۰

بهترین راه‌های تشکر و قدردانی از زحمات همسر

قدردانی کردن از همسر علاوه بر این که باعث می‌شود احساس ارزشمندی پیدا کند و اعتماد به نفسش بالا برود؛ باعث می‌شود علاقه‌اش نسبت به شما و اشتیاقش برای زندگی مشترک بیشتر شود. حتما دیده اید زن و شوهرهایی که با وجود داشتن مشکلات مالی زیاد، در کنار هم احساس آرامش و خوشبختی دارد و برعکس خانواده‌هایی که با وجود داشتن امکانات مالی عالی احساس خوشبختی نمی‌کنند.
کد خبر: ۲۷۸۱۱۶
۱۱:۵۷ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲

به گزارش «شیعه نیوز»، قدردانی کردن از همسر علاوه بر این که باعث می‌شود احساس ارزشمندی پیدا کند و اعتماد به نفسش بالا برود؛ باعث می‌شود علاقه‌اش نسبت به شما و اشتیاقش برای زندگی مشترک بیشتر شود. حتما دیده اید زن و شوهرهایی که با وجود داشتن مشکلات مالی زیاد، در کنار هم احساس آرامش و خوشبختی دارد و برعکس خانواده‌هایی که با وجود داشتن امکانات مالی عالی احساس خوشبختی نمی‌کنند.

عشق و قدردانی کلید حل مشکلات در خانواده است. یکی از مهمترین وظایف زوجین در قبال هم تشکر و قدردانی از زحمات همسر است. قدردانی همسران یکی از ضروریات داشتن یک ازدواج موفق است. بر اساس بررسی روان شناسان خانواده، ابراز تشکر و قدردانی زوجین نسبت به هم، احساس خشنودی و دلبستگی و عشق رمانتیک نسبت به همسر و رضایت از زندگی مشترک را افزایش می‌دهد.

بهترین راه‌های تشکر و قدردانی از همسر

از زحمات همسرتان تشکر کنید نه از نتیجه زحماتش حتی زمانی که همسرتان مطابق انتظارات شما عمل نمی‌کند. مثلا اگر همسرتان برای خرید وقت گذاشته ولی بخشی از لیست را فراموش کرده یا زمانی که همسرتان غذا را سوزانده، از وقت تلاشی که گذاشته بدون در نظر گرفتن نتیجه آن تشکر کنید.

راه‌های زیادی برای ابراز قدردانی از همسر و بهبود کیفیت ازدواج وجود دارد، خیلی از این روش‌ها نیاز به پول یا وقت زیادی ندارد و صرفا جنبه احساسی و عاطفی دارند ولی با وجود کوچک بودن بسیار ارزشمند هستند، دراین مطلب می‌خواهیم شما را با نحوه قدردانی از همسر آشنا کنیم.

بابت هر کاری از همسرتان تشکر کنید

تشکر کردن بابت کارهای روتین روزانه ساده‌ترین روش برای نشان دادن قدرشناسی شما است. تشکر از زحمات همسر، دیدش را نسبت به آن فعالیت تغییر می‌دهد و سعی می‌کند کارش را بهتر کند. برای کمک در کارهای خانه، ظرف شستن، بیرون گذاشتن زباله، غذا دادن به بچه‌ها یا هر کار دیگری که فکر می‌کنید وظیفه همسرتان است، از او تشکر و قدردانی کنید.

نوشتن یادداشت محبت آمیز

می‌توانید یک متن تشکر زیبا حاوی جملات محبت‌آمیز برای همسرتان بنویسید و آن را جایی قرار دهید که ببیند مثل داخل داشبور یا روی آینه حمام. برای قدردانی خلاقیت داشته باشید و سعی کنید از جملات جدید استفاده کنید مثلا: دوستت دارم وقتی ...، خوشحالم که ...، اگر تو نبودی نمی دانستم چکار می‌کردم و غیره.

 

اختصاص دادن زمان به همسر

اگر فرد پر مشغله‌ای هستید حتما سعی کنید زمان مشخصی در برنامه‌ریزیتان را به همسرتان اختصاص دهید و در این زمان با هم خوش بگذرانید تا او متوجه اهمیت بودنش در زندگی شما بشود.

در مقابل فرزندان از او تشکر کنید

درباره زحماتی که همسرتان انجام داده مقابل فرزندان تعریف کنید و به صورت ویژه از همسرتان قدردانی کنید، از فرزندان بخواهید با انجام کارهای کوچک مثل خلق یک اثر هنری یا یک روز مرخصی دادن به همسر و انجام وظایفش یا یکدیگر از او قدردانی نمایید.

به همسرتان یاد آور شوید که قدر زحماتش را می‌دانید

گاهی اوقات به جای تشکر کردن خشک و خالی زمانی که با همسرتان خلوت کرده‌اید به او بگویید چقدر قدردان زحماتش هستید. این قدرشناسی را می‌توانیددر مقابل خانواده خودتان و دوستانتان هم ابراز کنید و بگویید چه زحماتی برای شما و خانواده کشیده است.

همسرتان از شنیدن این که چرا برایش ارزش قائلید خوشحال خواهد شد، بنابراین هنگام سپاسگزاری، مواردی که بابتشان سپاسگزاری می‌کنید را بیان کنید. مثلا اگر همسرتان ظرفها را شسته از او تشکر کنید و به او بگویید این کارت باعث شد زمانی برای استراحت خودم اختصاص بدهم.

بهترین راه‌های تشکر و قدردانی از زحمات همسر

با رفتارتان قدرشناسی را نشان دهید

هر از گاهی برای نشان دادن قدرشناسی‌تان بدون هیچ مناسبی به همسرتان هدیه بدهید. با رفتارتان به او نشان دهید که متوجه تلاشش برای شما و خانواده هستید و کارهایش را نادیده نمی‌گیرید. هدیه‌ای که همسرتان دوست دارد ولی ممکن است هیچوقت پولی برای خریدش کنار نگذارد را برایش بخرید و متن تشکر محبت آمیزی رویش بنویسید.

سالگرد ازدواج بگیرید

یکی از بهترین روزهایی که می‌توانید به صورت عملی از همسرتان قدردانی کنید، سالگرد ازدواج است. یک برنامه ویژه برای سالگرد ازدواجتان ترتیب دهید و از همسرتان برای زحماتی که کشیده است تشکر کنید. مهمانی بگیرید، او را به رستوران مورد علاقه اش ببرید، فیلمی که دوست دارد را ببینید، برایش چای بریزید یا هر کار دیگری که با توجه به شناختی که از او دارید باعث خوشحالی اش می‌شود را انجام دهید.

پیام‌های محبت آمیز بفرستید

اگر همسرتان به پیام‌های محبت آمیز علاقمند است، هر از گاهی یک پیام عاشقانه برایش بفرستید و جملاتی را خودتان به پیام اضافه کنید که نشان دهد چقدر برایتان ارزشمند و دوست داشتنی است.

غذای مورد علاقه‌اش را بپزید

غذای مورد علاقه همسرتان را پزید یا از او بپرسید که دوست دارد امروز چه غذایی برایش درست کنید.

با زبان عشق همسرتان به او ابراز علاقه کنید

زبان عشق افراد می‌تواند با هم متفاوت باشد، زبان عشق همسرتان را بیاموزید و به همان روش به او ابراز علاقه کنید، باید متوجه شوید که او ابراز علاقه را در کلمات محبت آمیز، لمس فیزیکی، خدمت کردن یا هدیه دادن یا ترکیبی از این‌ها می‌بیند و از همان روش استفاده کنید.

مکالمات دو نفره همیشگی

صحبت همیشگی با همسر درباره مسائل جاری و روزمره به او نشان می‌دهد که وجودش برایتان ارزشمند است و قدر بودنش را می‌دانید. حتما در طول روز زمانی را به مکالمه با همسرتان اختصاص دهید. گوش دادن به حرف‌های همسرتان یک روش عملی برای نشان دادن قدردانی از او است. به جز صحبت‌های روزمره سعی کنید هر شب قبل از خواب مدتی را به صحبت‌های خوشایند درباره خودتان بگذرانید، بدون این که از مشکلات یا حتی بچه‌ها حرف بزنید.

در شرایط منفی بابت جنبه مثبت رفتار همسرتان تشکر کنید

مسلما زمانی که همسرتان به شما اطلاع می دهد که :

باید تا آخر هفته ساعات بیشتری روی پروژه‌ام کار کنم.

من امشب دیر می‌آیم.

مادرم مریض است و برای مراقبت از او باید بروم.

در این موارد به جای این که بابت شرایط ناراحت کننده غر بزنید، از این که به فکر بوده است و درباره مشکل پیش آمده به شما اطلاع داده است تشکر کنید. این کارتان باعث می‌شود همسرتان به خوبی کارش را انجام دهد و در شرایط مشابه شما را درک کند.

از نقش همسرتان در موفقیتتان تشکر کنید

به گزارش وب گاه بیتوته، موفقیت‌هایتان را در زندگی بشمارید، موفقیت‌های شغلی، فعالیت‌های عملی، رشد معنوی، تربیت فرزندان و غیره. مسلما همسرتان در این موفقیت‌ها نقشی داشته وحمایت‌هایش باعث شده شما بتوانید با خیال راحت تر و بدون دغدغه رشد کنید، پس او هم در موفقیت شما شریک است و باید قدرش را بدانید و ابراز کنید.

انتهای پیام

 

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: