۱۹

میل بسیار عجیب جوان‌ها به زرتشتی گری/ وجود کلیسای خانگی در قم و افزایش تعداد وهابی‌ها و بودایی!

آیت الله علوی بروجردی گفت: الان جوان‌های نسل جدید اصلاً ارتباطی با ما دارند؟ ما برای آن‌ها بیگانه هستیم. دنبال هرکسی می‌روند غیر از ما! چرا؟ جاذبۀ ما چه شد؟ امام‌جماعت مسجد محل قطب مردم بود. مردم برای او می‌مردند. ما این روز‌ها را دیده‌ایم. پدر من در تهران سی چهل سال امام جماعت بود. دیگران را هم دیده بودیم که مردم برایشان چه می‌کردند. دخترانی هم که حجاب کامل نداشتند، سراغ امام‌جماعت می‌آمدند و مسئله می‌پرسیدند. ما الان فقط اصرار داریم که این دختر حجاب خود را درست کند، در حالی که اصل عقاید او رفته است!
کد خبر: ۲۷۷۶۶۳
۱۳:۱۱ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله علوی بروجردی گفت: الان جوان‌های نسل جدید اصلاً ارتباطی با ما دارند؟ ما برای آن‌ها بیگانه هستیم. دنبال هرکسی می‌روند غیر از ما! چرا؟ جاذبۀ ما چه شد؟ امام‌جماعت مسجد محل قطب مردم بود. مردم برای او می‌مردند. ما این روز‌ها را دیده‌ایم. پدر من در تهران سی چهل سال امام جماعت بود. دیگران را هم دیده بودیم که مردم برایشان چه می‌کردند. دخترانی هم که حجاب کامل نداشتند، سراغ امام‌جماعت می‌آمدند و مسئله می‌پرسیدند. ما الان فقط اصرار داریم که این دختر حجاب خود را درست کند، در حالی که اصل عقاید او رفته است!

آیت الله علوی بروجردی افزود: این‌ها مردمی بودند که دائم به دنبال ما می‌آمدند و در هر کاری کنار ما بودند. …. سعی کنیم از این به بعد با این مردم رفیق باشیم و ارتباط داشته باشیم. خدا می‌داند آن بچه‌ای که رفته و مسیحی شده، مسئولیتش را از دوش من برنمی‌دارند. این بچه شیعه است. من باید او را برگردانم. من حق ندارم او را رها کنم. حالا دل ما هم خوش باشد که او رفت که رفت! حالا راحت باشیم! خیر، راحتی ندارد. این دختری که آن‌طور رفته، ناموس شیعه است. امام زمان رنج می‌برند که این جوان مسلمان آن‌طور رفته است. ایشان از این شرایط رنج می‌برند. امام حاضر و ناظر ماست.

در ادامه بخشی از سخنان آیت الله علوی بروجردی، استاد فقه و اصول حوزه علمیه قم در جلسه درس خارج فقه را می‌خوانید:

رفتار با مخالفانمان را از حضرت علی (ع) بیاموزیم
در دوران غیبت آیا وظایف خود را فراموش نکرده‌ایم؟ نباید فقط دلمان خوش باشد به اینکه یک عده همفکر و خودی دور ما باشند و باعث شویم مردم هم فکر کنند که تکفل امیرالمؤمنین (ع) هم این‌گونه بوده است! آقا امیرالمؤمنین این تکفل خود را هم در حق اصحاب خودش داشتند و هم در حق خوارج. خوارج به حضرت دشنام می‌دادند، اما حضرت با ایشان کاری نداشتند و با آن‌ها نجنگیدند تا زمانی که آن‌ها دست به شمشیر بردند و شروع کردند به کشتار مردم.

حضرت به آن‌ها گفتند چرا با زن و بچه و زن حامله می‌جنگید؟ اگر می‌خواهید بجنگید، با ما بجنگید. خوارج گفتند بله، می‌خواهیم بجنگیم! تو کافر هستی! تو را قبول نداریم! ما هم حاضر نیستیم شمشیر را غلاف کنیم! باید بزنیم و بکشیم! حضرت فرمودند بسیار خب! پس بیایید با من بجنگید. در حالی که حضرت می‌توانستند همۀ آن‌ها را دستگیر کنند و به زندان بیندازند. همۀ خوارج پنج شش هزار نفر بیشتر نبودند.

اگر ایشان را زندانی می‌کردند، بقیه هم می‌ترسیدند. اما حضرت چنین نکردند. حضرت داخل ممکلت خودشان به خوارج اجازه دادند که عده و عُده و پول جمع کنند، اسلحه بخرند و جایی را به عنوان جبهه در نظر بگیرند و تمرین کنند و بعد از اینکه آمادۀ جنگ شدند، ایشان را برای جنگ خبر کنند.

خوارج خودشان مکانی را تعیین کردند، تمرین کردند و اعلام کردند که آماده شده‌ایم. علی بن ابی‌طالب (ع) با لشکر خودشان رفتند. حضرت لشکرشان را برای خوارجی که او را کافر خطاب می‌کردند، حدود سه ماه معطل کردند. صبح و شب می‌رفتند و برایشان خطبه می‌خواندند و به سؤال‌ها و اشکالاتشان جواب می‌دادند. از این پنج‌شش هزار نفر، پانصد شش‌صد نفر باقی ماندند که به هیچ راهی مستقیم نبودند، جز جنگ.

یک صبح تا ظهری جنگ درگیر شد. عده‌ای کشته شدند. عده‌ای مجروح شدند. عده‌ای اسیر شدند و یک عده هم فرار کردند ـ‌تکفل را می‌خواهم بگویم‌ـ در همۀ شئون، حضرت فرمودند بر کشته‌ها نماز بخوانید و محترمانه دفنشان کنید؛ آن‌هایی را که اسیر کرده‌اید آزاد کنید، بدون اینکه وجهی از آن‌ها بگیرید و اذیتی به آن‌ها برسانید. آن‌هایی را که مجروح هستند، مداوا کنید و بگذارید بروند؛ آن‌هایی را که فرار کرده‌اند، تعقیبشان نکنید.

حتی در نهج‌البلاغه هم آمده که فرموده‌اند حتی بعد از من هم این‌ها را نکشید. این هم تکفل علی بن ابی‌طالب است با دشمن! اما تکفل ما در حق دوست چطور است؟! در حق این مردم چطور است؟! چطور می‌خواهیم برای آقا در بین این مردم روحیۀ پذیرش ایجاد کنیم؟!

ما با مردم وفادارمان چه کردیم؟
عده‌ای از افرادی که دارند از ما جدا می‌شوند، از مناطق بختیاری نزد من آمده بودند. در بین این برخی جوان‌ها میل بسیار عجیبی به زرتشتی گری پیدا شده است. بعضی‌ها به من گفته‌اند در قم کلیسای خانگی وجود دارد و تعداد وهابی‌ها زیاد شده است و فعالیتشان گسترده شده و نماز جمعه هم می‌خوانند! عده‌ای هم گویی دارند بودایی می‌شوند! این‌ها مشکلات ماست.

بسیاری از این‌ها مردمی بودند که دائم به دنبال ما می‌آمدند و در هر کاری کنار ما بودند. ما با مردم چه کردیم؟ در گذشته هم این‌طور بودیم؟ در گذشته هم این‌طور بودیم؟ این‌ها مردمی بودند که در جنگ با عراق اجازه ندادند عراق یک سانتی متر مربع از خاک ایران را در اختیار بگیرد. در حالی که آمریکا و شوروی به عراق کمک می‌کردند و مردم ما فقط اسلحه داشتند.

آیا این جوان‌ها و این مردم نبودند که با دست خالی می‌جنگیدند؟ دیگر این مردم چه کنند؟ تمام تحریم‌ها را به خاطر ما تحمل کردند. دیگر این خانواده چه کند؟ جوان خود را داده، مال خود را داده، زندگی خود را برای ما داده! دیگر وفاداری بیشتر از این؟! دیگر چه می‌خواهید؟ ما همین‌ها را می‌خواستیم. این وفاداری هست یا نه؟ اما ما با آن‌ها چه کردیم؟ می‌توانیم به حضرت حجت (ع) جواب بدهیم؟

در انتقال میراث گذشتگان به نسل بعد مشکل خواهیم داشت
توجه داشته باشیم که ما در این لباس، از طرف حضرت برای کار در بین مردم مأموریت داریم، مأموریت ما هم تکفل آل محمد (ص) است. هرکسی به فراخور قدرت و توان و محدودۀ خودش جواب دارد، بسم‌الله. اما اگر جواب نداشته باشیم چه؟! کسانی قبل از ما بودند، که خداوند غریق رحمت کندشان، در هر رده‌ای، مرجع یا مدرس یا واعظ یا امام جماعت، هرچه بودند این میراث را به دست ما رساندند. اما آیا ما می‌توانیم این میراث را به دست نسل‌های بعدی برسانیم؟

الان جوان‌های نسل جدید اصلاً ارتباطی با ما دارند؟ ما برای آن‌ها بیگانه هستیم. دنبال هرکسی می‌روند غیر از ما! چرا؟ جاذبۀ ما چه شد؟ امام‌جماعت مسجد محل قطب مردم بود. مردم برای او می‌مردند. ما این روز‌ها را دیده‌ایم. پدر من در تهران سی چهل سال امام جماعت بود. دیگران را هم دیده بودیم که مردم برایشان چه می‌کردند. دخترانی هم که حجاب کامل نداشتند، سراغ امام‌جماعت می‌آمدند و مسئله می‌پرسیدند.

ما الان فقط اصرار داریم که این دختر حجاب خود را درست کند، در حالی که اصل عقاید او رفته است! اعتقاد یک داستان است، عمل یک داستان دیگر. عمل در رتبۀ بعد از اعتقاد است. اعتقاد لطمه خورده است. ما در انتقال این میراث به نسل بعد مشکل داریم، چون به این نسلی که در زمان ما هستند، نتوانستیم این میراث را منتقل کنیم.

این‌ها مردمی بودند که دائم به دنبال ما می‌آمدند و در هر کاری کنار ما بودند. …. سعی کنیم از این به بعد با این مردم رفیق باشیم و ارتباط داشته باشیم. خدا می‌داند آن بچه‌ای که رفته و مسیحی شده، مسئولیتش را از دوش من برنمی‌دارند. این بچه شیعه است. من باید او را برگردانم. من حق ندارم او را رها کنم.

حالا دل ما هم خوش باشد که او رفت که رفت! حالا راحت باشیم! خیر، راحتی ندارد. این دختری که آن‌طور رفته، ناموس شیعه است. امام زمان رنج می‌برند که این جوان مسلمان آن‌طور رفته است. ایشان از این شرایط رنج می‌برند. امام حاضر و ناظر ماست.

انتهای

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
روی توتید نظری کار نکرده ایم. خدا پسر و پدر ندارد. کائنات خدا نیست. زرتشتی گری برای عدم اطلاع از فقه زرتشتی هاست وگرنه اگر مردم بدانند چه فقه عجیب غریب خنده داری دارد بکشندشان هم زرتشتی نمی شود/ البته تجرد هم بی اثر نیست. بلکه اثرش زیادتر است از همه چیز عقل را زایل کرده
ایرانی ام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تـــــــــو حـــــــــــیــــــــــد نــــــظـــــــــر ی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
توحید نظری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
افرادی که به مذاهب دیگر توجه پیدا می کنند اکثرا برای فسق و فجور رایگان، جلب شان می شوند/ حتما نمی دانند که فسق و فجور هر جایی از دنیا باشد پول باید داد. ربطی به مذهب ندارد
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
فساد همه جا رو گرفته تشیع نتوانست عدالت اجتماعی و رفاه را برای طبقه متوسط برقرار کنه مردم از دین برگشتند علمای شیعه نباید در برابر فساد مسئولین و انحراف انقلاب سکوت میکردند برید سرنوشت سربداران رو مطالعه کنید که چطور سرنگون شدند اولین دولت شیعی به خاطر رفاه طلبی سرنگون شد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
وقتی آب سربالا میره قورباغه ابو عطا میخونه
مردک اینهمه گرایش به دین و انقلاب را نمی بینه بر اساس یکسری اطلاعات غلط که از چند نفر دورو ب ش میگیره دار جامعه را تحلیل میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
برادرم مذهبی بود پای منبر اقای حق شناس گریه میکرد. حالا بیا ببین چی شده. دیر زنش دادیم. از حرارت گیر یه زن افتاد اول دوستی بعد ازدواج بعد طلاق. چیزی از دینش نموند اصلا باورمون نمی شه که این حرفهایی که میزنه و یا کارهایی که میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مردک یعنی چی؟؟! ادب داشته باش
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
اولا توهین به مرجعیت وهن مذهب است.
ثانیا گرایش به دین و انقلاب؟ انتخابات که گذشت صدای کیهانتون دراورد
ثالثا از وضعیت حجاب اعم از زن و مرد مشخصه که چقدر متدین زیاد هست (تابستان گرمی خواهیم داشت از لحاظ عفاف و پوشش امسال)
رابعا اقای بروجردی از طرفداران نظام و رهبری معظم هستند , پس لطفا شعور داشته باش.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
سرتو مثل کبک کردی زیر برف برو یکم تو جامعه بگرد و ببین
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تازمانی که معممین برای مردم میگویندوخدشان عمل نمیکنندیعنی ظلم به دین ظلم به حوزه وووو
سید رضوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
از این پنج‌شش هزار نفر، پانصد شش‌صد نفر باقی ماندند که به هیچ راهی مستقیم نبودند، جز جنگ.
سید جان تاریخ میگوید 4000 نفر نه پانصد یا ششصد همون سه تا هم که در رفتن هم دیدی چه جنایتی کردند و لطفا کتاب خوارج در تاریخ بخوانید یا به شعر عمران بن حطان در باره ضربه ابن ملجم دقت کنید

وقد برز للدفاع عن فكر الخوارج وعقيدتهم شعراء فحول، من أبرزهم عمران بن حطان، أحد
أعالم هذا الحزب، وأشهر المدافعين عنه، والداعين إليه، بالكلمة شعرا ونثرا، والمرسخين لفكره تطبيقا
وعمال، وقد اخترته موضوعا لهذا البحث، حيث إنني سأدرس فيه خصائص شعر الخوارج من خالل
شعر عمران بن حطان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
آقا کار روحانیت کشورداری نیست، لطفا به کار اصلیتون برگردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
کار کی هست؟؟ روحانیت یک صنف است که افراد مختلف، با آرا و سلایق مختلف و بالأخره دانش های مختلف در آن هستند.
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
جناب احمدی! فکرنمی کنی با تهمت به همه معممین ، خودت هم جزء ظالما باشید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
بنظرم وضع کلی امریکا واروپا بهتره مردم ازادند وخودشان با عقل وتلاش وحتی هزینه شخصی ومادی خودشان درمورد اسلام تحقیق میکنند وایمان واقعی می اورند درحالی که ما درکشورمان با تبلیغ صدها نهاد وملیلیارد ها هزینه تبلیغات وگشت ارشاد وزندان ودادگاه وچوب وفلک این وضع موحود هست.مردمی که دربازار با ربای ۲۳درصد بانکی زندگی میکنند وامرارمعاشان حرام هست ..و
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
نظام و اسلام نیاز به قربانی دارند هزار نفر از مسئولان فاسد و مفسدان اقتصادی و متجاوزین رو ااعدام کنند تا مردم فوج فوج به اسلام برگردند
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اینایی که منفی دادند مذهبی نماهایی هستند که نان دین ظاهریشون رو میخورند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
هر روز اخبار خبرهایی از اختلاس و دزدی میده اون هم توسط افرادی که در دولت مثلاً انقلابی و افراد به ظاهر موجه. من هر بار همسر و فرزندانم رو مثلاً راهنمایی کردم به کی رای بدین به کی ندین. ولی هر کی اومد یا خودش دزد بود یا اطرافیانش یا کلا بی عرضه بود یا مثل احمدی نژاد منحرف فکری. بچه هام دارن به دین بدبین میشن. گناه این انحراف به عهده کیه.