۰

استقبال مردم از مراسم اعیاد شعبانیه در عتبات عالیات عراق

شهر کربلای معلی شاهد حضور شمار زیادی از زائران امام حسین (ع) است که از داخل و خارج عراق به این شهر سفر کرده اند. زائران برای زیارت و همچنین گرامیداشت سالروز میلاد سبط رسول مکرم (ص)، امام حسین (ع) و دیگر ولادت‌های ماه شعبان المعظم به شهر کربلا سفر کرده اند.
کد خبر: ۲۷۷۳۳۳
۱۱:۳۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، در شهر کربلای معلی جشن‌های سالروز ولادت امام حسین (ع) برگزار شد و زائران از داخل و خارج عراق برای زیارت و گرامیداشت ولادت سید الشهدا (ع) عازم این شهر مقدس شده اند.

شهر کربلای معلی شاهد حضور شمار زیادی از زائران امام حسین (ع) است که از داخل و خارج عراق به این شهر سفر کرده اند. زائران برای زیارت و همچنین گرامیداشت سالروز میلاد سبط رسول مکرم (ص)، امام حسین (ع) و دیگر ولادت‌های ماه شعبان المعظم به شهر کربلا سفر کرده اند.

حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و برادر گرامی ایشان حضرت ابالفضل العباس (ع) با چراغانی و دسته گل آذین بندی شده است تا مراسم سالروز ولادت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به بهترین وجه برگزار شود.

شیخ علی بشیر النجفی از روحانیون شهر کربلای معلا : اقدام مومنان در گرامیداشت ولادت سید الشهدا (ع) افتخار به این مولود مبارک است؛ مولودی که تاریخ را تغییر داد. مردم برای زیارت در این روز به حرم مطهر می‌آیند و مراسم جشن برگزار می‌کنند یا در مراکز دیگری یا حتی در منازل خود جشن‌ها و همایش‌های ویژه میلاد این امام همام را برگزار می‌کنند.

زائر کویتی: حضور ما در حرم مطهر امام حسین (ع) و در کنار مرقد این امام همام ما را در فضای ایمان و معرفت و توحید قرار می‌دهد به طوری که انسان نزدیکی به خداوند عزوجل را احساس می‌کند.

آستان مقدس امام حسین (ع) برای گرامیداشت این مناسبت بزرگ جشنواره بین المللی «ربیع الشهاده (بهار شهادت)» را برگزار کرد. این جشنواره بین المللی با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی و دانشگاهی از چندین کشور عربی و اسلامی و خارجی برگزار می‌شود که دارای چندین بخش است؛ از جمله بخش‌های این جشنواره پژوهش درباره شخصیت امام حسین (ع) و نقش سید الشهدا در ایجاد وحدت بین ملت‌ها و ایستادن در مقابل ظلم و طاغوت است.

فاضل عوز عضو شورای مدیریت آستان مقدس امام حسین (ع): بیش از ۴۰ کشور در این جشنواره بین المللی شرکت کرده اند. در این جشنوراه بخش‌ها و برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است.

جشن‌های دیگری نیز در مناطق مختلف این شهر مقدس برگزار شد در این مراسم خطیبان و سخنرانان بر اهمیت گرامیداشت مناسبت‌های اهل بیت علیهم السلام به ویژه ولادت مبارک امام حسین (ع) و برادر گرامی ایشان حضرت ابوالفضل العباس (ع) و فرزند ایشان امام سجاد (ع) تاکید کردند.

مومنان هر سال در اینجا در شهر مقدس کربلا سالروز ولادت امام حسین (ع) و ائمه اطهار در ماه معظم شعبان را با زیارت عتبات مقدس و برگزاری جشنواره‌ها و مراسم دینی و مذهبی و فرهنگی جشن می‌گیرند.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: