۰

تلگرام، بستر هماهنگی حمله تروریستی حرم شاه چراغ (ع)

پنجمین جلسه این دادگاه با حضور متهمین، وکلای مدافع آنان و جمعی از خانواده شهدای این حمله تروریستی در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۷۴۱۶
۱۵:۲۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، پنجمین جلسه این دادگاه با حضور متهمین، وکلای مدافع آنان و جمعی از خانواده شهدای این حمله تروریستی در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست قاضی سید محمود ساداتی و مستشاران دادگاه برگزار شد نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز در دفاع از کیفرخواست صادره و در پاسخ به اظهارات متهمین ردیف‌های اول و دوم به بخشی از تعارضات بیان شده در اعترافات متهمین در جلسات گذشته دادگاه پرداخت.
سیده حمیده حسینی پور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه متهمین بار‌ها به عدم اطلاع نیت آمران و عامل اصلی حمله به زوار شاهچراغ اشاره کرده اند؛ گفت: این در حالی است که در تحقیقات پرونده و اعترافات آنان در دادسرا و همچنین اظهاراتشان در جلسات پیشین به ارتباطات دو طرفه و گرفتن دستورات از طریق فضای مجازی و شبکه اجتماعی "تلگرام" و همچنین تشکیل گروه با سایر مرتبطین با این حمله تروریستی در شبکه اجتماعی " ایمو" اشاره و عنوان کرده اند علت استفاده از "تلگرام" رعایت جنبه‌های امنیتی در عملیات بوده است.

وی همچنین در خصوص اظهارت محمد رحمانی معروف به خالد متهم ردیف دوم که عنوان داشته است عبداله سعید (رابط داعش با عناصر عملیات) مهمانان اعزامی را از فامیل‌های خود معرفی کرده است گفت: این افراد که توسط متهم ردیف دوم در دو منزل تحت اختیارش سکونت داده شده اند از ملیت‌های مختلف بوده اند که همین امر نشان دهنده عدم وجود نسبت فامیلی مهمانان با عبداله سعید وکتمان حقیقت از سوی وی می‌باشد.

نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز در ادامه و در پاسخ به دفاعیات این متهم مبنی بر عدم عضویتش در گروه داعش در برابر هیئت دادگاه بیان داشت: در اغلب تصویر استخراج شده از گوشی تلفن همراه متهم تصاویری با مهمانان اعزامی از سوی عبداله سعید در حال نشان دادن انگشت اشاره به نشانه پایبندی به گروه داعش یافت شده است ضمن آنکه کلیه هزینه‌های پشتیبانی و تدارکات و پذیرایی از مهمانان نیز توسط عبداله سعید برای متهم ردیف دوم پرداخت شده است.

در ادامه این جلسه رئیس دادکاه با طرح سوالاتی از متهمین ردیف‌های اول، دوم و پنجم به بررسی ارتباطات آنان پرداخت و ضمن نمایش عکس‌ها و تصاویر استخراج شده از تلفن‌های همراه متهمین و بررسی هویت افراد حاضر در تصاویر به نحوه ارتباطات آنان در فضای مجازی و اقدام به از بین بردن حساب کاربری‌های ایجاد شده پس از اتمام عملیات اشاره کرد.
در ادامه حمیداله کابلی متهم ردیف پنجم این پرونده با حضور در جایگاه متهم به سابقه آشنایی خود با متهم ردیف اول پرونده محمد رامز رشیدی پرداخت و با بیان اینکه ۲۴ سال است در ایران زندگی می‌کند گفت: رامز را در زمان سکونت در تهران و به لحاظ همسایگی می‌شناختم و از عضویت وی در گروه داعش اطلاعی نداشتم.

وی با بیان اینکه آخرین اطلاعی که از رامز داشتم مربوط به زندانی شدنش در زندان بگرام بود گفت: این موضوع را از طریق پدر رامز به دست آوردم.
کابلی در ادامه اعترافات خود در دادگاه گفت: حدود ۱۰ روز قبل از حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) رامز با من تماس گرفت و گفت شیراز است و قصد دارد در شیراز خانه اجاره کند. او از من خواست موضوع آمدنش به شیراز را به خانواده اش نگویم.
این متهم پرونده تصریح کرد: چند باز از رامز در خصوص علت زندانی شدنش در افغانستان سوال کردم که پاسخی نداد.

وی با قبول عضویت خود در کانال‌های فضای مجازی مرتبط با گروه داعش گفت: تنها مخاطب فعالیت‌های تبلیغی این گروه بودم، اما هیچگاه عملی عضویتی در این گروه نداشته ام.
در ادامه وکیل مدافع حمیداله کابلی ضمن دفاع از موکل خود از هیئت دادگاه خواست تا بر اساس تحقیقات انجام شده در پرونده و همچنین اعترافات وی در دادسرا و دادگاه و عدم ارتباط با حمله تروریستی با تقاضای تبرئه وی از طرف هیئت دادگاه موافقت شود.
با اعلام ریاست دادگاه ادامه روند رسیدگی به پرونده اتهامات عاملین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) به روز‌های آتی موکول شد.

انتهای پیام

منبع: IRIB NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: