۰

الوفاق بحرین خواستار بازگشایی زیارتگاه صعصعة ابن صوحان شد

جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای در همین رابطه خاطرنشان کرد: این زیارتگاه برای مسلمانان بحرین و خارج از کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ممانعت از حضور شهروندان در آن، بی‌احترامی به باورهای آن‌ها و نایدیده گرفتن اعتقادات آنان است.
کد خبر: ۲۷۹۴۲۴
۱۵:۴۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش «شیعه نیوز»، جمعیت اسلامی الوفاق بحرین از مقامات این کشور خواست تا نسبت به بازگشایی زیارتگاه صعصعة ابن صوحان اقدام کنند.

این جنبش در عین حال تصریح کرد که تعدی و اقدامات مکرر علیه این مکان مذهبی باعث شده است تا دچار تخریب و فرسودگی شود.

جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای در همین رابطه خاطرنشان کرد: این زیارتگاه برای مسلمانان بحرین و خارج از کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ممانعت از حضور شهروندان در آن، بی‌احترامی به باورهای آن‌ها و نایدیده گرفتن اعتقادات آنان است.

قدمت مرقد صاحبی بزرگ صعصعة ابن صوحان العبدی به بیش از ۱۳۰۰ سال قبل باز‌ می‌گردد و در جنوب بحرین واقع شده است.

رژیم آل خلیفه این مکان مذهبی را تعطیل و اجازه زیارت آن توسط شهروندان را نمی‌دهد.

فعالان بحرینی در شبکه اجتماعی توییتر بر این باورند که جلوگیری از گشایش دوباره این مکان مذهبی و حضور شهروندان در آن، اقدامی هدفمند از سوی مقامات بحرین است که با این کار خود مانع از ترمیم اماکن عبادی و مذهبی شیعیان این کشور می‌شوند.

بر اساس اعلام منابع بحرینی، زیارتگاه صعصعة ابن صوحان متعلق به یکی از یاران امام علی (ع) است و مسجد آن جزو قدیمی‌ترین آثار اسلامی بحرین به حساب می‌آید.

طبق منابع تاریخی، معاویه بن ابی سفیان، صصعة را از کوفه به بحرین تبعید کرد و او در آنجا درگذشت.

مسجد صعصعة نیز بر روی مزار او در روستای عسکر در جنوب منامه ساخته شد. ساکنان این روستا از قدیم از شیعیان بوده‌اند.

این مکان در طول سال‌ها چندین بار مورد تخریب و تعدی قرار گرفته است. ضمن اینکه شکایت‌های مستمری هم از خرابکاری در تأسیسات و قسمت‌های مختلف این مسجد از قبیل وضوخانه‌ها، گاهی کندن دروازه‌ها یا مجبور کردن ساکنان به بستن مکان در مقابل بازدیدکنندگان صورت گرفته است.

پس از چندین اقدام خرابکارانه، شورای عالی امور اسلامی در بحرین اعلام کرد که حمله به این مکان غیرقابل قبول است و شورا این حملات را محکوم می‌کند. این شورا همچنین مدعی شد که نسبت به تعمیر و بازسازی تخریب‌های صورت گرفته اقدام خواهد کرد اما تاکنون هیچ حرکتی در این زمینه انجام نشده است.

انتهای پیامجمعیت الوفاق در بیانیه‌ای در همین رابطه خاطرنشان کرد: این زیارتگاه برای مسلمانان بحرین و خارج از کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ممانعت از حضور شهروندان در آن، بی‌احترامی به باورهای آن‌ها و نایدیده گرفتن اعتقادات آنان است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: