۰

انهدام باند فساد و ارتشا در گرگان

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه ویدوئوکنفرانسی با رئیس قوه قضاییه، اظهار کرد: با تدابیر و دستور‌های ویژه رئیس قوه قضاییه پس از سفر به گلستان، همه تشریفات قانونی طی شده و فقط مجمع دوم که منتهی به افزایش سرمایه و ورود هلدینگ جدید می‌شود، باقی مانده است.
کد خبر: ۲۷۸۰۴۸
۱۳:۴۰ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس کل دادگستری استان گلستان از انهدام باند فساد و ارتشا در شهرداری، شورای شهر گرگان و جهاد کشاورزی گلستان خبر داد و گفت: کیفرخواست متهمان صادر شد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه ویدوئوکنفرانسی با رئیس قوه قضاییه، اظهار کرد: با تدابیر و دستور‌های ویژه رئیس قوه قضاییه پس از سفر به گلستان، همه تشریفات قانونی طی شده و فقط مجمع دوم که منتهی به افزایش سرمایه و ورود هلدینگ جدید می‌شود، باقی مانده است.

وی افزود: با این افزایش سرمایه از سوی هلیدنگ خلیج فارس به عنوان سرمایه گذار جدید، از اواخر فروردین این پروژه از سر گرفته می‌شود که اشتغال چند هزار نفری و همچنین تزریق بیش از 40 هزار میلیارد تومان به استان از رهاورد‌های آن خواهد بود.

آسیابی با اشاره به متلاشی شدن باند فساد و ارتشا در شهرداری و شورای شهر گرگان طی سال گذشته، اظهار کرد: این پرونده به بازداشت شهردار و دو نفر از اعضای شورای شهر این شهر منتهی شد و پرونده همچنان در مرحله دادرسی و تکمیل تحقیقات در دادسرای گرگان است.

وی شناسایی و انهدام باند ارتشا در جهاد کشاورزی استان در حوزه نهاده‌های دامی را از دیگر اقدامات شاخص دستگاه قضایی با کمک دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی استان در راستای مبارزه با فساد در سال گذشته برشمرد و گفت: تاکنون چند تن از مدیران و کارکنان این اداره بازداشت شده اند و کیفرخواست متهمان صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه جلسه ویدوئوکنفرانسی با رئیس قوه قضاییه گزارشی از روند رسیدگی به پرونده پولشویی در موسسه نور نیز ارائه کرد و گفت: دو جلسه این دادگاه اسفند 1401 برگزار شد که به قرائت کیفرخواست و استماع شکایت شکات گذشت و دو جلسه دیگر هم فروردین ماه برگزار می‌شود.

آسیابی در ادامه این جلسه از تلاش‌های دادگستری استان برای پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زیارت گرگان گفت و افزود: با ایجاد ایستگاه ایست و بازرسی در تنها ورودی به این روستا، جلوی انتقال مصالح گرفته شد و امروز به جرات می‌توانیم ادعا کنیم بالاخره پس از دو دهه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این منطقه متوقف شده است.

وی افزود: 406 مورد قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی از دیگر تلاش‌های دستگاه قضایی در سال گذشته بود که با اجرای آن 24 هکتار زمین آزادسازی شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: مسدود کردن 404 حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز، آزادسازی 130 هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و 515 هکتار از اراضی ملی از دیگر تلاش‌های دادگستری استان در راستای حفظ حقوق بیت المال در سال 1401 بود که امسال هم باقوت دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: پارسال 84 آب بندان غیرمجاز که بیش از 25 سال در استان قدمت داشتند تخریب شد که در نتیجه این اقدام بیش از 20 میلیون مترمکعب آب، معادل یک سد رهاسازی شد که در راستای توزیع عادلانه آب به ویژه در بین کشاورزان پایین دست این رودخانه اثرگذار بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: