بیانیه وزارت خارجه درباره حملات بامدادی آمریکا

وزارت امور خارجه این حملات وحشیانه را نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ دانست و تاکید کرد: این حملات نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.
حمله نیروهای آمریکایی به چند سامانه پدافند هوایی و راداری ایران / ترامپ، حمله به ایران را تایید کرد و گفت در واکنش به سرنگونی بالگرد آمریکا توسط ایران است. 
کد خبر: ۳۲۴۰۱۹
۱۰:۳۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۵

 شیعه نیوز | وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای حملات هوایی ارتش آمریکا در ساعات اولیه بامداد امروز یکشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۵ به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم کرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت امور خارجه این حملات وحشیانه را نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ دانست و تاکید کرد: این حملات نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

در پایان بیانیه تاکید شد: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید می‌کند.

در پی حملات شبانه‌روز گذشته آمریکا به تاسیساتی در جزایر ایرانی، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای از پاسخ قاطع نیروهای دریایی و هوا فضای سپاه به تجاوزهای اخیر آمریکا خبر داد و تاکید کرد: من‌بعد با کشتی‌های متخلف قوی‌تر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانه‌ای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوزها به اهداف کم اهمیت باشد، پاسخی خرد کننده خواهد داشت. دشمن بداند نقض آتش‌بس خلاف بند یکم تفاهم نامه اسلام‌آباد است و توقف کلی روندها را در پی خواهد داشت.



 انتهای پیام | https://www.shia-news.com/ 

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha