۸

مقایسه وحشتناک نرخ دلار در عربستان و ایران!

یک فعال اقتصادی با اشتراک نموداری از ثبات نرخ دلار در عربستان سعودی در طول نیم قرن اخیر، در توییتر نوشت: «جدول بالا نرخ تبدیل دلار به پول عربستان در پنجاه سال گذشته‌ست. انقدر ثابته که‌ دیگه شبیه‌ نمودار نیست، شبیه زمین فوتباله! پنجاه ساله که‌ نرخش حدود ۳/۷ ثابت بوده، حالا دوزار پایین دوزار بالا!»
کد خبر: ۲۷۷۳۵۴
۰۸:۴۰ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، یک فعال اقتصادی با اشتراک نموداری از ثبات نرخ دلار در عربستان سعودی در طول نیم قرن اخیر، در توییتر نوشت: «جدول بالا نرخ تبدیل دلار به پول عربستان در پنجاه سال گذشته‌ست. انقدر ثابته که‌ دیگه شبیه‌ نمودار نیست، شبیه زمین فوتباله! پنجاه ساله که‌ نرخش حدود ۳/۷ ثابت بوده، حالا دوزار پایین دوزار بالا!»

و دلار در ایران از ۷۰ ریال «۷ تومان!» در سال ۱۳۵۷ به حدود ۶۰۰۰۰۰ ریال «۶۰ هزار تومان!» {بالغ بر ۷۰۰۰ برابر!!} رسیده است!

عمدا می‌خواهند مردم گرسنه بمانند چون ...!
مازیار خسروی «روزنامه‌نگار» هم در توییتی نوشت: به باور من آنچه با سفره‌های ما می‌کنند عمدی است؛ آدم گرسنه نه مطالبه دموکراتیک دارد نه سبک زندگی‌. آدم گرسنه فقط دنبال یک لقمه نان است.

این گرانی نیست، زلزله اقتصادی است!
مرتضی عزتی، استاد اقتصاد گفت: اینکه شرایط این روزها «گرانی» خوانده می شود، نمی تواند با واقعیت موجود همخوانی داشته باشد. در واقع مردم ایران دچار زلزله اقتصادی هستند و در کنار تحمل گرانی ها، دارایی پس انداز خودشان را هم از دست می دهند تا بتوان به این نظر رسید، طبقه متوسط و پایین تر به استقبال فقر مطلق می روند. این شرایط بغرنج و غیرقابل تحمل در حالی مردم را به چه کنم چه کنم، انداخته است که دولت مستقر دولتی نیست که ادعای نمایندگی اکثر مردم را داشته باشد. در واقع از زمان انتخابات ۱۴۰۰ کاملاً قابل حدس بود که مردم و جامعه به سمت تنگناهای جدی خواهند رفت.

انتهای پیام

 

منبع: بهارنیوز

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
نظرات بینندگان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
دولت در محضر رهبری قول موکد دادند که تورم را کنترل می کنند. تمام این مشکلات درست می شود. نگران نباشیم.
من نه منم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بزرگوار من خودم یک انقلابی هستم.پیر این انقلاب شدم.دخترم وقت شوهرش هست...پسرم وقت زنش هست...بخدا قسم از انقلاب ودین و اسلام و تدین هم راضی هستم.....ولی مسائل اقتصادی داره زندگی را نابود میکنه...عدالت در سیستم مرده...ما به رئیسی رای دادیم که دلار 70 هزارتومانی را سر سفره مردم بذاره...ما قبول داریم تحریم هستیم...ولی قبول کنید وضعیت داره از دوران روحانی بدتر میس=شه...اونی که داره داره قوی تر می شه...اونی که نداره داره بدبخت میشه...هیچی درست نشده...کاش رئیسی مرد باشه بکشه کنار...این وضعیت خوبی نیست...باور کنید...کم آوردیم به همه چی شک کردیم...
توسلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
عربستان که خود آمریکاست دلارش اگه بالا پایین بشه جای تعجبه
شما اونجایی که به ضررتان است سکوت میکنید کتمان می کنید اونجایی که نظام تحت فشاره شروع به افاضه میکنید ظاهرا میگید سیاسی نیستید ولی حقیقتا سیاسی هستید شد یکبار در این سایتی که به اسم شیعه هست از حکومت ولو ضعیف شیعه در ایران درست و حسابی حمایت کنید
شیعیان امیرالمومنین در تحت حمایت نظام در تمام دنیا سربلند هستند و در تمام دنیا دارند مسجد و حسینیه می سازند و تبلیغ معارف اهل بیت میکنند
برای شما متاسف هستم خدای تعالی شما رو در نزد صاحب تشیع رو سیاه کند
سید عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
ملاک شیعه بودن نظام ادعاست یا اعمال آن!؟
معاویه هم ادعای خلافت رسول الله ص را داشت و یزید و تا خلفای بنی العباس...
اما کدامینشان حقیقتا خلیفه رسول الله بودند؟!
من اعمال الظالمین و رایت الناس یخرجون من دین الله افواجا
ناشناس
Germany
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
عربستان میلیاردها دلار برای تخریب اقتصاد ایران خرج می کند به عنوان مثال اینترنشنال تیوی اما عربستان گاو شیرده و ایران روی پای خود ایستاده و بزودی این عربستان است که از بین می رود و نه ایران
نه این وری نه اونوری
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
خب یعنی اقتصاد ما که میگیم ابرقدرت هستیم با یک شبکه خبری به خطر افتاده !!؟؟؟ خب اگه اینجوریه که صداوسیما به هر زبانی چندتا شبکه دهره و باید تا الان اقصاد اونها رو ازهم پاشونده باشه که ؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
فعلا که داداش شدید باهم بهتره الان تقاضا بدی کامنتت پاک بشه همونطور که تو مسجد دیگه از شعار مرگ بر آل سعود خبری نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
این ثبات ارزش ریال عربستان ناشی از تدبیر دولتمردان آنها و اقتصاد آنها نیست بلکه ناشی از نوکری بی چون و چرای آمریکاست که حقیقتا در برابر دمی که عربستان برای آمریکا و هم پیمانانش تکان میدهد، سر سوزن است . اما اوضاع ایران نه ناشی از اقتصاد است نه عمل دولتمردان . درست است که در بعض دولتها خوب عمل نشد، ولی مگر میشود سوء مدیریت در این حدّ باشد؟؟!!! حوزه اقتصادی در ایران، معرکه جنگ است. تا زمانی که حکامیت به مسائل اقتصادی به چشم مسئله امنینی ننگرد، اوضاع همین هست که هست. فرض کنیم به مرزهای ما حمله نظامی شده است چه میکنیم؟؟؟ هر گونه آن را مدیریت کردیم، اقتصاد را هم مدیریت کنیم.