۰

اعدام ۱۰ قاضی سعودی به دستور ولیعهد عربستان

سازمان «دموکراسی برای جهان عرب اکنون» DAWN فاش کرد که دادستان عمومی عربستان اعدام ده قاضی سابق را به اتهام «خیانت بزرگ» خواستار شده است.
کد خبر: ۲۷۷۴۲۲
۰۹:۰۴ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان «دموکراسی برای جهان عرب اکنون» DAWN فاش کرد که دادستان عمومی عربستان اعدام ده قاضی سابق را به اتهام «خیانت بزرگ» خواستار شده است.

این سازمان در گزارشی اعلام کرد که دادگاه کیفری تخصصی در ریاض که مسئول رسیدگی به پرونده‌های «تروریسم» در عربستان سعودی است، در اولین جلسه محرمانه خود در این پرونده در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۳، اتهام «خیانت بزرگ» را علیه چند قاضی مطرح کرد و صدور حکم اعدام را برای آن‌ها خواستار شد.

«عبدالله علاود» مدیر خلیج فارس در سازمان «دموکراسی برای جهان عرب اکنون» در این خصوص گفت: اتهامات وحشتناک مطرح شده علیه این قضات که بسیاری از آن‌ها به درخواست ولیعهد احکام سخت گیرانه و توهین آمیزی را علیه فعالان سعودی صادر کرده‌اند، نشان می‌دهد که هیچکس در عربستان سعودی در امان نیست.

منابع آگاه به این سازمان حقوق بشری اطلاع دادند که دولت عربستان از زمان بازداشت این قضات در ۱۱ آوریل ۲۰۲۲ آن‌ها را از دسترسی به مشاوره حقوقی محروم کرده و بازداشت و محاکمه این قضات فاقد حمایت از رویه‌های قانونی اولیه است.

برخی منابع خبری اسامی این قضات را به این شرح اعلام کرده‌اند: «عبد الله بن خالد اللحیدان»، «عبد العزیز بن مداوی آل جابر»، «جندب آل مفرح»، «عبد العزیز بن فهد الداوود»، «طلال الحمیدان»، «فهد الصغیر»، «خالد بن عویض القحطانی»، «ناصر بن سعود الحربی»، «محمد العمری» و «محمد بن مسفر الغامدی».

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: