و این رایزنی‌ها کماکان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۹۹۶۳۳
۱۲:۲۰ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

شیعه نیوز | اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران برای دفع شر رژیم صهیونیستی از همه اطلاعات و اخبار موجود و البته اتکای به توانمدی‌های نیروهای نظامی و امینتی خود تلاش می‌کند و فارغ از مباحث مطرح شده در رسانه‌ها برای درز اطلاعات که در خصوص صحت و سقم آن نظری ارائه نمی‌دهیم، آنچه مسلم است قطعی بودن پاسخ ایران به شرارت‌های احتمالی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی وزارت خارجه در خصوص همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در بحث مبارزه‌ با تروریسم ادامه داد: یکی از موضوعاتی که همیشه در دستورکار ایران و ترکیه بوده تقویت امنیت مرزها و مبارزه با تروریسم بوده و در دیدار اخیر وزرای خارجه دو طرف هم این موضوع محسوب شده است. ما با ترکیه در چارچوب روند آستانه با طرف ترکی در ارتباط بودیم و این رایزنی‌ها کماکان ادامه دارد.

بقایی گفت: ما با همکاری ترکیه و دیگر کشورهای منطقه در چارچوب‌های مختلفی از جمله روند آستانه به دنبال ایجاد صلح، ثبات وامنیت در سوریه هستیم و با ترکیه برای مقابله با تروریسم در مرزهای مشترک و در منطقه به طور کلی هم نظریم که نیازمند همکاری مشترک هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: سفرهای آقای وزیر در دو هفته‌ اخیر متمرکز بر تحولات منطقه و تلاش برای ایجاد اجماع در میان همکاری کشورهای منطقه برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی در عزه و لبنان بود. ضمن اینکه اولویت ما مسائل منطقه بود اما، از هر فرصتی هم برای طرح موضوعات دوجانبه و به خصوص مسائل اقتصادی هم استفاده کردیم. به طور مثال در گفت‌وگو با مقامات ترکیه هم در سفر اخیر در خصوص توسعه اقتصاد مرزی و فعال کردن شورای عالی همکاری دو طرف صحبت کردیم.وی ادامه داد: کانال تبادل پیام میان آمریکا و ایران در خصوص مسائل منطقه از سوی سفارت سوئیس است و در صورت لزوم پیام‌ها رد و بدل می‌شود.

بقایی افزود: گفت‌وگوهای ما محدود به کشورهای منطقه نبوده و نیست و مصر هم نمونه بارز آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ما در مکاتبات خود با سازمان ملل و هم در گفت‌وگوهای خود با سازمان ملل و دیگر طرف‌های این مساله را روشن بیان کردیم که هر دو اقدام ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی در قالب حق دفاع مشروع و در واکنش به اقدامات این رژیم بوده است.

وی افزود: ایران برای دفع شر رژیم صهیونیستی از همه اطلاعات و اخبار موجود و البته اتکای به توانمدی‌های نیروهای نظامی و امینتی خود تلاش می‌کند و فارغ از مباحث مطرح شده در رسانه‌ها برای درز اطلاعات که در خصوص صحت و سقم آن نظری ارائه نمی‌دهیم، آنچه مسلم است قطعی بودن پاسخ ایران به شرارت‌های احتمالی رژیم صهیونیستی است.

بقائی گفت: آنچه که تمرکز دستگاه دیپلماسی ایران است اینکه مانع از گسترش جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه و توقف جنگ در غزه و لبنان شویم.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد