۰

کلاهبرداری اسکیمری در پوشش میوه‌فروشی سیار

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که با روش اسکیمر و در پوشش وانت میوه فروش از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۶۵۱
۱۰:۱۹ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به کشف تجهیزات اسکیمر و کارتخوان معیوب و سایر ادوات جرم از مخفیگاه متهمان، اظهار کرد: اعضای باند در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرده و پس از تکمیل تحقیقات از آنها تعداد ۳۰ کارت‌بانکی، کارتخوان معیوب و پنج دستگاه گوشی هوشمند کشف شد.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که با روش اسکیمر و در پوشش وانت میوه فروش از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
سرهنگ "علی کسانی" اظهار داشت: تعدادی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا استان کرمانشاه عنوان کردند مبالغی از حساب آنان بدون اطلاع برداشت‌شده درحالیکه کارت در اختیار خودشان بوده است.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات مالباختگان و بررسی‌های انجام‌شده این احتمال که کارت‌های بانکی شکات توسط دستگاه اسکیمر کپی شده باشد قوت گرفت تا اینکه ماموران پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند مجرم تحت پوشش یک وانت فروش میوه در یکی از محلات شهرستان کرمانشاه مشغول فعالیت بوده و پس از خرید شهروندان عنوان کرده که دستگاه کارتخوان وی دچار نقص فنی بوده با دو بار کشیدن کارت بانکی، از این طریق اقدام به کپی‌برداری از کارت‌های بانکی مالباختگان به‌وسیله دستگاه اسکیمر کرده است.
کیفیت جلسات مجازی را با اسکای روم تجربه کنید(تخفیف ویژه به مدت محدود)

کیفیت جلسات مجازی را با اسکای روم تجربه کنید(تخفیف ویژه به مدت محدود)
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

کسانی ادامه داد: تحقیقات تکمیلی نشان می داد که میوه فروش دوره‌گرد پس از برداشت مبالغ از حساب مشتریان، آن ها را صرف خرید طلا از کرمانشاه و دیگر استانهای کشور کرده که در ادامه و با بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی دیگر اعضای باند شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی، در محل اختفای خود در یکی از محلات شهرستان کرمانشاه دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به کشف تجهیزات اسکیمر و کارتخوان معیوب و سایر ادوات جرم از مخفیگاه متهمان، اظهار کرد: اعضای باند در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرده و پس از تکمیل تحقیقات از آنها تعداد ۳۰ کارت‌بانکی، کارتخوان معیوب و پنج دستگاه گوشی هوشمند کشف شد.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار نفر از شهروندان شکایت خود را مطرح کرده اند، مبلغ برداشت شده از حساب این افراد را ۷۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: اعضای باند به همراه تجهیزات مکشوفه تحویل مراجع قضایی شدند.

کسانی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: جهت جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت‌های اینچنینی از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود و اعلام رمز آنها به افراد غیر خودداری کرده و در هنگام خرید سعی کنند شخصاً اقدام به وارد نمودن رمز کارت نمایند و از بازگو کردن رمز در مکان‌های عمومی خودداری کنند و حتی‌المقدور در بازه زمانی مشخص رمزهای خود را تغییر دهند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: شهروندان همچنین می توانند از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مشکلات و مسائل حوزه سایبری را اطلاع دهند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: