۰

هلاکت فرد شماره دو داعش خراسان در بلخ

بنا به ادعای طالبان، مولوی ضیاالدین، والی قبلی و فرد شماره دوم داعش، ابوعمر افریدی، یک عضو شورای شاخه خراسان و استاد سلمان تاجیکستانی، یکی از مسئولان آموزش‌های نظامی داعش از بین رفته اند.
کد خبر: ۲۷۸۰۲۰
۱۲:۵۸ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

به گزارش «شیعه نیوز»، استخبارات طالبان یکشنبه اعلام کرد که در یک عملیات، «سه عضو مهم» داعش را در بلخ کشته است.

بنا به ادعای طالبان، مولوی ضیاالدین، والی قبلی و فرد شماره دوم داعش، ابوعمر افریدی، یک عضو شورای شاخه خراسان و استاد سلمان تاجیکستانی، یکی از مسئولان آموزش‌های نظامی داعش از بین رفته اند.

تا هنوز منابع مستقل کشته شدن این اعضای داعش را تایید نکرده اند. به گفته طالبان، مولوی ضیاالدین قبل از شهاب المهاجر «والی داعش برای خراسان» و «مسئول امور اداری و قضایی» داعش بوده است.

اطلاعات طالبان می گوید که استاد سلمان شهروند تاجیکستان و از متخصصان تربیت نظامی و ساخت مواد منفجره بود.

این دومین عملیات طالبان علیه داعش در ولایت بلخ در یک هفته گذشته است. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در ۲۷ اسفندماه از حمله بر سه مخفیگاه داعش در شهر مزارشریف خبر داده بود.

به رغم افزایش حملات طالبان بر داعش در افغانستان، این گروه سعی دارد که حضور داعش در افغانستان را کمرنگ نشان بدهد. پس از اظهارات فرمانده سنتکام در مجلس نمایندگان امریکا در مورد رشد تهدید داعش در افغانستان، سخنگوی طالبان امریکا را به «بزرگ‌نمایی» خطر داعش در افغانستان متهم کرد.

اطلاعات طالبان روز یکشنبه مدعی شد داعشی‌هایی را که در کشته شدن داوود مزمل، والی سابق طالبان در بلخ دست داشتند، در فاریاب دستگیر کرده است.

این اداره طالبان گفت که آن‌ها در حملاتی در کابل، بلخ و فاریاب دست داشتند.

حضور یک شهروند تاجیکستانی میان افراد کشته شده داعش می‌تواند هراس کشورهای آسیای میانه از تهدید داعش در افغانستان را بیشتر تقویت کند که نگران پیوستن هرچه بیشتر شهروندان اسلامگرا و شبه نظامی خود به این گروه اند.

طالبان به کشورهای آسیای میانه قول داده اند که به جنگجویان آسیای میانه اجازه حمله را نخواهد داد. اما، این سیاست موجب نارضایتی شبه‌نظامیان تاجیکستانی و ازبیکستانی‌ای می‌شود که معتقد به نبرد نظامی با دولت‌های آسیای میانه اند و داعش برخلاف طالبان از داعیه آنان حمایت می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: